- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
PROJECT MANAGEMENT DLA LOGISTYKÓW – 2-dniowe szkolenie menedżerskie
Wiele przedsiębiorstw podejmuje temat udoskonalania swoich procesów logistycznych docierając do punktu, w którym muszą odpowiedzieć sobie na pytanie: w jaki sposób i w jakiej kolejności wdrażać zmiany. W takiej sytuacji koniecznym jest posiadanie praktycznej wiedzy z tematyki Project Management, jak i świadomości istnienia sprzężeń pozytywnych i negatywnych między poszczególnymi obszarami działań logistyki, jak i poszczególnymi działami firmy. Celem szkolenia jest przekazanie niezbędnej wiedzy osobom, które podejmują próbę ewolucyjnej zmiany funkcjonowania procesów logistycznych przedsiębiorstwa. Wiedza z zakresu Project Management przekazana jest w oparciu o standardy PMI®. Dla skutecznego realizowania pracochłonnych zadań prezentowany jest również program MS Project. Tematyka logistyczna w stosowanych pojęciach i terminologii pozostaje spójna ze standardem APICS®.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest przekazanie niezbędnej wiedzy osobom, które podejmują próbę ewolucyjnej zmiany funkcjonowania procesów logistycznych przedsiębiorstwa. Wiedza z zakresu Project Management przekazana jest w oparciu o standardy PMI®. Dla skutecznego realizowania pracochłonnych zadań prezentowany jest również program MS Project.
Tematyka logistyczna w stosowanych pojęciach i terminologii pozostaje spójna ze standardem APICS®.
W trakcie szkolenia oprócz wykładu realizowane są liczne ćwiczenia / warsztaty np. realizacja projektu logistycznego (4 grupy – tematy obrane przez uczestników lub zaproponowane przez prowadzącego), analiza metodą wartości uzyskanej EV, opracowanie procedury zarządzania zmianą.
Prezentowane są również tzw. „inicjatory zmian” w logistyce przedsiębiorstw np. wdrożenie RFID, wdrożenie systemu klasy ERP.
Wiele przedsiębiorstw podejmuje temat udoskonalania swoich procesów logistycznych docierając do punktu, w którym muszą odpowiedzieć sobie na pytanie: w jaki sposób i w jakiej kolejności wdrażać zmiany.
W takiej sytuacji koniecznym jest posiadanie praktycznej wiedzy z tematyki Project Management, jak i świadomości istnienia sprzężeń pozytywnych i negatywnych między poszczególnymi obszarami działań logistyki, jak i poszczególnymi działami firmy.
Wiedza z zakresu Project Management przekazana jest w oparciu o standardy PMI®. Dla skutecznego realizowania pracochłonnych zadań prezentowany jest również program MS Project. Tematyka logistyczna w stosowanych pojęciach i terminologii pozostaje spójna ze standardem APICS®.
Program szkolenia
DZIEŃ 1
1. Wskaźniki mierzące efektywność działania przedsiębiorstwa
- Wskaźnik OTP (Order to Payment Process) i jego składowe elementy
- Rodzaje struktur przedsiębiorstw wytwórczych – rola poszczególnych działów w organizacji procesu produkcji – warunki i przeszkody ustalania spójnych wewnętrznych działań firmy (przykłady, jak powstają konflikty?). Relacja między strukturą organizacyjną firmy, a realizacją projektów
- Model SCOR® (Supply Chain Operations Reference Model) i skojarzone z nim najlepsze praktyki i wskaźniki
- Zbieżność celów odrębnych podmiotów gospodarczych (przykłady)
2. Balanced Scorecard – wprowadzenie i dyskusja
- Mapowanie procesów przedsiębiorstwa
- Dobór wskaźników
- Budowa systemu motywacyjnego
- Wskazanie efektu synergii w Balanced Scorecard
3. Inicjowanie zmian w logistyce i SCM
- Porównanie dwóch sposobów myślenia Lean i TOC
- Przykład zmian w logistyce inicjowanych przez RFID – zaprezentowanie nowoczesnych metod identyfikacji materiałowej. Prezentacja systemu RFID na przykładzie filmu przedstawiającego rozwiązania SAP i sieci Metro – „future store”. Prezentacja praktycznych przykładów wdrożeń RFID i kalkulacja opłacalności inwestycji
4. Wstęp do zarządzania projektami logistycznymi
- Definicja projektu i jego cyklu życia
- Rola i odpowiedzialność kierownika projektu
5. Procesy rozpoczęcia
- Dokumentacja projektowa – karta projektu i dokument definicji projektu
- Budowa zespołu projektowego i szacowanie zasobów
- Określeniu dokumentu statutu zespołu
DZIEŃ 2
1. Identyfikacja elementów ryzyka w logistyce
- Poznanie metod identyfikacji, wartościowania i zarządzania ryzykiem
- Budowanie i zarządzanie rezerwą czasową i budżetową w projekcie
2. Określenie zakresu projektu – WBS
- Określenie planu bazowego wymagań względem projektu
- Budowa struktury podziału prac (WBS)
- Definiowanie „pakietów roboczych”
3. Szacowanie i planowanie
- Budowa i kalkulacja harmonogramu w oparciu o strukturę podziału prac
- Kalkulacja ścieżki krytycznej i zadań podkrytycznych
- Prezentacja realizacji wybranych tematów PM w MS Project
4. Realizacja, zarządzanie zamówieniami np. poddostawcy
- Dokumentacja w realizacji – znaczenie i zawartość książki kontrolnej projektu
- Zarządzanie zamówieniami i określanie wymagań dla zarządzania kontraktami
- Prezentacja realizacji wybranych tematów PM w MS Project
5.Kontrola projektu, zarządzanie zmianą
- Zarządzania wartością wypracowaną (EVM)
- Budowa systemu zintegrowanej kontroli zmian – warsztat
6. Zamknięcie i zakończenie projektu
- Działania przy zamykaniu projektu – weryfikacja celów i produktów finalnych projektu
- Ocena przedsięwzięcia i „zebranie wiedzy” obniżającej ryzyko realizacji kolejnych projektów – Lessons Learned
- Prezentacja formalnego zamknięcia projektu w MS Project
Metody szkoleniowe
- Przedstawienie złożonych tematów krok po kroku dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników
- W ponad 90% przypadków stosowanie „nieksiążkowych”, przykładów opartych o doświadczenia autora zebrane na terenie Polski i Niemiec
- Oparcie szkolenia o naprzemiennie wprowadzające wykłady, ćwiczenia indywidualne i warsztaty
- Wykorzystywanie do obliczeń dedykowanego oprogramowania
- Większość rysunków dydaktycznych wykonywanych jest nie na flipcharcie, a na ekranie komputera (użyty tablet) co poprzez rzutnik daje wielokrotnie większe i czytelne obrazy, które każdy uczestnik może zabrać po szkoleniu ze sobą w postaci plików graficznych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie