Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Różnice kulturowe w biznesie. Jak radzić sobie z wielokulturowością w pracy zawodowej?

2 listopada 1972 roku Ludwig van Beethoven wyjechał z rodzinnego Bonn do Wiednia. Do celu dotarł 10 listopada tego samego roku. Ten odcinek dzisiaj można pokonać w kilka godzin i po załatwieniu sprawy wrócić w tym samym dniu do domu. Świat zmalał, biznes dzisiaj nie jest narodowy, ale międzynarodowy, globalny. Znajomość różnych kultur i sposobu, w jaki te kultury realizują zadania biznesowe jest podstawą osiągania sukcesu w tej dziedzinie. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z tematyką związaną z wieloma aspektami różnic kulturowych ważnych w realizowaniu zadań biznesowych. Umiejętność zarządzania wielokulturowością pozwala na skuteczne, ale przede wszystkim bezproblemowe rozwiązywanie problemów wynikających z różnic pomiędzy krajami, firmami, zespołami międzynarodowymi. Warsztat pozwoli uczestnikom nabyć umiejętności z zakresu dochodzenia do kompromisu w środowisku międzynarodowym, poznania odmiennych stylów negocjowania, oraz umiejętnego zachowywania się w kontaktach międzynarodowych.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

2 listopada 1972 roku Ludwig van Beethoven wyjechał z rodzinnego Bonn do Wiednia. Do celu dotarł 10 listopada tego samego roku. Ten odcinek dzisiaj można pokonać w kilka godzin i po załatwieniu sprawy wrócić w tym samym dniu do domu. Świat zmalał, biznes dzisiaj nie jest narodowy, ale międzynarodowy, globalny. Znajomość różnych kultur i sposobu, w jaki te kultury realizują zadania biznesowe jest podstawą osiągania sukcesu w tej dziedzinie.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z tematyką związaną z wieloma aspektami różnic kulturowych ważnych w realizowaniu zadań biznesowych.

Umiejętność zarządzania wielokulturowością pozwala na skuteczne, ale przede wszystkim bezproblemowe rozwiązywanie problemów wynikających z różnic pomiędzy krajami, firmami, zespołami międzynarodowymi. Warsztat pozwoli uczestnikom nabyć umiejętności z zakresu dochodzenia do kompromisu w środowisku międzynarodowym, poznania odmiennych stylów negocjowania, oraz umiejętnego zachowywania się w kontaktach międzynarodowych.

Uczestnik podczas szkolenia będzie miał okazję:

  • Poznać podstawy zarządzania zespołem wielokulturowym
  • Zaznajomić się z zasadami negocjacji w międzynarodowymi partnerami na przykładzie wybranych państw
  • Zapoznać się z podstawowymi elementami protokołu dyplomatycznego
  • Przeszkolić się w zakresie radzenia sobie w trudnych sytuacjach międzynarodowych
  • Rozwijać umiejętność zachowywania się w środowisku międzynarodowym

Program szkolenia

1. Podstawowe reguły zachowań w biznesie międzynarodowym

  • Gospodarz czy gość, czyje reguły są ważniejsze?
  • Zachowania w kulturach protransakcyjnych
  • Zachowania w kulturach pro partnerskich
  • Zachowania w kulturach monochromicznych
  • Zachowania w kulturach polichromicznych
  • Zachowania w kulturach ceremonialnych
  • Zachowania w kulturach nieceremonialnych
  • Zachowania w kulturach powściągliwych
  • Zachowania w kulturach ekspresyjnych
  • Zachowania indywidualistyczne a kolektywistyczne w różnych kulturach

2. Międzynarodowe negocjacje

  • Przygotowanie do negocjacji międzynarodowych – świadomość międzykulturowa
  • Strategie negocjacyjne stosowane w wybranych krajach
  • Style negocjacji: amerykańskie, azjatyckie, europejskie, australijskie
  • Techniki wykorzystywane w negocjacjach międzynarodowych
  • Błędy popełniane w negocjacjach międzynarodowych
  • Charakterystyka negocjatorów z różnych krajów (temperament, potrzeby, wartości i postawy negocjatorów)

3. Fazy negocjacji międzynarodowych

  • Negocjacje wstępne (diagnoza, zbieranie informacji, ustalanie formy negocjacji, agenda negocjacji)
  • Uzgadnianie ogólnej koncepcji negocjacji (ustalanie interesów, możliwych rozwiązań form zakończenia: umowa, kontrakt)
  • Ustalanie szczegółów negocjacji
  • Prowadzenie negocjacji

4. Bariery w negocjacjach międzynarodowych

  • Czas – stosunek do czasu i okres trwania negocjacji
  • Język negocjacji
  • Miejsce rozmów
  • System prawny i polityczny
  • Stosunek do zasad biurokracji
  • System ideologiczny
  • Wartości i normy kulturowe

5. Autoprezentacja i komunikacja w kontaktach międzynarodowych

  • Mowa niewerbalna wykorzystywana w różnych kulturach
  • Znaczenie i wartość słów w wybranych kulturach
  • Podstawowe błędy językowe wynikające z braku zrozumienia znaczenia oraz odmiennego interpretowania słów
  • Jak nie robić błędów w tłumaczeniu podczas rozmowy w obcym języku
  • Techniki wywierania wpływu w różnych kulturach

6. Elementy protokołu dyplomatycznego

  • Ceremonie i oficjalne uroczystości
  • Etykieta, czyli podstawy savoir vivre
  • Tytułowanie w korespondencji i rozmowie
  • Wykorzystywanie wizytówek
  • Znacznie ubioru w kontaktach międzynarodowych
  • Precedensja, czyli zasady pierwszeństwa

7. Korespondencja międzynarodowa

  • Zasady pisania listów oficjalnych
  • Zasady pisania listów półoficjalnych
  • Zasady międzynarodowej korespondencji elektronicznej
  • Zasady pisania dokumentów ceremonialnych

8. Organizacja i przebieg wizyt międzynarodowych

  • Rodzaje wizyt
  • Przygotowanie wizyty w Polsce
  • Przebieg wizyty w Polsce
  • Ceremoniały powitania i pożegnania
  • Zwyczaje i tradycje wizyt w wybranych krajach
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • przykłady, ilustracje, studia przypadków – analiza
  • ogrywanie ról – praktyka zachowań wielokulturowych, praktyka negocjacji międzynarodowych
  • rozwiązywanie problemów – zespołowa analiza sytuacji
  • dzielnie się wiedzą – dyskusje, debaty
  • praca w grupach

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL  

ACTIVITY  BASED  LEARNING

– uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Adresaci

Szkolenie adresowane jest do:

  • Osób prowadzących i uczestniczących w procesach negocjacyjnych z międzynarodowymi klientami lub kooperantami
  • Pracowników administracji publicznej, którzy reprezentują instytucje na spotkaniach o charakterze międzynarodowym
  • Przedstawicieli organizacji pozarządowych, planujących rozwijać swoją działalność w środowisku wielokulturowym
  • Pracowników wiążących swoją przyszłość z pracą w organizacji międzynarodowej/globalnej

Prowadzący

wykladowca993453464536Profesor nauk o zarządzaniu i jakości, socjolog, specjalista ds. public relations i adiunkt w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych UE Katowice oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego. Pełni rolę kierownika studiów podyplomowych "Psychologia Menedżerska". Jest trenerem i konsultantem m. in. agencji public relations oraz firm doradczych i szkoleniowych. Zrealizowała liczne projekty doradcze i szkoleniowe. Jest autorką ponad 140 publikacji naukowych i podręczników z zakresu konfliktu społecznego, komunikowania, public relations oraz społecznej odpowiedzialności. Publikuje także artykuły publicystyczne dotyczące komunikowania. Uczestnik międzynarodowych konferencji i sympozjów, ekspert wielu projektów europejskich. Aktywna uczestniczka treningów i szkoleń dotyczących negocjacji i mediacji w Uniwersytecie Cambridge w Wielkiej Brytanii, stypendystka Uniwersytetu w Cambridge, członek międzynarodowego zespołu badawczego w Uniwersytecie w Cambridge, stypendystka Cambridge Colleges Hospitality Scheme for Central and Eastern European Scholars, stypendystka Leverhulme Foundation. Współorganizator cyklicznej konferencji PR Forum Public Relations: Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Czynnie uczestniczy w międzynarodowych sympozjach i konferencjach. Autorka wysokoocenianych treningów menedżerskich oraz warsztatów szkoleniowych w zakresie skutecznej komunikacji interpersonalnej, profesjonalnej obsługi klienta, rozwiązywania problemów reklamacyjnych, negocjacji, budowania zespołów i efektywnego zarządzania personelem. Od wielu lat współpracuje z kadrą menedżerską wyższego i średniego szczebla. Laureatka branżowej nagrody P R O TO N Y  dla NAJLEPSZYCH  PR- owców w 2012 roku.  Autorka publikacji z zakresu konfliktu społecznego, zarządzania personelem, public relations i licznych publikacji, między innymi:

  • "Jak dbać o wizerunek firmy"
  • "Wpływ reputacji firmy na jej wizerunek"
  • "Dziesięć sposobów na osiągnięcie satysfakcji w pracy"
  • "Sytuacja kryzysowa-dramat czy wyzwanie" itp.
  • " Wpływ konfliktów organizacyjnych na rozwój kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie"
  • " Dylematy etyczne specjalistów public relations w  procesie zarządzania kryzysem"
  • " Konflikty i ich rozwiązywanie w jednostkach ochrony zdrowia"
  • " Społeczna odpowiedzialność w sektorze bankowym" , itp .
W swojej bogatej karierze trenerskiej przeszkoliła kilka tysięcy menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz pracowników liniowych wielu firm produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz banków z całej Polski. Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jej udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników. Prowadzi indywidualny coaching dla menedżerów. Używa twórczych, niekonwencjonalnych narzędzi dla przedstawienia istoty problemu. Jakość pracy potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności. Została wyróżniona przez Walne Zebranie Członków PSPR tytułem członkini honorowej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Tytuł ten otrzymują byli prezesi PSPR po skończonej kadencji, a także na wniosek Walnego Zebrania Członków osoby o nadzwyczajnych osiągnięciach w ramach integracji i edukacji w branży PR.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie