- Oferta
- Rozwój menedżerski
MOTYWOWANIE – doskonalenie umiejętności menedżerskich – ZMOTYWUJ SIEBIE – ZARAŹ MOTYWACJĄ INNYCH
Szkolenie z motywowania zespołu nie przyniosło efektu? Może dlatego, że za wszelką cenę chcesz stosować techniki motywowania innych, zanim zmotywowałeś siebie. Dwudniowe warsztaty automotywacji pomogą: Rozpoznać własne zasoby i przełożyć je na korzyść dla firmy Określić cel własnej pracy Dostrzec mocne strony zespołu Stworzyć plan efektywnego działania Rozróżnić wypalenie zawodowe od lenistwa Zrozumieć znaczenie wymiany informacji
Cele i korzyści
Dwudniowe warsztaty automotywacji pomogą:
- Rozpoznać własne zasoby i przełożyć je na korzyść dla firmy
- Określić cel własnej pracy
- Dostrzec mocne strony zespołu
- Stworzyć plan efektywnego działania
- Rozróżnić wypalenie zawodowe od lenistwa
- Zrozumieć znaczenie wymiany informacji
Program szkolenia
1. Rozpoznanie zasobów
- Koncepcja „Silnych Stron” wg Instytutu Gallupa
- Przeprowadzanie benchmarkingu i plan działania
- Wiedza „gorąca”, czyli taka, która uwalnia się na bieżąco w codziennej aktywności
- Kojarzenie i wykorzystywanie wiedzy do tworzenia nowych, oryginalnych myśli (wg M.A. Westa)
- Zasady motywowania (wg Richarda Denny)
- „25 dokonań” – potwierdzenie kompetencji. Motywowanie w oparciu o talenty i predyspozycje
- Empowerment i umożliwienie brania odpowiedzialności za działania
- Sztuka gromadzenia zasobów i wzmacnianie swojej pozycji
- Wzmacnianie swojej osobowości
2. Problem solving w sytuacjach trudnych i kryzysowych
- Zdefiniowanie problemu
- Celowe podejście do rozwiązywania problemów
- Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Etapy Problem Solving – Analiza (fakty), Diagnoza (ustalenie przyczyn), Terapia (znajdowanie rozwiązań)
- Strategia PDCA – Plan-Do-Check-Act
- PPS – Practical Problem Solving – rozwiązywanie problemów w praktyce
3. Kreatywność
- Czynniki sprzyjające kreatywności i ich generowanie
- Etapy kreatywnego myślenia
- Przełamywanie impasu w przypadku tworzenia rozwiązań
- Angażowanie aktywności otoczenia
- Myślenie schematyczne, nawyki, stereotypy i automatyczne wzorce zachowań, czyli co przeszkadza być kreatywnym?
- Podsycanie innowacji dzięki wolnemu przepływowi pomysłów
- Ciężka praca a wyzwania – sinusoida motywacji
4. Nastawienie na dzielenie się wiedzą
- Rozpoznawanie wartości wiedzy innych ludzi oraz własnej
- Wzmocnienie więzi zarówno informacyjnych, jak i intelektualnych
- Metody grupowego rozwiązywania problemów
- Zasady skutecznego pozytywnego wsparcia
- Proces rozwoju a inspiracja do zmian – koncentracja na zadaniach, czy na relacjach?
- Profile komunikowania
- Stworzenie odpowiedniego modelu przepływu informacji
- Budowanie poczucia tożsamości własnej i grupowej
5. Zmiana
- Etapy zmiany zachowania (wg modelu Diltsa)
- Szybkie reagowanie – wykorzystanie okazji
- Decyzje w warunkach zmiennych, pewności i kryzysowych
- Wizja i jej dostosowanie do warunków
- Cztery pozycje strategiczne w planowaniu rozwoju
- Siedem nawyków skutecznego działania wg Coveya i jeszcze ósmy nawyk
- Bariery w procesie zmiany – oswojenie przeciwności
- Standaryzacja udanych procesów
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie