Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Negocjacje z partnerami z Azji, ze szczególnym uwzględnieniem Chin

Proces globalizacji, powodujący rozszerzenie praktycznie na cały świat obszarów: kontaktów międzynarodowych i prowadzenia biznesu, wymaga od wielu polskich instytucji czy przedsiębiorstw włączenia się do niego, co może być warunkiem ich przetrwania lub rozwoju w długoterminowej perspektywie. Z każdym rokiem coraz większego znaczenia nabiera współpraca z krajami azjatyckimi, będącymi  głównym centrum światowej produkcji i handlu międzynarodowego, szczególnie z Chinami. Wiedza o partnerach pochodzących z tych krajów zwiększa szansę na prowadzenie biznesu z sukcesem. Znajomość języka angielskiego i asortymentu towarowego nie jest już nie wystarczająca, żeby odnieść sukces na rynku międzynarodowym i musi być wsparta: znajomością systemów politycznych i religijnych, zwyczajów kulturowych, szczególnie istotnych przy nawiązywaniu kontaktów  bezpośrednich wiedzą o organizacji firm, zasadach ich funkcjonowania i procedurach podejmowania decyzji biznesowych wiedzą na temat strategii i technik negocjacyjnych stosowanych w różnych regionach świata

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Wzrost praktycznych umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych uczestników poprzez:

  • Poznanie najistotniejszych elementów kulturowych, mających istotny wpływ na przebieg i efektywność negocjacji z partnerami z Azji
  • Przekazanie wiedzy na temat podstawowych zasad prowadzenia negocjacji z partnerami azjatyckimi
  • Praktyczne rozwinięcie umiejętności rokowań z partnerami zagranicznymi w oparciu o sytuacje występujące w bieżącej praktyce negocjacyjnej

Cele szczegółowe:

  • Przekazanie wiedzy o systemach wartości i kulturowych oraz standardach działania w różnych krajach Azji, ze szczególnym uwzględnieniem Chin
  • Zapoznanie uczestników z zasadami profesjonalnego przygotowania i prowadzenia negocjacji biznesowych z partnerami azjatyckimi, ze szczególnym naciskiem na negocjacje jako proces komunikacji międzykulturowej


Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie podstawowych kodów kulturowych i stylów zachowań oraz ich wypływu na charakter i sposób prowadzenia biznesu w krajach azjatyckich
  • Poznanie typowych zachowań negocjacyjnych kontrahentów z obszaru azjatyckiego
  • Poznanie różnorodności zachowań i efektywnych sposobów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych kręgach kulturowych
  • Poznanie zasad: stosowania elementów etykiety i protokołu w biznesie oraz zachowań w określonych sytuacjach w kontaktach z partnerami azjatyckimi
  • Poznanie własnego stylu komunikacji i negocjacji oraz metod ich skutecznego  zastosowanie w pertraktacjach z negocjatorami azjatyckimi
  • Poznanie różnych technik negocjacyjnych oraz sposobów ich dostosowania do przyjętej strategii negocjacyjnej partnerów azjatyckich oraz zasad przeciwdziałania próbom manipulacji z ich strony
  • Zdobycie w praktyce nowych umiejętności i doświadczeń negocjacyjnych

Proces globalizacji, powodujący rozszerzenie praktycznie na cały świat obszarów: kontaktów międzynarodowych i prowadzenia biznesu, wymaga od wielu polskich instytucji czy przedsiębiorstw włączenia się do niego, co może być warunkiem ich przetrwania lub rozwoju w długoterminowej perspektywie.

Znajomość języka angielskiego i asortymentu towarowego nie jest już nie wystarczająca, żeby odnieść sukces na rynku międzynarodowym i musi być wsparta:

  • znajomością systemów politycznych i religijnych, zwyczajów kulturowych, szczególnie istotnych przy nawiązywaniu kontaktów  bezpośrednich
  • wiedzą o organizacji firm, zasadach ich funkcjonowania i procedurach podejmowania decyzji biznesowych
  • wiedzą na temat strategii i technik negocjacyjnych stosowanych w różnych regionach świata

Z każdym rokiem coraz większego znaczenia nabiera współpraca z krajami azjatyckimi, będącymi  głównym centrum światowej produkcji i handlu międzynarodowego, szczególnie z Chinami.

Wiedza o partnerach pochodzących z tych krajów zwiększa szansę na prowadzenie biznesu z sukcesem.

Program szkolenia

DZIEŃ I

1. Pojęcie i wymiary kultury

  • Definicja
  • Wymiary
  • Kultura polska a kultury krajów azjatyckich – podobieństwa i różnice

2. Czynniki kulturowe wpływające na prowadzenie biznesu i przebieg negocjacji

  • Stosunek do świata
  • Sposób komunikacji
  • Stosunek do czasu
  • Status hierarchiczny
  • Stosunek osoby do społeczeństwa
  • Zasady i relacje międzyludzkie
  • Stopień ceremonialności
  • Znaczenie młodości i dojrzałości, pierwiastka męskiego i żeńskiego

3. Profilowanie partnera z drugiej strony stołu negocjacyjnego

  • Profil osobowości partnera negocjacyjnego
  • Profil komunikacji interpersonalnej, jego wpływ na charakter, przebieg  oraz ostateczne rezultaty negocjacji
  • Profil stylu negocjowania

4. Istota i typy negocjacji biznesowych

  • Na podstawowych obszarów kulturowych świata,
  • W krajach azjatyckich: Chinach, Indii, Korei i Japonii

5. Główne różnice kulturowe między zasadami funkcjonowania firm europejskich i azjatyckich, wpływające na negocjacje biznesowe

  • Harmonia jako ważny element prowadzenia biznesu
  • Nacisk na relacje a nacisk na zadanie
  • Niewerbalne zachowania w kulturze biznesu
  • Stopień tolerancji poziomu niepewności sytuacji biznesowych
  • Polichroniczne a monochroniczne podejście do czasu
  • Hierarchiczność w strukturze  społeczeństwa i przedsiębiorstw azjatyckich
  • Kolektywizm instytucjonalny i rodzinny

6. Główne różnice kulturowe między ludźmi Zachodu a mieszkańcami krajów azjatyckich, wpływające na negocjacje biznesowe

  • Etykieta biznesowa i chiński savoir-vivre: wręczanie wizytówek, spożywanie posiłków, dawanie prezentów
  • Znaczenie: zachowania twarzy, godności, honoru (np. „Mianzi”)
  • Kultura  społecznych interakcji (np. „Guanxi”)  i jej wpływ na budowanie długoterminowych relacji biznesowych
  • Powściągliwość w komunikacji jako istotny element azjatyckiej kultury biznesu
  • Przestrzeń interpersonalna w sytuacjach  oficjalnych i prywatnych
  • Asertywność azjatyckich partnerów

7. Specyfika negocjacji z partnerami azjatyckimi

  • Struktura i reguły rządzące przebiegiem negocjacji
  • Taktyki negocjacyjne
  • Taktyki wywierania presji
  • Style argumentacji
  • Specyfika rozwiązywania konfliktów negocjacyjnych
  • Kontrakt i jego przestrzeganie

8. Systemowe przygotowanie do negocjacji z partnerami azjatyckimi

  • Bezpośrednie i pośrednie metody zdobywania wiedzy o partnerze przed negocjacjami
  • Ocena pozycji i potencjału odbiorcy
  • Określenie powodu, przedmiotu, celu ogólnego i celów cząstkowych
  • Analiza stanu wyjściowego i ustalenie obiektywnych kryteriów
  • Zdefiniowanie problemów i stanowiska negocjacyjnego
  • Przyjęcie określonej strategii negocjacyjnej
  • Scenariusz działania w poszczególnych fazach negocjacji


DZIEŃ II

1. Ćwiczenia praktyczne-prowadzenie zespołowych negocjacji międzykulturowych z partnerami azjatyckimi

  • Negocjacje umowy na wyłączną dostawę określonego asortymentu
  • Negocjacje cen lub redukcji cen określony asortyment
  • Negocjowanie warunków kontraktowych

Przeczytaj:

Negocjacje z Chińczykami

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • mini wykłady i prezentacje
  • dyskusje grupowe moderowane przez trenera
  • „burze mózgów”
  • analiza przypadków
  • testy
  • praktyczne ćwiczenia: indywidualne i grupowe wdrażające nowe umiejętności i zdobytą wiedzę
  • video trening, bazujących na scenariuszach przygotowanych specjalnie na szkolenie i nagrywanych na video, analizowanych pod względem: przebiegu negocjacji, zastosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych, komunikacji międzykulturowej

Adresaci

  • Kadra kierownicza i managerowie firm działających lub planujących działania biznesowe na rynkach azjatyckich
  • Specjaliści ds. handlu zagranicznego, tak po stronie importowej, jak i eksportowej
  • Przedstawiciele sektora samorządowego i administracji publicznej, współpracujący z partnerami azjatyckimi
  • Działacze izb gospodarczych i pracownicy specjalnych stref ekonomicznych
  • Przedstawiciele wyższych uczelni, instytutów naukowych i wszyscy zainteresowani poszerzeniem własnych umiejętności interpersonalnych  w kontaktach  interkulturowych z obszarem azjatyckim

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie