- Oferta
- Rozwój menedżerski
Cele i korzyści
Program szkolenia
1. Istota ,,Protokołu dyplomatycznego”, jego źródła, geneza nazwy
– Rozwój norm protokólarnych w ujęciu historycznym
2. Rola ,,Protokołu dyplomatycznego”
– w rozwijaniu przyjaźni i współpracy między państwami i organizacjami międzynarodowymi
– w działalności instytucji gospodarczych i innych, w skali krajowej
i międzynarodowej
– w funkcjonowaniu administracji państwowej i samorządowej
– w podnoszeniu kwalifikacji kadr
– w promocji firm i innych instytucji oraz tworzeniu ich wizerunku
(tzw. etykiety)
– w przestrzeganiu dobrych obyczajów w stosunkach między podmiotami, w podnoszeniu kultury pracy oraz kultury osobistej pracowników
3. Dziedziny działalności protokólarnej
– Precedencja protokólarna
– Zasady poprawnego traktowania innych instytucji (również partnerskich) oraz osób. Wpływ precedencji na utrzymanie kontaktów i współpracy z innymi firmami
4. Wizyty służbowe (krajowe i zagraniczne)
– Rodzaje i charakter wizyt
– Przygotowanie wizyt
– Czynniki determinujące przebieg i efektywność wizyt
5. Konsultacje i negocjacje
– Ich przygotowanie – jako ważny czynnik w pomyślnym ich zakończeniu
– Zasady umiejętnego prowadzenia rozmów, zwłaszcza negocjacji
6. Kontakty służbowe
– Rodzaje kontaktów
– Formy ich nawiązywania i rozwijania
– Rola biletów wizytowych w kontaktach i współpracy
– Kontakty jako instrument aktywności zawodowych
7. Aparycja
– Wymogi odpowiedniej prezencji kadr kierowniczych (menadżerskich) oraz innych grup pracowniczych. Ogólne zasady poprawnego wyglądu kobiet i mężczyzn
– Ubiory w codziennej działalności zawodowej
– Ubiory okolicznościowe (uroczystości, przyjęcia)
– Moda a eleganckie ubiory
8. Styl bycia
– Formy zachowań, postrzegania wobec przełożonych, podwładnych, współpracowników, klientów oraz innych osób
– Wpływ stylu bycia na kształtowanie wizerunku swej osobowości (opinii) w środowiskach zawodowych, społecznych i towarzyskich
9. Przyjęcie
– Rodzaje przyjęć
– Formy i terminy zaproszeń
– Przygotowanie i przebieg przyjęć
– Poprawne formy postępowania gospodarzy, gości i innych osób uczestniczących w przyjęciu
– Zasady obowiązujące przy stole
– Rola przyjęć w działalności zawodowej i w życiu osobistym osób
10. Formy i terminy wręczania kwiatów (w różnych sytuacjach i z różnych okazji)
11. Kontakty i współpraca z ośrodkami masowego przekazu
12. Zasady postępowania z dziennikarzami przy udzielaniu wywiadów, prowadzeniu konferencji prasowych, udzielaniu odpowiedzi na okolicznościowe (incydentalne) pytania dziennikarzy
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie