Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – OD PRZYPADKU DO STRATEGII. Poprawa komunikacji wewnętrznej w firmie

Zdiagnozowanie barier komunikacyjnych w swojej organizacji Uporządkowanie wiedzy o podejściu strategicznym do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji Podniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi w komunikacji wewnętrznej Opracowanie podstawy strategii komunikacji w swojej organizacji

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Zdiagnozowanie barier komunikacyjnych w swojej organizacji
  • Uporządkowanie wiedzy o podejściu strategicznym do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji
  • Podniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi w komunikacji wewnętrznej
  • Opracowanie podstawy strategii komunikacji w swojej organizacji

Program szkolenia

I Dzień – bariery w mojej organizacji. Co sprzyja ich rozwiązywaniu?

1. Komunikacja w organizacji – co wpływa na jej skuteczność?

  • Bariery w przepływie informacji w organizacji
  • Sieci komunikacyjne: zcentralizowane i zdecentralizowane
  • Budowa systemu komunikowania z klientem wewnętrznym
    • Komunikowanie poziome
    • Komunikowanie pionowe
    • Budowanie skutecznych relacji wewnętrznych
    • Rola kultury organizacyjnej w systemie komunikacji

2. Zasady komunikacji wewnętrznej – podejście strategiczne

  • Etapy procesu tworzenia zaplanowanych działań komunikacyjnych
  • Zakres zadań związanych ze stworzeniem koncepcji i realizacją strategii komunikacji
  • Główne cele i funkcje działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników organizacji
  • Adresaci wewnętrznych działań komunikacyjnych
  • Kanały komunikowania w organizacji: formalne i nieformalne

3. Mind mapp zatorów komunikacyjnych w organizacji – opracowanie mapy barier w komunikacji wewnętrznej

II Dzień – organizacja, co można zrobić, żeby poprawić skuteczność komunikacji wewnętrznej?

1. Narzędzia wewnętrznej komunikacji i sposób ich wykorzystania

  • Wydawnictwa firmowe
  • Tablice ogłoszeń – szczególnie przydatne na stanowiskach pracy, do których nie można dotrzeć z indywidualna informacją
  • Poczta elektroniczna
  • Imprezy okolicznościowe
  • Gratulacje, życzenia i korespondencja okolicznościowa
  • Radiowęzeł
  • Skrzynka życzeń, zażaleń, uwag, pomysłów
  • Wydarzenia specjalne
  • Spotkania bezpośrednie
  • Szkolenia i wyjazdy integracyjne
  • Konkursy dla pracowników, rankingi pozytywne
  • Rekreacja połączona z klubami zainteresowań

2. Jaka powinna być zawartość przekazów komunikacji wewnętrznej?

  • Własne środki przekazu, głównie w public relations wewnętrznym, ale do nich zalicza się strona www
  • Wydarzenia specjalne np. rocznice, nowości
  • Sponsoring, starannie zaplanowany, zintegrowany z celami korporacyjnymi
  • Kontakty bezpośrednie z grupami docelowymi – tylko na starannie przygotowany temat
  • Aktywność publiczna w kontaktach ze społecznościami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami
  • CSR (Corporate Social Responsibility) Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa
  • Co jeszcze…?

3. Narzędzia oceny skuteczności kampanii

  • Od czego zależy skuteczność i efektywność strategii komunikacji wewnętrznej?
  • Jak mierzyć skuteczność zrealizowanych działań promocyjnych? Wybrane metody

4. Opracowanie „kamieni milowych” dla strategii komunikacji w mojej organizacji

5. Podsumowanie szkolenia

Metody szkoleniowe:

  • Case study
  • Ćwiczenia indywidualne i w grupach
  • Mini wykłady przygotowujące do ćwiczeń
  • Dyskusje i wymiana doświadczeń
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie