Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

KOMUNIKACJA W ZESPOLE / FIRMIE

Wzmocnienie więzi interpersonalnych sprzyjających współpracy zespołowej, Ukierunkowanie myślenia i działań pracowników na realizowanie potrzeb i osiąganie satysfakcji klienta zewnętrznego i wewnętrznego w oparciu o zespołowo podejmowane działania i osobistą inicjatywę, Uświadomienie uczestnikom wzajemnej odpowiedzialność za powierzone zadania, Uświadomienie poszczególnym członkom…

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Wzmocnienie więzi interpersonalnych sprzyjających współpracy zespołowej,
  • Ukierunkowanie myślenia i działań pracowników na realizowanie potrzeb i osiąganie satysfakcji klienta zewnętrznego i wewnętrznego w oparciu o zespołowo podejmowane działania i osobistą inicjatywę,
  • Uświadomienie uczestnikom wzajemnej odpowiedzialność za powierzone zadania,
  • Uświadomienie poszczególnym członkom zespołu znaczenie terminowego wywiązywania się z podjętych zobowiązań i zrozumieją, jaki to ma wpływ na pracę innych członków zespołu, reprezentowanych przez nich działów i całej firmy,
  • Poznanie najważniejszych zasad postępowania w sytuacji pozornego konfliktu interesów,
  • Zrozumienie swojego osobistego wkładu w funkcjonowanie zespołu,
  • Usprawnienie komunikacji wewnętrznej

Program szkolenia

1. Komunikowanie się w zespole

  • modele komunikacji w odniesieniu do pełnionych ról zespołowych
  • podstawowe narzędzia służące komunikacji a sukces w realizacji zadań
  • autoanaliza własnego stylu komunikowania
  • diagnoza barier utrudniających skuteczną komunikację

2. Diagnoza sytuacji wyjściowej, czyli nauka słuchania

  • bariery w komunikacji interpersonalnej
  • informacja zwrotna (feedback)
  • komunikacja wewnętrzna jako metoda pozafinansowego motywowania podwładnych (10 menedżerskich przykazań motywującej komunikacji)

3. Czynniki wywierające wpływ na komunikację w organizacjach

  • formalny kanał komunikacji
  • struktura władzy
  • specjalizacja zadań
  • własność informacji

4. Komunikacja pionowa i pozioma w organizacji

5. Komunikacja nieformalna

6. Nitka, koło i sieć jako modele komunikowania członków organizacji. Analiza sytuacji najwyższej skuteczności każdego z tych modeli

7. Plotki: czym są i o czym świadczą, jak im zapobiegać

8. Procesy grupowe a synergia w zespole

  • wspólne wartości jako siła integrująca grupę
  • reguły funkcjonowania zespołu (podstawowe zasady regulujące pracę zespołu)
  • planowanie, wykonywanie, kontrolowanie i doskonalenie pracy zespołu
  • ustalanie priorytetów i wyznaczanie celów
  • twórczy dialog w zespole
  • myślenie kreatywne a myślenie empiryczne w zespole
  • osiąganie porozumienia w zespole
  • sprzężenie zwrotne jako sposób na polepszenie funkcjonowanie zespołu i poszczególnych jego członków
  • tworzenie warunków sprzyjających współpracy (zaufanie, otwartość, wymiana informacji)

9. Zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych.

  • planowanie i przygotowywanie spotkań
  • zasady prowadzenia dyskusji i spotkań (dyscyplina, kultura, przygotowanie, rzeczowość),
  • precyzyjne wyznaczanie zadań do realizacji
  • przyjmowanie odpowiedzialności za powierzone zadania
  • porządkowanie informacji i finalizowanie spotkań
  • wywiązywanie się z powierzonych zadań
  • kontrola realizacji powierzonych zadań

10. Komunikacja wewnętrzna w wybranych nietypowych sytuacjach: komunikacja kryzysowa, komunikacja podczas przemian w firmie (restrukturyzacja, zmiany systemu zarządzania, zmiany własnościowe)

11. Rola komunikacji wewnętrznej w sytuacjach konfliktu

12. Doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów komunikacyjnych.

  • kanały komunikacyjne i praktyczne rady, jak zwiększyć ich skuteczność
  • udrażnianie kanałów góra – dół, dół – góra

13. Efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej

14. Technika i nowe sposoby komunikacji

15. Łączenie narzędzi – czyli jak tworzyć najlepszy mix narzędzi komunikacji wewnętrznej

16. Rola komunikacji wewnętrznej w popularyzowaniu dobrych wzorców zachowań korporacyjnych

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie