- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
PROJECT MANAGEMENT DLA LOGISTYKÓW – 3-dniowe szkolenie menedżerskie
Program w zakresie stosowanej terminologii, promowanych metod PM i technik logistycznych jest zgodny ze standardem PMI® i APICS® Wiele przedsiębiorstw podejmuje temat udoskonalania swoich procesów logistycznych docierając do punktu, w którym muszą odpowiedzieć sobie na pytanie: w jaki sposób i w jakiej kolejności wdrażać zmiany. W takiej sytuacji koniecznym jest posiadanie praktycznej wiedzy z tematyki Project Management, jak i świadomości istnienia sprzężeń pozytywnych i negatywnych między poszczególnymi obszarami działań logistyki, jak i poszczególnymi działami firmy. Celem szkolenia jest przekazanie niezbędnej wiedzy osobom, które podejmują próbę ewolucyjnej zmiany funkcjonowania procesów logistycznych przedsiębiorstwa. Wiedza z zakresu Project Management przekazana jest w oparciu o standardy PMI®. Dla skutecznego realizowania pracochłonnych zadań prezentowany jest również program MS Project. Tematyka logistyczna w stosowanych pojęciach i terminologii pozostaje spójna ze standardem APICS®. W trakcie szkolenia oprócz wykładu realizowane są liczne ćwiczenia / warsztaty np. realizacja projektu logistycznego (4 grupy – tematy obrane przez uczestników lub zaproponowane przez prowadzącego), analiza metodą wartości uzyskanej EV, opracowanie procedury zarządzania zmianą. Prezentowane są również tzw. „inicjatory zmian” w logistyce przedsiębiorstw np. wdrożenie RFID, wdrożenie systemu klasy ERP.
Cele i korzyści
- Obniżenie ryzyka wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie
- Poznanie zalet rachunku kosztów działań – Activity Based Costing
- Stworzenie modelu pracy zespołowej w oparciu o najlepsze praktyki Project Management
- Możliwość kontynuacji tematu implementacji Balanced Scorecard w firmie
- Poznanie standardów logistycznych i co najważniejsze zależności między narzędziami planistycznymi i decyzjami podejmowanymi w poszczególnych obszarach biznesu
- Zrozumienie zależności między procesami firmy i nabycie umiejętności identyfikowania wartości dodanej (tego co faktycznie chce kupić klient)
- Otwarcie drogi dla dalszych poszukiwań usprawnień np. jak prowadzić kalkulację opłacalności inwestycji w RFID
- Wstępne zapoznanie się z programem MS Project
Program w zakresie stosowanej terminologii, promowanych metod PM i technik logistycznych jest zgodny ze standardem PMI® i APICS®
Wiele przedsiębiorstw podejmuje temat udoskonalania swoich procesów logistycznych docierając do punktu, w którym muszą odpowiedzieć sobie na pytanie: w jaki sposób i w jakiej kolejności wdrażać zmiany. W takiej sytuacji koniecznym jest posiadanie praktycznej wiedzy z tematyki Project Management, jak i świadomości istnienia sprzężeń pozytywnych i negatywnych między poszczególnymi obszarami działań logistyki, jak i poszczególnymi działami firmy.
Celem szkolenia jest przekazanie niezbędnej wiedzy osobom, które podejmują próbę ewolucyjnej zmiany funkcjonowania procesów logistycznych przedsiębiorstwa.
Wiedza z zakresu Project Management przekazana jest w oparciu o standardy PMI®. Dla skutecznego realizowania pracochłonnych zadań prezentowany jest również program MS Project. Tematyka logistyczna w stosowanych pojęciach i terminologii pozostaje spójna ze standardem APICS®. W trakcie szkolenia oprócz wykładu realizowane są liczne ćwiczenia / warsztaty np. realizacja projektu logistycznego (4 grupy – tematy obrane przez uczestników lub zaproponowane przez prowadzącego), analiza metodą wartości uzyskanej EV, opracowanie procedury zarządzania zmianą. Prezentowane są również tzw. „inicjatory zmian” w logistyce przedsiębiorstw np. wdrożenie RFID, wdrożenie systemu klasy ERP.
Program szkolenia
DZIEŃ 1
1. Wskaźniki mierzące efektywność działania przedsiębiorstwa
- Wskaźnik OTP (Order to Payment Process) i jego składowe elementy
- Rodzaje struktur przedsiębiorstw wytwórczych – rola poszczególnych działów w organizacji procesu produkcji – warunki i przeszkody ustalania spójnych wewnętrznych działań firmy (przykłady, jak powstają konflikty?). Relacja między strukturą organizacyjną firmy, a realizacją projektów
- Model SCOR® (Supply Chain Operations Reference Model) i skojarzone z nim najlepsze praktyki i wskaźniki
- Zbieżność celów odrębnych podmiotów gospodarczych (przykłady)
2. Rachunek kosztów działań – przykład ABC (Activity Based Costing)
- Poszukiwanie rzeczywistego obrazu rentowności produktów poprzez ABC
- Prezentacja różnych „kluczy” i „nośników” dla rozliczenia kosztów
- Warsztat pt. „które produkty wytwarzać?”
3. Balanced Scorecard – wprowadzenie i dyskusja
- Mapowanie procesów przedsiębiorstwa
- Dobór wskaźników
- Budowa systemu motywacyjnego
- Wskazanie efektu synergii w Balanced Scorecard
4. Inicjowanie zmian w logistyce i SCM
- Porównanie dwóch sposobów myślenia Lean i TOC
- Przykład zmian w logistyce inicjowanych przez RFID – zaprezentowanie nowoczesnych metod identyfikacji materiałowej. Prezentacja systemu RFID na przykładzie filmu przedstawiającego rozwiązania SAP i sieci Metro – „future store”. Prezentacja praktycznych przykładów wdrożeń RFID i kalkulacja opłacalności inwestycji
DZIEŃ 2
1. Wstęp do zarządzania projektami logistycznymi
- Definicja projektu i jego cyklu życia
- Rola i odpowiedzialność kierownika projektu
2. Procesy rozpoczęcia
- Dokumentacja – karta projektu i dokument definicji projektu
- Budowa zespołu projektowego i szacowanie zasobów
- Określeniu dokumentu statutu zespołu
3. Identyfikacja elementów ryzyka w logistyce
- Poznanie metod identyfikacji, wartościowania i zarządzania ryzykiem
- Budowanie i zarządzanie rezerwą czasową i budżetową w projekcie
4. Określenie zakresu projektu – WBS
- Określenie planu bazowego wymagań względem projektu
- Budowa struktury podziału prac (WBS)
- Definiowanie „pakietów roboczych”
5. Szacowanie i planowanie
- Budowa i kalkulacja harmonogramu w oparciu o strukturę podziału prac
- Kalkulacja ścieżki krytycznej i zadań podkrytycznych
- Prezentacja realizacji wybranych tematów PM w MS Project
DZIEŃ 3
1. Realizacja, zarządzanie zamówieniami np. poddostawcy
- Dokumentacja w realizacji – znaczenie i zawartość książki kontrolnej projektu
- Zarządzanie zamówieniami i określanie wymagań dla zarządzania kontraktami
- Prezentacja realizacji wybranych tematów PM w MS Project
2.Kontrola projektu, zarządzanie zmianą
- Zarządzania wartością wypracowaną (EVM)
- Budowa systemu zintegrowanej kontroli zmian – warsztat
3. Zamknięcie i zakończenie projektu
- Działania przy zamykaniu projektu – weryfikacja celów i produktów finalnych projektu
- Ocena przedsięwzięcia i „zebranie wiedzy” obniżającej ryzyko realizacji kolejnych projektów – Lessons Learned
- Prezentacja formalnego zamknięcia projektu w MS Project
4. Koncepcja łańcucha krytycznego w przedsięwzięciach logistycznych
- Teoria Goldratt’a jako kolejny krok w rozwoju środowiska wieloprojektowego
- Jak praktycznie wdrożyć i realizować założenia koncepcji
Metody szkoleniowe
- Przedstawienie złożonych tematów krok po kroku dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników
- W ponad 90% przypadków stosowanie „nieksiążkowych”, przykładów opartych o doświadczenia autora zebrane na terenie Polski i Niemiec
- Oparcie szkolenia o naprzemiennie wprowadzające wykłady, ćwiczenia indywidualne i warsztaty
- Wykorzystywanie do obliczeń dedykowanego oprogramowania
- Większość rysunków dydaktycznych wykonywanych jest nie na flipcharcie, a na ekranie komputera (użyty tablet) co poprzez rzutnik daje wielokrotnie większe i czytelne obrazy, które każdy uczestnik może zabrać po szkoleniu ze sobą w postaci plików graficznych
Adresaci
- Kierownictwo przedsiębiorstw (zarząd, dyrekcja, właściciele firm produkcyjnych)
- Kierownicy produkcji, planiści
- Pozostałe osoby uczestniczące w procesach zarządzania produkcją (technolodzy, konstruktorzy, zaopatrzeniowcy)
- Osoby odpowiedzialne za prognozowanie popytu
- Liderzy zmian
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie