Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

AKADEMIA EFEKTYWNEGO HANDLOWCA – szkolenie dla działu handlowego

Celem szkolenia AKADEMII EFEKTYWNEGO HANDLOWCA -jest skupienie działań pracowników na KLUCZOWYCH ELEMENTACH UKŁADU SPRZEDAŻY : Zadanie (Cel) – ustalenie normy wykonania oraz miary oceny efektywności realizacji działań Programowanie – podjęcie czynności w ramach planowania, organizacji, tworzenia zespołu negocjacyjnego, zebrania zasobów indywidualnych i grupowych Realizacja – planowe działania w zakresie sprzedaży, realizowane przez personel handlowy zgodnie z założonym planem Wynik – analizowanie rezultatu końcowego czynności w procesie realizacji oraz ocena możliwości ich modyfikacji Informacja zwrotna – uzyskanie informacji, na podstawie której mogą być podejmowane decyzje co do programowania lub sposobu realizacji kolejnych kroków oraz kolejnych projektów

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest skupienie działań pracowników Działu Handlowego na KLUCZOWYCH ELEMENTACH UKŁADU SPRZEDAŻY:

  • Zadanie (Cel) – ustalenie normy wykonania oraz miary oceny efektywności realizacji działań
  • Programowanie – podjęcie czynności w ramach planowania, organizacji, tworzenia zespołu negocjacyjnego, zebrania zasobów indywidualnych i grupowych
  • Realizacja – planowe działania w zakresie sprzedaży, realizowane przez personel handlowy zgodnie z założonym planem
  • Wynik – analizowanie rezultatu końcowego czynności w procesie realizacji oraz ocena możliwości ich modyfikacji
  • Informacja zwrotna – uzyskanie informacji, na podstawie której mogą być podejmowane decyzje co do programowania lub sposobu realizacji kolejnych kroków oraz kolejnych projektów

Program szkolenia

1. PROFESJONALIZM EFEKTYWNEGO HANDLOWCA

  • Pojęcie „atrakcyjności” – produkt, sprzedawca, oferta
  • Jak budować własny wizerunek? – cechy profesjonalisty
  • Budowanie autorytetu – wiedza, umiejętności, charyzma efektywnego handlowca
  • Własny styl komunikacji i negocjowania
  • Aktywizacja sprzedawcy


2. OBSŁUGA KLIENTA PRZEZ EFEKTYWNEGO HANDLOWCA

  • Nowe zasady obsługi klienta
  • Predyspozycje naturalne i umiejętności niezbędne w obsłudze klienta
  • Zdolności komunikacyjne i organizacyjne w pracy
  • Identyfikacja klienta – pozyskiwanie informacji na rynku
  • Obsługa klienta w zróżnicowanych realiach kulturowych
  • Etapy budowania relacji – planowanie i realizacja planu
  • Autoorganizacja w procesie sprzedaży – celowość działań
  • Obsługa klienta a teorie organizacji w czasie

3. KLIENT STRATEGICZNY, KLIENT STAŁY, KLIENT POTENCJALNY

  • Rodzaj obsługi w zależności od rodzaju klienta
  • Planowanie kontaktu
  • Jakość obsługi klienta w zależności od kategorii
  • Cele sprzedaży a kategorie klientów.
  • Rodzaje podejmowanych decyzji klientów – decyzje nowe, zmodyfikowane, rutynowe

4. ASERTYWNOŚĆ W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Analiza typów klienta i statystyczne zachowania klientów
  • Emocje w sytuacjach stresujących
  • Sposoby reagowania na krytykę – zastrzeżenia, obiekcje, reklamacje
  • Terytorium psychologiczne – ochrona siebie

5. KOMUNIKACJA Z KLIENTEM W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Transakcje „Ja” w komunikacji
  • Badanie potrzeb klienta
  • Techniki efektywnego słuchania
  • Kategorie zachowań niewerbalnych
  • Zgodność przekazu werbalnego i niewerbalnego w prezentacji
  • Przekaz informacji – skuteczne prowadzenie rozmów
  • Wstęp do negocjacji – budowanie pomostu komunikacyjnego
  • Techniki zamykania rozmowy handlowej

6. FORMY KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ

  • Uświadomienie potrzeby – źródła
  • Rodzaje uświadamianych klientowi potrzeb
  • Kotwice emocjonalne i ich wykorzystanie
  • Język korzyści – przekształcanie cech na korzyści
  • Podstawowe elementy perswazji w sprzedaży
  • Wywoływanie wrażenia – wykorzystanie szansy

7. B2B – ETAPY SPRZEDAŻY

  • Określenie charakterystyki produktu
  • Analiza zapotrzebowania
  • Przygotowanie specyfikacji technicznej produktu
  • Decydenci zakupowi
  • Dopasowanie oferty do oczekiwań decydentów
  • Metody ustalania ceny
  • Współczesne kryteria podawania ceny
  • BATNA – elastyczność w negocjacjach cenowych
  • Końcowa ocena oferty i ustalenie ostatecznych warunków
  • Przygotowanie prezentacji
  • Dobór argumentów do prezentacji handlowej
  • Wymiana informacji
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

AKADEMIA EFEKTYWNEGO HANDLOWCA – prowadzona jest metodą warsztatową i ma charakter narzędziowy. Oznacza to, że uczestnicy dostają do ręki gotowe do wykorzystania narzędzia, wspomagające planowanie i wykonywanie zadań w ramach działań handlowca.
Sesje złożone są z ćwiczeń warsztatowych, polegających zarówno na rozwiązaniu zadań prostych typu „jest – powinno być”, jak i case’ów, czyli zadań sytuacyjnych.

Metody prowadzenia warsztatów:

  • Wprowadzenie – mini wykłady
  • Opracowywanie list zadań oraz budowanie programu zarządzania nimi
  • Ćwiczenia praktyczne indywidualne i grupowe
  • Symulacja sytuacyjna
  • Kwestionariusze służące autoanalizie

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie