Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Komunikowanie w pracy menagera. Warsztat skutecznych technik i metod porozumiewania się

Celem warsztatów jest doskonalenie umiejętności uczestników w zakresie wiarygodnego komunikowania się, skutecznego przekazywania informacji, argumentowania, przekonywania oraz negocjowania. Słuchacze będą również mieli możliwość rozpoznania własnej postawy w komunikacji interpersonalnej, barier utrudniających komunikowanie oraz popełnianych własnych błędów w procesie negocjacji. Co więcej, podczas ćwiczeń i symulacji członek warsztatu będzie mógł poznać swoje zalety i wady, jak również własną umiejętność słuchania, odbierania sygnałów oraz interpretacji wysyłanych do niego przekazów. Po zakończeniu szkolenia uczestnik: zna „złote” reguły i niepisane prawa skutecznego porozumiewania się wie jak doprowadzić zwaśnione strony do stołu rozmów zna i stosuje różne strategie i taktyki perswazji potrafi komunikować swoje plany, zamiary, poglądy praktycznie wykorzystuje nabyte  umiejętności w pracy menedżera rozumie proces komunikowania i potrafi wykorzystywać techniki komunikowania i taktyki negocjacyjne w praktyce

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem warsztatów jest doskonalenie umiejętności uczestników w zakresie wiarygodnego komunikowania się, skutecznego przekazywania informacji, argumentowania, przekonywania oraz negocjowania.

Słuchacze będą również mieli możliwość rozpoznania własnej postawy w komunikacji interpersonalnej, barier utrudniających komunikowanie oraz popełnianych własnych błędów w procesie negocjacji. Co więcej, podczas ćwiczeń i symulacji członek warsztatu będzie mógł poznać swoje zalety i wady, jak również własną umiejętność słuchania, odbierania sygnałów oraz interpretacji wysyłanych do niego przekazów.

Po zakończeniu szkolenia uczestnik:

  • zna „złote” reguły i niepisane prawa skutecznego porozumiewania się
  • wie jak doprowadzić zwaśnione strony do stołu rozmów
  • zna i stosuje różne strategie i taktyki perswazji
  • potrafi komunikować swoje plany, zamiary, poglądy
  • praktycznie wykorzystuje nabyte  umiejętności w pracy menedżera
  • rozumie proces komunikowania i potrafi wykorzystywać techniki komunikowania i taktyki negocjacyjne w praktyce

Program szkolenia

1. Proces komunikowania między ludźmi

  • Czynniki determinujące komunikowanie
  • Budowanie wiarygodności w relacjach interpersonalnych
  • Style i reguły porozumiewania się
    • cztery podstawowe style komunikowania: dyrektywne, analityczne, afektywne i uważające
    • wady i zalety poszczególnych stylów
    • praktyka stosowania stylów komunikowania: kiedy, gdzie i w stosunku do kogo stosować poszczególne style
  • style zarządzania a style komunikowania

2. Niewerbalne środki porozumiewania się

  • Postawa, odległość w przestrzeni
  • Głos i jego skuteczne wykorzystanie
  • Mimika twarzy
  • Kontakt wzrokowy
  • Ubiór i jego funkcje w komunikowaniu
  • Interpretacja komunikatów niewerbalnych
  • Wpływ mowy ciała na porozumienie między ludźmi

3. Werbalne środki porozumiewania się

  • Reaktywne a proaktywne porozumiewanie się
  • Magia i siła słów (słowa parzące i słowa magiczne)
  • Jak sprawić, aby klienci słuchali, co się do nich mówi?
  • Retoryka – sztuka prawidłowego korzystania ze słów
  • Asertywność – czy to się opłaca?

4. Etyczne techniki wywierania wpływu – przekonywanie zespołu

  • Psychologiczne prawidłowości w procesie perswazji
  • Jak przekonywać do własnego stanowiska nie naruszając godności oponenta? – skuteczne i etyczne techniki
  • Czym różni się manipulacja od wywierania wpływu

5. Strategie i techniki negocjacyjne

  • Rola i znaczenie czasu w negocjacjach (wykorzystywanie czasu w procesie wywierania wpływu)
  • Strategia współpracy (ustalanie granic, wciąganie do gry, zmiana stanowisk, pełne otwarcie, dzielenie tortu, niska piłka, krok po kroku)
  • Umiejętność słuchania (czytanie „między wierszami”)
  • Umiejętność zadawania pytań (strategia zadawania pytań, rodzaje pytań i ich wykorzystanie w konkretnych sytuacjach negocjacyjnych)
  • Umiejętność parafrazowania wypowiedzi negocjatorów
  • Techniki wywierania wpływu (reguły etycznego przekonywania do własnego stanowiska takie jak: reguła społecznego dowodu słuszności, wzajemności, autorytetu, niedostępności, sympatii, zaangażowania i konsekwencji, wykorzystanie efektu pierwszeństwa i świeżości, receptywne i ekspresyjne wywieranie wpływu)
  • Strategia doprowadzenia do impasu (odmowa kontynuacji, kłódka, bierz lub spadaj, eskalacja żądań, spacer nie w porę, zmiana założeń)
  • Strategie przełamywania impasu (obiektywne kryteria, tymczasowość, twórcze ujęcia, otwarte wyznania, podsumowania)

 6. Praktyka komunikowania się w pracy menedżera, lidera zespołu, szefa projektu

  • Komunikowanie się podczas zebrań i spotkań
  • Komunikowanie decyzji menedżerskich
  • Komunikowanie się w sytuacjach kryzysowych
  • Komunikowanie się w konfliktach pracowników
  • Komunikowanie podczas rozmów oceniających
  • Komunikowanie podczas pracy zespołowej
  • Informacja zwrotna – fundament pracy menedżera
  • Jak delegować by jednocześnie motywować?
  • Różnica pomiędzy słyszeniem a słuchanie, co mówię, a co słyszą odbiorcy?

7. Skutki niewłaściwego komunikowania w pracy menedżera

  • Mobbing – co to jest i jak temu przeciwdziałać?
  • Dyskryminacja – jak słownie dyskryminujemy innych?
  • „Mowa nienawiści” – jak tego unikać?
  • Świadomość słów i innych znaków w procesie komunikowania – jak rozwijać umiejętność komunikowania bez naruszania zasad etycznych i prawnych?
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • Mini wykłady – wprowadzenie do tematu, lub podsumowanie zagadnienia
  • Analiza przypadków ilustrujących poszczególne zagadnienia – dyskusja grupowa na nimi
  • Warsztaty umiejętności – opracowywanie przykładowych rozwiązań dla potrzeb konkretnego przypadku
  • Odgrywanie ról przez uczestników w przygotowanych symulacjach, analiza zaproponowanych rozwiązań

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL  

ACTIVITY  BASED  LEARNING

– uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie