- Oferta
- Sprzedaż, zakupy
OBRONA CENY – rozmowy handlowe w kryzysie. Praktyczny trening umiejętności połączony z filmowaniem scenek. Korporacyjne szkolenie dostępne tylko na zlecenie.
Zwiększenie skuteczności transakcji biznesowych – umiejętne korzystanie z elementów wpływających na wartość oferty Podniesienie stopnia swobody w rozmowie biznesowej Zmniejszenie stresu w trakcie dyskusji o cenie czyli zwiększenie komfortu pracy Wypracowanie pozytywnego stosunku do rozmowy handlowej Doskonalenie technik postępowania z…
Cele i korzyści
- Zwiększenie skuteczności transakcji biznesowych – umiejętne korzystanie z elementów wpływających na wartość oferty
- Podniesienie stopnia swobody w rozmowie biznesowej
- Zmniejszenie stresu w trakcie dyskusji o cenie czyli zwiększenie komfortu pracy
- Wypracowanie pozytywnego stosunku do rozmowy handlowej
- Doskonalenie technik postępowania z klientami, uwzględniając różnice pomiędzy nimi
- Wzmocnienie pozytywnych relacji między handlowcami i klientami
Program szkolenia jest skierowany do osób, które zajmują się w kontaktach zawodowych sprzedażą w każdej formie – nie tylko handlowców, ale i menedżerów uczestniczących w spotkaniach, na których jest poruszana kwestia ceny.
Zapraszamy praktyków sprzedaży odpowiedzialnych za realizacje planów sprzedażowych:
- Handlowców, sprzedawców, przedstawicieli handlowych
- Konsultantów ds. sprzedaży
- Specjalistów handlowych
- Doradców handlowych, opiekunów klienta
- Koordynatorów
oraz kadrę menedżerską odpowiedzialną za zarządzanie działem sprzedaży:
- Dyrektorów ds. handlu i sprzedaży
- Key Account Managerów
- Krajowych kierowników sprzedaży
- Regionalnych dyrektorów i kierowników sprzedaży
- Dyrektorów i menedżerów ds. kluczowych klientów
Program szkolenia
1. Co sprzedaję – poznanie silnych i słabych stron oferty handlowej
- Analiza SWOT oferty handlowej – miejsce ceny na mapie wartości oferty
- Kiedy i jak stosować argumenty racjonalne?
- Emocje – ważny element rozmów handlowych
Cel: Uświadomienie sobie, że cena jest tylko jednym z elementów oferty sprzedażowej, poznanie wagi innych składników oferty oraz uwzględnienie emocjonalnego podejścia do transakcji
2. Komu sprzedaję – sprzedaż jako proces
- Proces decyzji klienta o zakupie produktów i usług – jak klient podchodzi do kupowania?
- Różnice pomiędzy klientem indywidualnym i instytucjonalnym oraz jak je wykorzystać w sprzedaży – znaczenie ceny dla każdego z nich
- Jak rozpoznać typ klienta i dobrać metodę postępowania z nim? – sposób podchodzenia do ceny poszczególnych typów klienta
- Etapy w procesie sprzedaży – kiedy i jak mówić o cenie?
- Jak pytać, żeby otrzymać wartościowe odpowiedzi? – właściwe rozpoznanie potrzeb klienta
Cel: Zrozumienie potrzeb drugiej strony tego samego procesu czyli sprzedaży, nabycie umiejętności „wchodzenia w buty” klienta oraz korzystania z narzędzi komunikacyjnych w kontakcie handlowym
3. W jaki sposób sprzedaję – metody przedstawienia i obrony oferty
- Prezentacja produktu i usługi w języku korzyści klienta
- Język sprzedaży – jakich słów brak w słowniku reprezentanta firmy, a jakich jest za dużo?
- Jak mówić o konkurencji w kontekście ceny oferty?
- Jak zamienić cechy produktu/usługi na korzyści dla konkretnego klienta? Cena jedynie jako cecha produktu/usługi
- Znaczenie wiarygodnej prezentacji – co wpływa na skuteczność podczas prezentowania oferty handlowej?
- Miejsce i czas prezentacji: bezpośrednio, przez telefon, poczta elektroniczną, skype
- Pokonywanie obiekcji klienta – Jak poradzić sobie z wątpliwościami. klienta, np dotyczącymi ceny?
- Budowanie argumentów zmniejszających nastawienie cenowe klienta – np. sposoby na minimalizowanie ceny
- Czy zaproponować rabat i w jaki sposób?
- Kiedy powiedzieć o promocji?
- Czy proponować „gratisy”?
- Kiedy stosować sprzedaż wiązaną?
- Elementy negocjacji w oparciu o korzyści klienta
- Zastosowanie technik wywierania wpływu w rozmowie o cenie
Cel: Poznanie sposobów prezentacji i argumentacji przy uwzględnieniu różnych reakcji klienta na cenę czyli konkretne taktyki obrony ceny
4. Zamknięcie transakcji handlowej – nie palimy mostów za sobą
- Analiza rozmowy z klientem i wyciąganie wniosków
- Podsumowanie rozmowy handlowej
5. Podsumowanie szkolenia
Metody pracy jakie stosujemy podczas szkolenia:
- Mini wykłady wprowadzające do ćwiczeń
- Materiały multimedialne (zdjęcia, filmy)
- Sceny symulacyjne
- Ćwiczenia z kamerą
- Dyskusje
- Burza mózgów umożliwiające porównanie własnych metod sprzedażowych z proponowanymi przez trenera oraz innych uczestników szkolenia
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie