- Oferta
- Rozwój menedżerski
Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych w pracy menedżera. Praktyczny warsztat umiejętności prezentowania decyzji, poglądów i strategii.
Szkolenie adresowane jest do osób, które w pracy zawodowej są zobowiązane do wypowiadania opinii, prezentowania decyzji, wyjaśniania rozwiązań czy przedstawiania firmy tak otoczeniu zewnętrznemu, jak i wewnętrznemu.
Cele i korzyści
- Wyjaśnienie roli autoprezentacji we współczesnym biznesie
- Zidentyfikowanie podstawowych umiejętności prezentowania firmy oraz siebie samego, niezbędnych w osiąganiu sukcesu
- Zapoznanie uczestników z cechami efektywnej biznesowej autoprezentacji
- Rozwój umiejętności wystąpień publicznych
- Kształtowanie umiejętności doboru strategii i technik autoprezentacji w zależności od audytorium
- Przekazanie zasad etykiety wystąpień publicznych
Program szkolenia
1. Jak osiągnąć sukces wykorzystując efektywnie komunikowanie
- Wzrost znaczenia informacji we współczesnym biznesie
- Zasady efektywnego komunikowania się w pracy zawodowej
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii w komunikowaniu się
- Bariery skutecznego komunikowania się
2. Pierwsze wrażenie – podstawowa zasada autoprezentacji i każdego wystąpienia
- Reguła pierwszego wrażenia: 4 x 20
- Jak przygotowywać się do wystąpienia: praca nad przekazem oraz własnymi umiejętnościami przekazywania treści
- Rozpoznawanie własnych silnych i słabych stron mówcy
- Rozpoznawanie własnego sposobu pozawerbalnego komunikowania się
3. Kim jest dobry mówca?
- Istota przekazu werbalnego: słowa, słowa, słowa
- Istota przekazu niewerbalnego: mimika twarzy, gesty, postawa ciała, rekwizyty
- Istota głosu: dykcja, fonetyka, trudne grupy zgłoskowe
- Profil skutecznego i efektywnego mówcy
4. Jak zbudować poprawny przekaz?
- Analiza sytuacji: mówcy i problemu
- Uporządkowanie treści i struktury informacji
- Zdefiniowanie głównej idei przekazu i skomponowanie przekazu
- Analiza odbiorców i adaptacja do odbiorców
- Wybór strategii i technik przekazu
- Mówca jako „przekaz”
- Cechy skutecznego przekazu
5. Aktywne słuchanie jako niezbędny element dobrego wystąpienia
- Co zdradza nasze ciało podczas słuchania innych?
- Jak przekaz niewerbalny a aktywne słuchanie
- Czynniki rozpraszające uwagę odbiorców
- Sześć poziomów słuchania według P. Thomsona:
- nieprzytomny wzrok
- automatyczna odpowiedź
- słuchanie jednym uchem”
- „jestem gotów odpowiedzieć na pytania”
- „mogę wytłumaczyć innym”
- „potrafię nauczyć innych”
6. Komunikowanie niewerbalne w wystąpieniu publicznym – skuteczny przekaz lub brak porozumienia
- Dystans fizyczny – jak daleko od audytorium?
- Gestykulacja – machać czy nie machać rękami?
- Mimika twarzy – co pokazuje nasza twarz, gdy stoimy przed audytorium?
- Kontakt wzrokowy – patrzeć, wpatrywać się czy unikać wzorku innych?
- Postawa ciała – jak dbać o prosty kręgosłup podczas wystąpienia?
- Znaczenie głosu – modulowanie głosem, intonacja i ton głosu
7. Znaczenie wyglądu zewnętrznego w wystąpieniu publicznym
- Wygoda, dobre samopoczucie, a profesjonalizm wystąpienia
- Podstawowe zasady łączenia kolorów i wzorów
- Co mówi o nas nasz ubiór?
- Co mówią o nas fryzura, paznokcie i stan uzębienia?
- Co mówią o nas buty, rękawy i kołnierzyk koszuli?
- Co mówi o nas biżuteria?
8. Rola prawidłowego oddychania podczas wystąpienia publicznego
- Znaczenie oddechu w codziennym życiu
- Dynamika i długość oddechu
- Oddychanie żebrowo-przeponowe
- Wpływ oddechu na ton i barwę głosu
- Stan zdrowia a oddech
9. Stres w wystąpieniach publicznych
- Źródła stresu podczas wystąpienia publicznego
- Stres a trema: różnice
- Świadome zarządzanie stresem podczas wystąpienia publicznego
- Techniki opanowania stresu podczas wystąpienia publicznego
- Jak nie bać się kamery?
10. Budowanie kompetencji za pomocą poprawności językowej
- Poprawność językowa: gramatyka, styl wypowiedzi
- Wykorzystanie obcych zwrotów i terminów
- Najczęściej popełniane błędy językowe
- Co zrobić, gdy mamy wpadkę językową typu: „sorry taki mamy klimat”
Metody szkoleniowe
- Prezentacje indywidualne nagrywane na taśmę – omówienie, analiza, korekta
- Testy komunikowania – autodiagnoza – poznanie ukrytych zalet i wad
- Analiza błędów – odgrywanie ról – ocena koleżeńska
- Analiza właściwej prezentacji – odgrywanie ról – ocena koleżeńska
Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL
ACTIVITY BASED LEARNING
– uczenie w oparciu o aktywność, metody powszechnie uznawanej za najbardziej odpowiednią dla szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.
Adresaci
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- menedżerów zarządzających organizacjami
- kierowników departamentów i wydziałów
- osoby reprezentujące firmę w otoczeniu
- kupców i handlowców występujących w imieniu swojej organizacji
Szkolenie jest skierowane do wszystkich profesjonalistów, którzy w ramach swojej pracy muszą:
- wyrażać opinie
- prezentować decyzje
- tłumaczyć rozwiązania
- przedstawiać firmę zarówno w kontakcie z otoczeniem zewnętrznym, jak i wewnętrznym
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie