Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Sprzedaż, zakupy

TECHNIKI PREZENTACJI (2 dni)

Kategorie:
Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Program szkolenia

DZIEŃ 1

1. Przed prezentacją
• zdefiniowanie celu prezentacji
• analiza publiczności – kto będzie odbiorcą?
• przygotowanie i dostosowanie prezentacji do celu i odbiorcy (treści, ich układ, użyte środki przekazu, aranżacja przestrzeni, pomoce, materiały)
• opracowanie scenariusza dla prezentera – jak osobiste umiejętności i wiedza trenera mogą wesprzeć jego prezentację? (mowa ciała, werbalne umiejętności, opanowanie stresu, techniki wywierania wpływu, budowanie dobrego wrażenia)
• przygotowanie checklist, sprawdzenie miejsca prezentacji

2. Prezentacja
Wszyscy ludzie to zagadki dopóty, dopóki w jakimś słowie lub czynie nie znajdziemy do nich klucza. Wówczas znaczenie ich dawnych słów i czynów leży przed nami jak na dłoni.

Ralph Waldo Emerson

Najgłębszą potrzebą natury ludzkiej jest tęsknota, by być docenianym.

William James

Nigdy nie mów wszystkiego, co wiesz, ale wiedz zawsze, co mówisz.

George Bernard Shaw

Kiedy perswadujesz, odwołuj się raczej do interesu, niż do intelektu.

Benjamin Franklin

• „wejście” prezentera i kreowanie efektu pierwszego wrażenia, pozyskiwanie przychylności odbiorców
• właściwa organizacja przebiegu prezentacji dowodem profesjonalizmu i szacunku dla odbiorcy i jego czasu
• zwracanie uwagi na reakcję odbiorcy i umiejętność reagowania na nią
• dbałość o dobry kontakt z wszystkimi odbiorcami prezentacji – kontakt wzrokowy, uważność w słuchaniu oraz umiejętne zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi
• umiejętne rozpoznawanie swoich stanów emocjonalnych i panowanie nad nimi
• wykorzystywanie technik wywierania wpływu na odbiorców
• „trudny słuchacz” oraz „ trudne sytuacje” – sposoby radzenia sobie z nimi

3. Po prezentacji
Popaść w przyzwyczajenie to przestać być.

Miguel de Unamuno.

Sobie prawdę rzec – najwspanialsza prawda.

Aleksander Fredro

• natychmiastowy „debriefing”– analiza własnych emocji, odczuć, wrażeń, analiza mocnych i słabych stron przeprowadzonej prezentacji oraz zapis wynikających z powyższej analizy wniosków
• w przypadku stosowanej ewaluacji przeanalizowanie uwag odbiorców.

DZIEŃ 2

1.Cele i rodzaje prezentacji:
• zasada 3E (nauczyć – Educate, zabawić – Entertain, wyjaśnić – Explain)
• rodzaje prezentacji – sprzedaż produktu, usługi, know how, idei

2.Niezbędne informacje na temat pracy mózgu w procesie przekazu informacji – szybkość myślenia, mówienia, krzywa zapominania, mnemotechnika, efekt pierwszeństwa, efekt świeżości, praca półkul mózgowych, preferencje sensoryczne, itd.

3.„Otoczenie” prezentacji
• rodzaje aranżacji sali szkoleniowej
• rodzaje środków przekazu – tablice typu „flip chart”, tablice białe, tablice do przypinania, rzutnik pisma, projektor multimedialny, magnetofon, telewizor, odtwarzacz video
• inne pomoce i materiały
• planowanie czasu – przerwy, czas trwania ćwiczeń

4.Przygotowanie prezentera
• „gwiazda pytań” (5 W – why, what, who, when, where)
• checklist dla prezentera

5.Struktura prezentacji
• zasada Grenville Janner „zacznij od tego, że powiesz, co chcesz powiedzieć, potem powiedz to, a na zakończenie powiedz, co powiedziałeś.
• zasada „wyjaśnij, pokaż, przećwicz, omów”
• zasada różnorodności stosowanych środków w budowaniu przekazu

6.Prowadzenie prezentacji
• opanowanie tremy
• znaczenie głosu
• wygląd prezentera
• manieryzmy (złe nawyki)
• aranżacja przestrzeni
• kontakt wzrokowy
• umiejętne zadawanie pytań
• umiejętne słuchanie (klaryfikacje, odzwierciedlenia, parafrazy)
• prowadzenie dyskusji
• korzystanie z pomocy, środków przekazu
• radzenie sobie z „trudnym słuchaczem”

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie