- Oferta
- Rozwój menedżerski
KOMUNIKACJA W PROCESIE DELEGOWANIA ZADAŃ
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności efektywnego zarządzania zespołem pracowniczym oraz sobą samym poprzez wdrożenie polityki wyważonej pomiędzy celami zadaniowymi a interpersonalnymi. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, by połączyć wiedzę teoretyczną z praktyką.
Cele i korzyści
Zasadniczym celem szkolenia jest nabycie umiejętności efektywnego zarządzania zespołem pracowniczym oraz sobą samym poprzez wdrożenie polityki wyważonej pomiędzy celami zadaniowymi a interpersonalnymi.
Cele szczegółowe:
- Określenie celów zespołu i etapów ich realizowania
- Wzmocnienie indywidualnych zasobów w celu wykorzystania ich w pracy grupowej
- Przetrenowanie postaw zaangażowanych
- Wyciszenie emocji na rzecz zachowań profesjonalnych
- Usprawnienie komunikacji, stworzenie schematów przepływu informacji
- Nabycie technik szybkiego delegowania zadań
- Integracja zespołu
Uczestnicy szkolenia nabywają umiejętności:
- Nowoczesnego zarządzania zespołem
- Budowania autorytetu
- Analizy potrzeb i kompetencji pracowników
- Aktywizacji osobistej i automotywacji do działania
- Przeciwdziałania zniechęceniu, wypaleniu zawodowemu i rotacji pracowników
- Zapobiegania kryzysom personalnym
- Wymiany informacji
- Skutecznego komunikowania się
- Wzmocnienia więzi
Program szkolenia
1. Efektywność
- Planowanie w oparciu o koncepcję budowy domu
- Planowanie z uwzględnieniem ról życiowych
- Matryca zarządzania zadaniami (wg Eisenhowera)
- Siedem nawyków skutecznego działania wg Coveya
- Ósmy nawyk skutecznego działania wg Coveya
- Kontrola wstępna, bieżąca i końcowa
- Przewodzenie grupie – podnoszenie efektywności ludzi
2. Dobór zespołu pracowniczego
- Znaczenie więzi w pracy zespołowej
- Zespół współpracowników
- Dopasowanie ludzi do zadań i zadań do ludzi – kompetencje zawodowe i predyspozycje do zadań zawodowych
- Koncentracja na zadaniach vs dbanie o dobre relacje między ludźmi
3. Moje miejsce w zespole
- Budowa własnego autorytetu
- Zachowania asertywne jako opozycja do agresji
- Radzenie sobie z trudnymi ludźmi i pytaniami
- Wprowadzenie do coachingu indywidualnego i pracowniczego
4. Określanie i realizacja celów
- Rodzaje celów
- Cele indywidualne i grupowe
- Przetransformowanie celu jako podstawa planu działania
- Warunki działania celowego
5. Podejmowanie decyzji
- Rodzaje i uwarunkowania decyzji
- Konstruowanie zespołów zadaniowych i negocjacyjnych – zarządzanie dywizjonalne
- Szybkie reagowanie
- Techniki kierowania w różnych sytuacjach wraz z sytuacjami kryzysowymi
- Delegowanie zadań
6. Proces komunikowania w delegowaniu zadań
- Zasady delegowania
- Intencja – nastawienie do rozmowy i rozmówcy
- Proces rozwoju pracownika a inspiracja do zmian – koncentracja na zadaniach, czy na relacjach?
- Model Diltsa – poziom pracy z pracownikiem, w celu uzyskania pożądanej zmiany jego zachowania
- Komunikowanie się, interakcja, komunikat, przepływ informacji – podstawowe pojęcia
- Właściwości istotne w kontaktach międzyludzkich
- Uwzględnianie potrzeb ludzkich w procesie komunikowania się
- Znaczenie komunikacji bieżącej
- Gotowość do dialogu – utrzymanie kontaktu ( skrzynka kontaktowa)
- Bariery komunikacyjne
7. Argumentowanie
- Słuchanie jako podstawa skutecznej argumentacji
- Skuteczne słuchanie
- Wyciąganie informacji z przekazywanych przez rozmówcę treści
- Argumentowanie przez zadawanie pytań
- Argumentacja emocjonalna i racjonalna
- Taktyki emocji dodatnich i ujemnych
- Różnorodność argumentów – argumentacja dwustronna
- Szyk nestoriański w argumentowaniu – zasada CFS
- Argumentacja według Arystotelesa – teza, uświadomienie problemu, przedstawienie rozwiązania, korzyści, wezwanie do działania
- Ilość i jakość argumentów
- Wykorzystanie argumentów partnera do uzasadnienia swojego stanowiska
8. Motywowanie
- Różnica pomiędzy przywództwem a zarządzaniem
- Automotywowanie i motywowanie do działania
- Podstawowe modele i typy motywowania
- Motywowanie indywidualne i grupowe
- Nagana i nagroda – narzędzia menedżerskie
- Dobór środków motywujących do sytuacji i potrzeb
- Koncepcja „Silnych Stron” wg Instytutu Gallupa
- „25 dokonań” – potwierdzenie kompetencji. Motywowanie w oparciu o talenty i predyspozycje
- 7 zasad skutecznego pozytywnego wsparcia
- Obserwacja i analiza poziomu motywacji w zespole. Diagnozowanie potrzeb
9. Sytuacje konfliktowe
- Natura emocji i ich znaczenia w relacjach międzyludzkich
- Sytuacje stresogenne – przeciwdziałanie i radzenie sobie z nimi
- Konflikty naturalne
- Konflikty strategiczne
- Metody rozwiązywania konfliktów
- Kryzysy – znaczenie i procedury
10. Wstęp do negocjowania
- Sytuacje nienegocjowalne
- Warunki niezbędne do procesu negocjacyjnego
- Poszukiwanie rozwiązań w miejsce uporu przy swoim
- Wybór strategii rozwiązywania konfliktu
- Kotwice emocjonalne i ich wykorzystanie
- Delegowanie w ramach procesu negocjacyjnego – praca zespołowa
Metody szkoleniowe
Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, by połączyć wiedzę teoretyczną z praktyką.
Zajęcia prowadzone są według schematu:
- wstępny krótki wykład teoretyczny
- badanie predyspozycji słuchaczy na podstawie ich zachowań podczas ćwiczenia
- korekta
- dobór właściwego ćwiczenia wywołującego pożądane zachowania
- przeprowadzenie ćwiczenia w formie warsztatowej
- analiza wyników
- dyskusja
Powyższy schemat dotyczy kolejno poszczególnych podtematów szkolenia.
Narzędzia:
- kwestionariusze ankiet m. in. kompetencji społecznych, modeli zarządzania, poziomu poczucia sprawstwa, poziomu zaangażowania
- ćwiczenia oparte o metodę przypadków
- symulacje wykorzystujące doświadczenia reprezentowanej grupy
- rejestracja kamerą wideo (opcja)
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie