Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Pokolenie BB, X, Y, Z –  Wyzwania sprzedaży

Według szacunków, w 2025 roku przedstawiciele pokolenia Y zdominują rynek pracy i będą stanowić około 75% osób aktywnych zawodowo na świecie. W tej grupie znajdą się również reprezentanci pokolenia Z, a ich odsetek wyniesie ok. 20%. Warto więc już teraz zastanowić się kim są osoby należące do tych generacji i jakie są ich oczekiwania odnośnie obsługi i sprzedaży. Według badań, pokolenie Y i Z w sposób diametralny różnią się od pokoleń BB i X. Różne są postawy, sposób myślenia, metody komunikacji i sposoby budowania relacji. Nieuchronnie przestają działać dotychczasowe techniki sprzedaży i „stare” standardy obsługi i sprzedaży. Potrzebna jest nowa, unikalna umiejętność sprzedażowa: dostosowanie obsługi do konkretnego pokolenia.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem warsztatu jest:

  • Pozwolić znaleźć ujście emocjom związanym z pojawieniem się nowych pokoleń
  • Nauczyć się rozróżniać emocje od faktów
  • Nauczyć się pracować tylko na tych faktach, na które mamy wpływ
  • Przyjąć do wiadomości nieuniknioną rzeczywistość
  • Zacząć myśleć narzędziowo a nie emocjonalnie
  • Poznać specyfikę nowych pokoleń
  • Poznać specyfikę „starych” pokoleń
  • Wypracowanie konkretnych narzędzi sprzedaży do poszczególnych pokoleń. Narzędzia będą tworzone przez uczestników szkolenia, stąd będę ściśle dostosowane do specyfiki firmy.

Według szacunków, w 2025 roku przedstawiciele pokolenia Y zdominują rynek pracy i będą stanowić około 75% osób aktywnych zawodowo na świecie.

W tej grupie znajdą się również reprezentanci pokolenia Z, a ich odsetek wyniesie ok. 20%. Warto więc już teraz zastanowić się kim są osoby należące do tych generacji i jakie są ich oczekiwania odnośnie obsługi i sprzedaży.

Według badań, pokolenie Y i Z w sposób diametralny różnią się od pokoleń BB i X. Różne są postawy, sposób myślenia, metody komunikacji i sposoby budowania relacji.

Nieuchronnie przestają działać dotychczasowe techniki sprzedaży i „stare” standardy obsługi i sprzedaży.

Potrzebna jest nowa, unikalna umiejętność sprzedażowa: dostosowanie obsługi do konkretnego pokolenia.

Program szkolenia

  1. POKOLENIA W PRAKTYCE TECHNIK SPRZEDAŻY

Analiza procesu sprzedaży pod kątem budowania przewagi konkurencyjnej. Wstęp do budowania relacji silniejszych niż konkurencja

  • Sprzedaż krok po kroku w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej
  • Luki w działaniach konkurencji i metody wypełniania tych luk
  • Zmiana stereotypu w sprzedaży: ze „sprzedającego” na rzecz „doradcy”
  • Sprzedawca Snajperem – sprzedaż do pokoleń – nowe wyzwanie

Cele modułu:

  • Uświadomienie sobie wrażliwych momentów w sprzedaży mających kluczowe znaczenie dla klienta
  • Świadomie prowadzenie procesu sprzedaży pod kątem budowania przewagi konkurencyjnej (indywidualizacja sprzedaży)
  • Jak wykorzystać w budowaniu przewagi konkurencyjnej narzędzia będące poza świadomością klienta (praca na potrzebach merytorycznych i psychologicznych)
  • Technika oglądania świata z perspektywy klienta
  • Poszukiwanie w tym świecie argumentów, do których nie dotarła konkurencja
  • Pozbycie się skłonności do oceniania i etykietowania, które zaciemniają realny obraz potrzeb klienta
  1. Wycieczka w prawdziwą perspektywę pokoleń Boomersów, X,Y,Z

Krótki wykład wprowadzający zagadnienia grup demograficznych w oparciu o badania statystyczne (realizowane w Polsce)

Pokolenia  bez emocji

  • Rozdanie grupom informacji o „nowych pokoleniach”
  • Każda grupa przygotowuje prezentacje profilu demograficznego bez emocji
  • Prezentacja – bez emocjonalnych opinii i komentarzy
  • Poznanie specyfiki grup pokoleniowych oparciu o badania
  • Poznanie rzeczywistej specyfiki pokoleń bez „łatek” uprzedzeń i emocji
  • Uczestnicy samodzielnie będą eksplorować specyfikę różnych pokoleń
  • Uświadomienie sobie nieodwracalności procesu zmian pokoleniowych

Cele modułu:

  • Uświadomienie wyzwań sprzedażowych związanych z przemianami demograficznymi
  • Kto z kim chce współpracować i dlaczego? Analiza przyczyn
  • Mocne strony i słabe „nowych pokoleń”
  • Analiza aktualnej struktury pokoleniowej klientów – specyfika firmy. Perspektywa przyszłości
  • Uświadomienie Uczestnikom, co wynika z takiej struktury wiekowej
  • Określenie szans sprzedażowych i wygenerowanie pomysłów, jak je wykorzystać
  • Określenie zagrożeń sprzedażowych i wygenerowanie pomysłów, jak im zapobiegać
  1. ETAP BADANIA POTRZEB – różnice pokoleniowe i narzędzia

Zbieranie argumentacji do sprzedaży
Jakość argumentów kontra ilość argumentów
Badanie potrzeb jako rozmowa kontra badanie potrzeb jako przesłuchanie

  • Skłonność do zasypywania klientów argumentami niezgodnymi z jego oczekiwaniami (ilość a nie jakość)
  • Skłonność do zasypywania klientów argumentami ogólnymi, nie różniącymi się od argumentacji konkurencji
  • Dogłębna analiza potrzeb klientów z poszczególnych pokoleń
  • Techniki pozyskiwania informacji niezbędnych do snajperskiej argumentacji
  • Na podstawie powyższego warsztatu:

Wypracowanie katalogu potrzeb specyficznych dla poszczególnych pokoleń.

Cele modułu:

  • Narzędzia świadomego prowadzenia badania potrzeb.
  • Narzędzia docierania do pokładów potrzeb poszczególnych pokoleń.
  • Prowadzenie badania potrzeb metodą swobodnej  i angażującej rozmowy
  • Empatyczne, wielowymiarowe słuchanie
  • Pozyskiwanie głębokich indywidualnych informacji o potrzebach klientów z poszczególnych pokoleń
  • Budowanie wizerunku doradcy a nie „stereotypowego” handlowca. Metody budowania wizerunku versus specyfika pokoleń
  • Wzbudzenie uczucia „bycia niezbędnym”  lub “bycia cool” dla klienta
  1. ETAP OFEROWANIA – różnice pokoleniowe i narzędzia
  • Snajperskie argumentowanie w sprzedaży
  • Świadome argumentowanie kontra „strzelanie na ślepo”

Jak się komunikować do różnych pokoleń

  • Burza mózgów bez cenzury
  • Jak? metody, narzędzia, sposoby, techniki, środki, pomysły, zalecenia itd…
  • Po burzy mózgów: wybór narzędzi komunikowania do „praktycznego i natychmiastowego zastosowani
  • Jak dokonywać transferu wiedzy międzypokoleniowej
  • Metody zlecania zadań przedstawicielom nowych pokoleń
  • Metody udzielania informacji zwrotne nowym pokoleniom
  • Metody rozmów korygujących wobec nowych pokoleń.
  • Przykłady zastosowania
  • Na podstawie powyższego warsztatu:

Baza argumentów sprzedażowych dostosowanych do poszczególnych pokoleń.

Cele modułu:

  • Świadomość konieczności rozmawiania z klientem językiem korzyści
  • Świadomość języka dopasowanego do specyfiki pokoleniowej klienta
  • Argumentowanie  precyzyjnie trafiające w potrzeby klienta
  • Argumentowanie w taki sposób, żeby klient miał przeświadczenie, że handlowiec mówi wyłącznie „do niego”
  • Jak sprawić, żeby klient miał poczucie, że się go rozumie
  • Osiągnięcie w relacjach z klientem pozycji partnera, doradcy
  • Budowanie wobec klienta „uzależnienia” psychologicznego
  1. OBIEKCJE – różnice pokoleniowe i narzędzia
  • Dlaczego obiekcje powstają?
  • Obiekcje z powodu poirytowania Klienta – błąd handlowca
  • Obiekcje obiektywne: sukces handlowca
  • Na podstawie powyższego warsztatu:

Baza argumentów sprzedażowych dostosowanych do poszczególnych pokoleń.

Cele modułu:

  • Źródła powstawania obiekcji – analiza źródeł charakterystycznych dla poszczególnych pokoleń
  • Auto świadomość swojej reakcji w obiekcjach
  • Przegląd technik radzenia sobie z obiekcjami – ich odmiany w zależności od pokoleń
  • Wpływ emocji na obiekcje
  • Doprowadzenie klienta do „twórczych” obiekcji, będących rzeczywistym sygnałem zainteresowania
  • Nabranie „zadaniowego” a nie emocjonalnego podejścia do obiekcji klienta
  1. ZACISKANIE SUPŁA – JAK FINALIZOWAĆ SPRZEDAŻ
  • Wypracowanie technik domykania sprzedaży, dostosowanych do specyfiki i potrzeb pokoleń
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach.

W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Dodatkowo praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki:

  • ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość)
  • mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza)
  • ćwiczenie nowych technik przy zastosowaniu narzędzi projektowych (umiejętność)

Materiał teoretyczny ilustrowany jest wieloma przykładami z biznesu, filmami, studiami przypadków i bogatego doświadczenia biznesowego trenerów. Uczestnicy ćwiczą i odnoszą poznane treści do własnej organizacji.

W TRAKCIE SZKOLEŃ UCZESTNICY:

  • Dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne
  • Ćwiczą pożądane zachowania
  • Udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Wypracowują zasady współpracy i komunikacji
  • Otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionych sesji, poszerzające i pogłębiające omówione zagadnienia

Adresaci

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zarządzających relacjami z Klientami:

  • Dyrektorów sprzedaży
  • Key account manager’ów
  • Regionalnych kierowników sprzedaży
  • Kierowników działu obsługi klienta
  • Członków zespołów ds. obsługi klientów

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie