- Oferta
- Rozwój menedżerski
ASERTYWNOŚĆ W PRACY MENEDŻERA – skuteczne warsztaty
Co daje asertywność skutecznemu Menedżerowi? Umożliwia konsekwentnie realizować zadania Pomaga elastycznie reagować na procesy zmian Pomaga okreslać priorytety i ustawiać zadania według hierarchii ważności Zwiększa swobodę komunikacji, zapobiegając niepotrzebnym konfliktom Pozwala wytyczać granice Jest bazą dla bezpośrednich i stanowczych zachowań Pomaga w wyrażaniu wątpliwości, opinii i pomysłów, co wspomaga kreatywność Umożliwia negocjowanie: wygrany – wygrany Pomaga reagować pozytywnie w sytuacjach konfliktowych i trudnych Pozwala respektować prawa innych ludzi i realizować cele firmy Umożliwia autoekspresję i tworzenie zdrowych relacji z innymi Wzmacnia pewność siebie i tworzy klimat zaufania Pomaga chronić się przed szkodliwym wpływem społecznym i manipulacją Pozwala efektywnie wykorzystać czas Określać swoje zasoby Kształtować własne cele Asertywność jest warunkiem sprawnego zarządzania sobą:)
Cele i korzyści
Co daje asertywność?
- Zwiększa swobodę komunikacji, zapobiegając niepotrzebnym konfliktom
- Jest warunkiem sprawnego zarządzania sobą
- Pozwala wytyczać granice
- Jest bazą dla bezpośrednich i stanowczych zachowań
- Umożliwia negocjowanie: wygrany – wygrany
- Pozwala respektować prawa innych ludzi i realizować cele firmy
- Umożliwia autoekspresję i tworzenie zdrowych relacji z innymi
- Wzmacnia pewność siebie i tworzy klimat zaufania
Szkolenie „asertywność” pozwoli uczestnikom:
- Określać swoje zasoby
- Kształtować własne cele
- Konsekwentnie realizować cele organizacji
- Określać priorytety i ustawiać zadania według hierarchii ważności
- Wyrażać swoje wątpliwości, opinie i pomysły, co wspomaga kreatywność
- Reagować pozytywnie w sytuacjach konfliktowych i trudnych
- Chronić się przed szkodliwym wpływem społecznym i manipulacją
- Efektywnie wykorzystywać czas
- Elastycznie reagować na procesy zmian
Program szkolenia
1. Wstęp – definicje asertywności
- Składniki asertywnego zachowania
- Podstawowe zasady asertywności
- Porównanie zachowań asertywnych, podporządkowanych i agresywnych
- Asertywność w konstruowaniu własnego Ja – budowanie autorytetu
- Buforowanie informacji destrukcyjnych
- Schemat asertywnego komunikatu
- Działanie ucelowione jako pomoc w budowaniu postaw asertywnych
2. Asertywność w konstruowaniu własnego Ja
- Proces budowania poczucia własnej wartości
- Sposoby podnoszenia samooceny
- Tożsamość własna i grupowa
- Role życiowe i dopasowanie do roli
- Analiza praw i obowiązków właściwych danej roli
- Definiowanie potrzeb
- Konstrukcja układu hierarchicznego potrzeb
- Znaczenie realizacji potrzeb indywidualnych
3. Schemat wywoływania zachowań asertywnych
- Asertywność jako opozycja do postaw agresywnych i podporządkowanych
- Analiza własnych możliwości i ograniczeń – metoda SWOT
- Działanie w sytuacji niedoborów ( brak narzędzi, brak umiejętności, brak czasu)
- Mówienie o sobie – elementy autoprezentacji
- Budowanie zaufania do siebie i innych
- Racjonalizacja działań
- Świadomy i nieuświadomiony poziom komunikacji
- Efektywne słuchanie i efektywne przekazywanie komunikatów
- Sukcesywna ewaluacja postaw asertywnych
4. Asertywność w realizowaniu celu
- Definiowanie celu
- Planowanie realizacji celu
- Dobór osób współbudujących cel
- Przeciwdziałanie barierom na drodze do osiągnięcia celu
- Dokonywanie wyboru i podejmowanie decyzji
- Przejęcie odpowiedzialności
- Działanie celowe w miejsce eskalacji konfliktu
5. Asertywność w relacjach interpersonalnych
- Relacje z innymi ludźmi
- Czynniki budujące i destrukcyjne w relacjach międzyludzkich
- Cechy relacji Ja – Inni
- Ocena wartości kontaktu interpersonalnego
- Krytyka konstruktywna, a krytykanctwo
- Zachowanie społeczne wymagające postawy asertywnej
- Trudny rozmówca, trudne sytuacje – jak sobie radzić?
- Radzenie sobie z osobami agresywnymi i manipulującymi
- Przeciwdziałanie „wampirom energetycznym”
6. Asertywność w sytuacjach konfliktowych
- Istota konfliktu
- Typologia trudnego partnera komunikacyjnego
- Konflikt jako przeciwstawne poglądy – czyli droga do kreowania nowych rozwiązań
- Rodzaje konfliktów – konflikty negocjowalne i nienegocjowalne
- Konflikt strategiczny – znaczenie i techniki jego wywoływania
- Techniki rozwiązywania konfliktów
- Natura emocji i ich znaczenia w relacjach międzyludzkich
- Mechanizmy chroniące przed oddziaływaniem emocjonalnym
- Konstruowanie komunikatu w sytuacjach stresogennych i kryzysowych
- Przeciwdziałanie wpływowi społecznemu i psychomanipulacji
Metody szkoleniowe
- wprowadzenie – mini wykłady
- ćwiczenia wzmacniające pewność siebie – m. in. określenie zasobów własnych
- ćwiczenia praktyczne w zakresie rozwoju własnego
- ćwiczenia grupowe
- warsztaty sytuacyjne w parach
- analiza autentycznych zdarzeń – studium przypadku
- ćwiczenia symulujące sytuacje trudne i konfliktowe
- ćwiczenia wspomagające radzenie sobie ze stresem
- testy określające nawykowe sposoby reagowania
Szkolenie jest w 90% prowadzone metodą warsztatową.
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej Knowledge Pills.
Adresaci
- Szefowie Zespołów, Firm
- Kierownicy Działów
- Menedżerowie Zespołów
- Osoby Zarządzające Personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby asertywnie i skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych i nieuniknionych procesach zmian.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie