- Oferta
- Rozwój menedżerski
Nowoczesne przywództwo. Jak kierować zespołami w cyfrowym świecie?
W XXI wieku firmy stoją przed wieloma wyzwaniami, których nie znano wcześniej. Są to: zachodzące zmiany z nieznaną wcześniej prędkością we wszystkich obszarach od zarządzania kadrami po zarządzanie produkcją, wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, który z poziomu dobrowolności staje się dzisiaj koniecznością oraz wyzwania związane z trendami demograficznymi, w tym wejściem na rynek pracy pokolenia Z, którego stosunek do pracy jest odmienny od tych znanych starszym pokoleniom. Wyzwania te zmieniają tradycyjne np. demokratyczne przywództwo w przywództwo nowej generacji oparte na dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem, na dzieleniu się odpowiedzialnością, na samodzielnym podejmowaniu decyzji przez pracowników operacyjnych czy wykonywaniu zadań bez kontroli i monitoringu obowiązków. Wraz z początkiem XXI wieku język przywództwa został wzbogacony o nowe terminy, a wraz z nimi o nowe jego formy, takie jak rozproszone, zdecentralizowane, demokratyczne, rozdzielcze, współpracujące, kolektywne, kooperacyjne, współbieżne, skoordynowane, relacyjne i współdzielone przywództwo.
Cele i korzyści
- Celem treningu jest wsparcie menedżerów w zrozumieniu i praktykowaniu zasad-nieznanych dotąd w Polsce modeli przywództwa, w tym współdzielonego przywództwa (ang. shared leadership), omówienie, w jaki sposób odbywa się podejmowanie decyzji w tym modelu oraz przekazanie dobrych praktyk tej formy, jak i innych rodzajów przywództwa znanych z praktyki i badań realizowanych w XXI wieku przez specjalistów.
- Drugim celem jest prezentacja modelu określanego terminem ‘przywództwo służebne’ (ang. servant leadership) polegającemu na budowaniu relacji oraz partnerstwa z pracownikami, klientami i innymi liderami.
- Trzecim celem jest zachęcenie uczestników do poszukiwania nowych form kierowania zespołami i ich pracą, które będą dopasowane do potrzeb organizacji i oczekiwań interesariuszy firmy
Korzyści uczestników warsztatu
Słuchacze otrzymają:
- Slajdy prezentujące zagadnienia omawiane podczas szkolenia
- Porady praktyczne zarówno sformułowane przez trenerkę, jak i również wspólnie wypracowane podczas trwania szkolenia
- Ćwiczenia pozwalające rozwijać umiejętności nowoczesnego kierowania zespołami
Przed szkoleniem każdy uczestnik proszony jest o wypełnienie kwestionariusza celem poznania specyfiki klientów oraz ich potrzeb, produktów lub usług, jak również sytuacji ważnych dla uczestników szkolenia i ich firm.
Program szkolenia
- Rodzaje przywództwa XXI wieku – teoria wynikająca z praktyki
- Przywództwo transformacyjne
- Przywództwo charyzmatyczne
- Przywództwo transakcyjne
- Przywództwo sytuacyjne
- Przywództwo współdzielone
- Przywództwo służebne
- Przywództwo VUCA
- Przywództwo włączające
Metoda: wykład wprowadzający, omówienie przypadku każdego rodzaju przywództwa
- Samoświadomość przywódcy
- Co muszę wiedzieć przywódcy XXI wieku?
- Hierarchia wartości a stosunek do pracy, zespołu, kolegów i koleżanek
- Automotywowanie a motywowanie kolegów i koleżanek do zaangażowania w realizację celów firmy
- Zarządzanie własnymi emocjami
- Rozwój wiedzy i nabywanie nowych kompetencji
Metoda: Sesja pytań coachingowych celem stworzenia możliwości rozbudzenia samoświadomości przywódczej uczestnika szkolenia. Mini wykład podsumowujący
- Słabości menedżerów XXI wieku
- mikromenedżer – kto to taki?
- dlaczego nadzorowanie, kontrolowanie i monitoring demotywują podwładnych?
- kiss up – kick down – do czego prowadzą błędy w komunikowaniu z pracownikami?
- brak autorefleksji, czyli pozór omnipotencji
Metoda: wykład wprowadzający, analiza konkretnej sytuacji, dyskusja uczestników
- Współdzielone przywództwo w zespołach – zasady, dobre praktyki
- Budowanie sieci społecznej, czyli powiązań pomiędzy pracownikami
- Pokonywanie ograniczeń lidera zespołu
- Współpraca w zespole rozproszonym
- Współpraca z innymi zespołami w dobie cyfrowej
Metoda: wykład wprowadzający, analiza konkretnej sytuacji, dyskusja uczestników
- Przywództwo służebne – czym jest i czemu służy?
- Poznanie potrzeb pracowników i zespołów podstawą służebnego przywództwa
- Równowaga pomiędzy pracą a życiem prywatnym istotą służebnego przywództwa
- Wiara w wiedzę i doświadczenie pracowników wyzwaniem przywódcy
- Służebność wobec systemów, procesów i pracy zespołów jako metoda zarządzaniem firmą
Metoda: wykład wprowadzający, analiza konkretnej sytuacji, dyskusja uczestników
Metody szkoleniowe
- wprowadzenie
- testy autodiagnozy
- odgrywanie ról
- praca zespołowa
- analiza przypadków
- wymiana doświadczeń
- dobre praktyki
Adresaci
Szkolenie adresowane jest do osób o różnorodnej wiedzy i doświadczeniu w kierowaniu zespołami, zajmujących stanowiska kierownicze, np. prezesów, dyrektorów, menedżerów, liderów produkcji, itp.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie