Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

OD KONFLIKTU DO WSPÓŁPRACY. PRAKTYCZNE WARSZTATY KONSTRUKTYWNEGO ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW (3 dni)

Każdy menedżer wie, że konflikty zdarzają się nieuchronnie, nawet wśród najbardziej zintegrowanych zespołów. Pytanie brzmi więc nie: „jak całkowicie uniknąć konfliktów”, bo to na dłuższą metę, jest praktycznie niemożliwe, ale „w jaki sposób skutecznie, szybko i w dobrym stylu je rozwiązywać”. To czy konflikt będzie miał konstruktywny wpływ na zarządzaną organizację czy zespół ludzi zależy głównie od umiejętności lidera i przywódcy. Złe zarządzanie konfliktem doprowadza do powstania zaburzonych postaw, napięcia i walk – otwartych i tych ukrytych objawiających się sabotażem, bojkotem, szykanami.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest uświadomienie uczestnikom wiedzy dotyczącej przyczyn konfliktów oraz pokazanie korzyści z umiejętności zapobiegania konfliktom.
Uczestnicy mają szansę zrozumieć procesy zachodzące na różnych etapach rozwoju zespołu i poznać metody efektywnego, konstruktywnego wpływania na czynnik ludzki. Nabędą umiejętności formułowania problemu (sytuacji problematycznej) w sposób operacyjny.


Każdy menedżer wie, że konflikty zdarzają się nieuchronnie, nawet wśród najbardziej zintegrowanych zespołów. Pytanie brzmi więc nie: „jak całkowicie uniknąć konfliktów”, bo to na dłuższą metę, jest praktycznie niemożliwe, ale „w jaki sposób skutecznie, szybko i w dobrym stylu je rozwiązywać”.

To czy konflikt będzie miał konstruktywny wpływ na zarządzaną organizację czy zespół ludzi zależy głównie od umiejętności lidera i przywódcy. Złe zarządzanie konfliktem doprowadza do powstania zaburzonych postaw, napięcia i walk – otwartych i tych ukrytych objawiających się sabotażem, bojkotem, szykanami.


Program szkolenia

1. Elementy komunikacji interpersonalnej, specyfika komunikacji

Ćwiczenia praktyczne pozwalające nabyć i utrwalić sposoby na poprawne komunikowanie się. W tym module uczestnicy poznają i udoskonalą techniki dobrej rozmowy. Nacisk położony jest tu na strategie, które często okazują się oczywiste jednak jakże często umykają nam w trakcie próby wypracowania porozumienia.

  • Warunki efektywnej i dobrej rozmowy
  • Precyzyjny i trafny przekaz, a zniekształcenia komunikatów i uruchomiony zasób procentuje i daje efekty w życiu zawodowym. Im więcej możliwości tym bardziej satysfakcjonujące rozwiązania danej sytuacji.
  • Znaczenie emocji w trakcie rozmowy, czyli jak wyjść zadowolonym z trudnej rozmowy
  • Dobry nadawca i odbiorca komunikatu; Test na styl komunikacji;
  • Autorytet – jak wpływa na znaczenie i skuteczność przekazu
  • Elementy analizy transakcyjnej pomagające w konfliktowej sytuacji; Test na Stan Ego.
  • Asertywność społeczna w organizacji; Mapa asertywności

2. Umiejętności interpersonalne niezbędne w pracy zawodowej menadżera

  • Utworzenie listy właściwości ważnych w kontaktach ludzkich
  • Efektywne zachowania interpersonalne – cele i strategie
  • Natura i dynamika konfliktów międzyludzkich

3. Symptomy zbliżającego się konfliktu – coś „wisi” w powietrzu, jak to rozegrać? Teraz, czy potem? Razem, czy osobno?

  • Uwrażliwienie na sygnały konfliktogenne – zebranie symptomów
  • Poprawna werbalizacja trudności- jak mówić o faktach bez nietrafnej interpretacji
  • Gotowość do szukania rozwiązań- strategie i techniki
  • Omówienie i przedstawienie możliwych przyczyn konfliktów
  • Rozpoznanie rodzaju i znaczenia konfliktu w pracy
  • Czym jest agresja? – uświadomienie istotnych czynników i metod radzenia sobie z agresją
  • Indywidualne przekonania na temat konfliktu
  • Test na styl rozwiązywania konfliktów

4. Co lepsze L – 4, czy mediacja?
Mediacja to jeden ze sposobów na osiągnięcia porozumienia w którym niezależna osoba często pomaga.
Mediacje kierują się swoimi cechami i zasadami.

  • Mediator jako strażnik dobrej rozmowy
  • Rola mediatora w konflikcie
  • Istota i cel mediacji; kiedy tak, a kiedy nie?
  • Praktyczna próba mediacji- zadanie z udziałem mediatora

5. Zwiększenie samoświadomości poszerzy wachlarz możliwych rozwiązań. Warto pamiętać, że zawsze jest wyjście!

Mamy ogromne możliwości i duży potencjał. Ważne jest, żeby go uruchomić i wzmacniać. Tak

  • Kreatywność w podejściu do trudnej sytuacji -jak stworzyć więcej i lepiej gdy emocje „biorą górę”
  • Indywidualny SWOT- jak nie zawężać własnych możliwości
  • Określenie WSN- czyli wyliczenie Własnej Siły Negocjacyjnej

6. One i Oni w konflikcie – różnice płci są istotne !!!

Ten fragment zajęć pozwoli uświadomić sobie, że różnice płci wpływają na różnice w

rozmowie. Uczestnicy poznają typowe zasady i charakterystyki dobrego porozumiewania się oby płci na gruncie zawodowym.

  • Specyfika rozmowy kobiet i mężczyzn- przedstawienie wyznaczników i różnic
  • Kobiety i mężczyźni w konflikcie- uwrażliwienie na styl rozmowy, emocje i odmienne podejście do trudnych zadań

7. Współpraca w zespole, jako motywator i czynnik efektywności pracy.

  • Efektywne porozumiewanie się, jako podstawowe narzędzie pracy zespoł
    owej – wg m.in: analizy transakcyjnej
  • Strategie analizowania osobowości członków zespołu
  • Proces grupowy, a efektywny zespół pracowników
  • Rozpoznawanie potrzeb członków zespołu jako wstęp do efektywnej motywacji – wykorzystanie kart pracy indywidualnej
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Metodologia szkolenia obejmuje interaktywny wykład, analizy przypadków, symulacje, ćwiczenia zespołowe i indywidualne, dyskusje moderowane, testy autodiagnozy.

Szkolenie ma formę warsztatów kształcących i doskonalących umiejętności i postawy.

Adresaci

Szkolenie kierowane jest dla:

  • Pracowników i zespołów o wysokim poziomie konfliktowości
  • Przełożonych, zarządzających zespołem
  • Pracowników różnych działów współpracujących ze sobą
  • Pracowników zespołów mediacyjnych, działów personalnych
  • Zespołów zróżnicowanych pod względem stażu pracy, wieku, kompetencji
  • Pracowników kontaktujących się z klientem
  • Osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji i umiejętności

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie