Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Komunikacja w procesie wykonywania zadań

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności efektywnego zarządzania zespołem pracowniczym oraz sobą samym poprzez wdrożenie polityki wyważonej pomiędzy celami zadaniowymi a interpersonalnymi. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, by połączyć wiedzę teoretyczną z praktyką.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Zasadniczym celem szkolenia jest nabycie umiejętności efektywnego zarządzania zespołem pracowniczym oraz sobą samym poprzez wdrożenie polityki wyważonej pomiędzy celami zadaniowymi a interpersonalnymi.

Cele szczegółowe:

  • Określenie celów zespołu i etapów ich realizowania
  • Wzmocnienie indywidualnych zasobów w celu wykorzystania ich w pracy grupowej
  • Przetrenowanie postaw zaangażowanych
  • Wyciszenie emocji na rzecz zachowań profesjonalnych
  • Usprawnienie komunikacji, stworzenie schematów przepływu informacji
  • Nabycie technik szybkiego delegowania zadań
  • Integracja zespołu

Uczestnicy szkolenia nabywają umiejętności:

  • Nowoczesnego zarządzania zespołem
  • Budowania autorytetu
  • Analizy potrzeb i kompetencji pracowników
  • Aktywizacji osobistej i automotywacji do działania
  • Przeciwdziałania zniechęceniu, wypaleniu zawodowemu i rotacji pracowników
  • Zapobiegania kryzysom personalnym
  • Wymiany informacji
  • Skutecznego komunikowania się
  • Wzmocnienia więzi

Program szkolenia

1. Efektywność

  • Planowanie w oparciu o koncepcję budowy domu
  • Planowanie z uwzględnieniem ról życiowych
  • Matryca zarządzania zadaniami (wg Eisenhowera)
  • Siedem nawyków skutecznego działania wg Coveya
  • Ósmy nawyk skutecznego działania wg Coveya
  • Kontrola wstępna, bieżąca i końcowa
  • Przewodzenie grupie – podnoszenie efektywności ludzi

2. Dobór zespołu pracowniczego

  • Znaczenie więzi w pracy zespołowej
  • Zespół współpracowników
  • Dopasowanie ludzi do zadań i zadań do ludzi – kompetencje zawodowe i predyspozycje do zadań zawodowych
  • Koncentracja na zadaniach vs dbanie o dobre relacje między ludźmi

3. Moje miejsce w zespole

  • Budowa własnego autorytetu
  • Zachowania asertywne jako opozycja do agresji
  • Radzenie sobie z trudnymi ludźmi i pytaniami
  • Wprowadzenie do coachingu indywidualnego i pracowniczego

4. Określanie i realizacja celów

  • Rodzaje celów
  • Cele indywidualne i grupowe
  • Przetransformowanie celu jako podstawa planu działania
  • Warunki działania celowego

5. Podejmowanie decyzji

  • Rodzaje i uwarunkowania decyzji
  • Konstruowanie zespołów zadaniowych i negocjacyjnych – zarządzanie dywizjonalne
  • Szybkie reagowanie
  • Techniki kierowania w różnych sytuacjach wraz z sytuacjami kryzysowymi
  • Delegowanie zadań

6. Proces komunikowania w delegowaniu zadań

  • Zasady delegowania
  • Intencja – nastawienie do rozmowy i rozmówcy
  • Proces rozwoju pracownika a inspiracja do zmian – koncentracja na zadaniach, czy na relacjach?
  • Model Diltsa – poziom pracy z pracownikiem, w celu uzyskania pożądanej zmiany jego zachowania
  • Komunikowanie się, interakcja, komunikat, przepływ informacji – podstawowe pojęcia
  • Właściwości istotne w kontaktach międzyludzkich
  • Uwzględnianie potrzeb ludzkich w procesie komunikowania się
  • Znaczenie komunikacji bieżącej
  • Gotowość do dialogu – utrzymanie kontaktu ( skrzynka kontaktowa)
  • Bariery komunikacyjne

7.  Argumentowanie

  • Słuchanie jako podstawa skutecznej argumentacji
  • Skuteczne słuchanie
  • Wyciąganie informacji z przekazywanych przez rozmówcę treści
  • Argumentowanie przez zadawanie pytań
  • Argumentacja emocjonalna i racjonalna
  • Taktyki emocji dodatnich i ujemnych
  • Różnorodność argumentów – argumentacja dwustronna
  • Szyk nestoriański w argumentowaniu – zasada CFS
  • Argumentacja według Arystotelesa – teza, uświadomienie problemu, przedstawienie rozwiązania, korzyści, wezwanie do działania
  • Ilość i jakość argumentów
  • Wykorzystanie argumentów partnera do uzasadnienia swojego stanowiska

8. Motywowanie

  • Różnica pomiędzy przywództwem a zarządzaniem
  • Automotywowanie i motywowanie do działania
  • Podstawowe modele i typy motywowania
  • Motywowanie indywidualne i grupowe
  • Nagana i nagroda – narzędzia menedżerskie
  • Dobór środków motywujących do sytuacji i potrzeb
  • Koncepcja „Silnych Stron” wg Instytutu Gallupa
  • „25 dokonań” – potwierdzenie kompetencji. Motywowanie w oparciu o talenty i predyspozycje
  • 7 zasad skutecznego pozytywnego wsparcia
  • Obserwacja i analiza poziomu motywacji w zespole. Diagnozowanie potrzeb

9. Sytuacje konfliktowe

  • Natura emocji i ich znaczenia w relacjach międzyludzkich
  • Sytuacje stresogenne – przeciwdziałanie i radzenie sobie z nimi
  • Konflikty naturalne
  • Konflikty strategiczne
  • Metody rozwiązywania konfliktów
  • Kryzysy – znaczenie i procedury

10. Wstęp do negocjowania

  • Sytuacje nienegocjowalne
  • Warunki niezbędne do procesu negocjacyjnego
  • Poszukiwanie rozwiązań w miejsce uporu przy swoim
  • Wybór strategii rozwiązywania konfliktu
  • Kotwice emocjonalne i ich wykorzystanie
  • Delegowanie w ramach procesu negocjacyjnego – praca zespołowa
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, by połączyć wiedzę teoretyczną z praktyką.

Zajęcia prowadzone są według schematu:

  1. wstępny krótki wykład teoretyczny
  2. badanie predyspozycji słuchaczy na podstawie ich zachowań podczas ćwiczenia
  3. korekta
  4. dobór właściwego ćwiczenia wywołującego pożądane zachowania
  5. przeprowadzenie ćwiczenia w formie warsztatowej
  6. analiza wyników
  7. dyskusja

Powyższy schemat dotyczy kolejno poszczególnych podtematów szkolenia.

Narzędzia:

  • kwestionariusze ankiet m. in. kompetencji społecznych, modeli zarządzania, poziomu poczucia sprawstwa, poziomu zaangażowania
  • ćwiczenia oparte o metodę przypadków
  • symulacje wykorzystujące doświadczenia reprezentowanej grupy
  • rejestracja kamerą wideo (opcja)

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie