Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

NEGOCJACJE Z ZAGRANICZNYMI KONTRAHENTAMI, DOSTAWCAMI I KOOPERANTAMI. Zasady i techniki negocjacji wielokulturowych.

Umiejętność skutecznego komunikowania się z dostawcami, odbiorcami i kontrahentami pochodzącymi z różnych kultur jest obecnie warunkiem odniesienia sukcesu w zglobalizowanym świecie biznesu. Na naszym szkoleniu przekażemy wiedzę o różnicach kulturowych i ich roli w procesie negocjacji, zwrócimy uwagę, które obszary są wrażliwe kulturowo, przećwiczymy jak dostosować styl negocjacji do określonej kultury. Przyjętą metodą pracy są treningi umiejętności poprzedzone podaniem informacji i wyjaśnieniem działania zasad i technik negocjacji wielokulturowych.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Umiejętność skutecznego komunikowania się z dostawcami, odbiorcami i kontrahentami pochodzącymi z różnych kultur jest obecnie warunkiem odniesienia sukcesu w zglobalizowanym świecie biznesu.

Na naszym szkoleniu przekażemy wiedzę o różnicach kulturowych i ich roli w procesie negocjacji, zwrócimy uwagę, które obszary są wrażliwe kulturowo, przećwiczymy jak dostosować styl negocjacji do określonej kultury.

Przyjętą metodą pracy są treningi umiejętności poprzedzone podaniem informacji i wyjaśnieniem działania zasad i technik negocjacji wielokulturowych.

Program szkolenia

Dzień I

1. Rola różnic międzykulturowych w negocjacjach

  • Jeżeli żyjemy w „globalnej wiosce”, to co z tego wynika?
  • Czy są zachowania, które akceptują wszystkie kultury?
  • Obszary wrażliwe kulturowo, czyli jak nie strzelić sobie samobójczej bramki?
  • BATNA i inne techniki mierzenia siły negocjacyjnej w kontekście różnic kulturowych.

2. Zespołowa gra negocjacyjna

3. Kultury propartnerskie i protransakcyjne – charakterystyka

  • Kiedy, dla kogo i dlaczego „dobry interes” nie zawsze jest dobry?
  • Jak nawiązać kontakt z partnerami z różnych krajów?
  • Komu wysłać ofertę, a do kogo zadzwonić?
  • Kto podejmuje decyzję, czyli jak trafić do właściwego człowieka?
  • Gdzie spóźnienie oznacza koniec rozmów?
  • Komu, co i kiedy musisz, a co możesz powiedzieć?

4. Zasady protokołu, dobrych obyczajów i etykiety w biznesie i w negocjacjach

  • Przegląd poszczególnych krajów (grup)
  • Dawanie i otrzymywanie upominków
  • Stopień występowania przekupstwa i łapówek
  • Co rozumieć przez dobre obyczaje w konfliktogennej sferze negocjacji
  • Wizytówka. Ubiór. Teczka

5. Przygotowanie do negocjacji wielokulturowych

  • Jak nie być mądrym Polakiem po szkodzie?
  • Gdzie powinien pojechać „samotny jeździec”, a gdzie „kilku wspaniałych”?
  • Kiedy opłaca się być gospodarzem przyjęcia, a kiedy lecieć na koniec świata?
  • Co i komu wizytówka mówi o negocjatorze?
  • Kilka zasad dobrego przywitania, czyli czy i komu można podać rękę?

Dzień II

1. Polska kultura biznesowa w oczach partnerów zagranicznych

  • Co o nas myślą inni?
  • Kiedy i dlaczego inni nas nie rozumieją?
  • Jak wykorzystać stereotypowe widzenie Polski?

2. Kryteria wybór stylu rozmów w kontekście różnic kulturowych

  • Gdzie musimy porozmawiać o pogodzie, a gdzie rzeczowo?
  • Jak nie wiadomo o co chodzi, to czy zawsze chodzi o pieniądze, czyli złote zasady efektywnych negocjacji.
  • „Minowe pola” negocjacji wielokulturowych, czyli w jakich kwestiach na pewno się nie zgodzimy.
  • O co oni się obrażają?

3. Gra negocjacyjna – konflikt zasad i wartości

4. Zasady prowadzenia rozmów w poszczególnych państwach (np. Chiny, USA, Hiszpania, kraje skandynawskie, inne zgłoszone przez uczestników)

  • Charakterystyka kultur, czyli z czego dumni są Twoi rozmówcy?
  • Co zyskujesz stosując technikę „zasłony milczenia”?
  • Realizacja kontraktów – z czym na pewno będziesz miał problemy?
  • Analiza praktycznych przypadków.

5. Szczegółowy przegląd narodowych stylów negocjowania

  • Jak pertraktować z partnerami z Unii Europejskiej ?
  • Jak negocjować z partnerami zza wschodniej granicy?
  • Amerykański styl negocjacji handlowych – czy warto go naśladować?
  • „Żółte tygrysy” – czego się obawiamy?
  • Czy sztuka negocjacji z kupcami japońskimi jest aż tak trudna?
  • Polacy – jacy jesteśmy jako negocjatorzy?

6. Zakończenie negocjacji i zawarcie porozumienia

  • Kiedy i jak zakończyć negocjacje?
  • Bez czego nie możesz wyjść, czyli jaki jest katalog minimum ustaleń?
  • Formy i rodzaje porozumienia – czy lepiej mieć „wróbla w garści czy gołębia na dachu?”
  • Kosztowne błędy w kontraktach.
  • Realizacja kontraktów – z czym na pewno będziesz miał problemy?

Warsztaty polecamy kadrze menedżerskiej, kierownikom ds. sprzedaży, Key Account Managerom, działom eksportu, marketingu, oraz wszystkim osobom, które w swojej praktyce zawodowej prowadzą negocjacje z partnerami z innych obszarów kulturowych, które mają za zadanie doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów i rokowań handlowych w kontekście międzykulturowym.

To szkolenie dla każdego, kogo zaskakują przekonania, zachowania i etyka pracy charakterystyczne dla innych krajów, każdego, kto chce skutecznie komunikować się z zagranicznymi partnerami.

Zapraszamy menedżerów wszystkich działów w firmach, którzy pracując z obcokrajowcami muszą poznać zasady komunikacji międzykulturowej i zwiększyć swoje kompetencje w tym zakresie w pracy i poza nią.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie