- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
Zarządzanie logistyką (procesami logistycznymi) na szczeblu przedsiębiorstwa – szkolenie menedżerskie (3 dni)
Zasadniczym celem szkolenia jest analiza, ocena oraz nakreślenie wymaganych usprawnień w organizacji logistyki przedsiębiorstwa i poszczególnych procesów wchodzących w jej skład. Podczas wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów zakłada się osiągnąć szereg celów, które umożliwią uczestnikom szkolenia: określić zadania, priorytety stawiane przed logistyką przedsiębiorstwa, określić uwarunkowania wpływających na sprawność funkcjonowania łańcuchów dostaw, zdefiniować i sparametryzować system logistyczny i procesy wchodzące w jego skład, określić wymagania przy budowie systemu organizacyjnego logistyki w przedsiębiorstwie, kontrolować i koordynować procesy logistyczne w przedsiębiorstwie, podejmować decyzje w ramach łańcuchów dostaw, określić powiązania i współzależności pomiędzy poszczególnymi komórkami łańcuchów dostaw oraz przeprowadzić ich analizy i oceny, określić wielkości zapasów, czas zamawiania i organizację ich przepływu, kształtować umiejętności menedżerskie, zaprojektować założenia do wdrożenia zmian (usprawnień) w logistyce przedsiębiorstwa, przeprowadzić analizę i ocenę wariantów rozwiązań w zakresie łańcuchów dostaw, określić rodzaje kosztów łańcuchów dostaw i ich wpływu na wynik finansowy przedsiębiorstwa, wykorzystać mierniki i wskaźniki niezbędne przy ocenie sprawności funkcjonowania logistyki przedsiębiorstw.
Cele i korzyści
Zasadniczym celem szkolenia jest analiza, ocena oraz nakreślenie wymaganych usprawnień w organizacji logistyki przedsiębiorstwa i poszczególnych procesów wchodzących w jej skład.
Podczas wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów zakłada się osiągnąć szereg celów, które umożliwią uczestnikom szkolenia:
- określić zadania, priorytety stawiane przed logistyką przedsiębiorstwa,
- określić uwarunkowania wpływających na sprawność funkcjonowania łańcuchów dostaw,
- zdefiniować i sparametryzować system logistyczny i procesy wchodzące w jego skład,
- określić wymagania przy budowie systemu organizacyjnego logistyki w przedsiębiorstwie,
- kontrolować i koordynować procesy logistyczne w przedsiębiorstwie,
- podejmować decyzje w ramach łańcuchów dostaw,
- określić powiązania i współzależności pomiędzy poszczególnymi komórkami łańcuchów dostaw oraz przeprowadzić ich analizy i oceny,
- określić wielkości zapasów, czas zamawiania i organizację ich przepływu,
- kształtować umiejętności menedżerskie,
- zaprojektować założenia do wdrożenia zmian (usprawnień) w logistyce przedsiębiorstwa,
- przeprowadzić analizę i ocenę wariantów rozwiązań w zakresie łańcuchów dostaw,
- określić rodzaje kosztów łańcuchów dostaw i ich wpływu na wynik finansowy przedsiębiorstwa,
- wykorzystać mierniki i wskaźniki niezbędne przy ocenie sprawności funkcjonowania logistyki przedsiębiorstw.
Program szkolenia
1. Znaczenie, miejsce i rola logistyki w strukturach przedsiębiorstw (firm)
- procesy logistyczne zorientowane na klienta
- strategie wykorzystywane w optymalizacji procesów logistycznych
- wymagania procesów logistycznych jako baza do funkcjonowania łańcuchów dostaw
- zintegrowany łańcuch dostaw – etapy doskonalenia procesu integracji
- procedury wdrożenia rozwiązań logistycznych dla usprawnienia i optymalizacji procesów logistycznych
- praktyczne doświadczenia w organizacji i optymalizacji procesów logistycznych
- kompleksowy (procesowy) system organizacji logistyki, dostosowany do: rodzaju, branży, zakresu prowadzonej działalności i wielkości przedsiębiorstwa
2. Strategie obsługi klienta
- standardy obsługi klienta
- miejsce obsługi klienta w strategii przedsiębiorstwa
- polityka przedsiębiorstwa w odniesieniu do poziomu obsługi klienta
- formy współpracy z partnerami w łańcuchu dostaw
- błędy przedsiębiorstw w logistycznej obsłudze klienta będące przyczyną wysokich kosztów obsługi
3. Realizacja zadań zakupowych i zaopatrzeniowych w przedsiębiorstwie
- miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
- realizacja współpracy pionu (działu, komórki) zakupów z pozostałymi działami przedsiębiorstwa i logistyki
- źródła informacji na potrzeby zakupów
- organizacja i zadania zaopatrzenia
- polityka współdziałania z dostawcą
- kryteria i sposoby oceny dostawców z uwzględnieniem specyfiki przedsiębiorstwa
- metody wyboru dostawców
- trendy i kierunki usprawnień realizacji procesów zakupowych i zaopatrzeniowych
4. Zarządzanie zapasami i gospodarka materiałowa
- dostępność zapasów i ich wpływ na zadowolenie klienta
- metody wyceny zapasów magazynowych
- podział i znaczenie zapasów w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
- metody wykorzystywane w prognozowaniu wielkości zapasów surowców i wyrobów gotowych
- zasady określania poziomu zapasów bieżących, bezpieczeństwa i zapasów maksymalnych
- optymalizacja kosztów i wielkości dostaw
- zarządzanie rabatami przy zakupie większych partii dostaw
- istota i możliwości zastosowania oraz wykorzystania systemów just in time i kanban w realizacji zasilania materiałowego (towarowego) przedsiębiorstw
5. Organizacja gospodarki magazynowej
- funkcje logistyczne magazynów
- gospodarka magazynowa jako integralna część systemu logistycznego przedsiębiorstwa
- zasady rozmieszczenia i lokalizacji zapasów w magazynie
- realizacja i optymalizacja operacji magazynowych
- metody składowania i kompletacji towarów i ich wpływ na usprawnienie obrotu towarowego w magazynach
- trendy i kierunki usprawnień realizacji procesów magazynowych
6. Realizacja zadań transportowych
- miejsce i rola transportu w strukturze logistycznej przedsiębiorstwa
- zakresy zadań i obowiązków osób odpowiedzialnych za transport w przedsiębiorstwie
- outsourcing w transporcie
- formuły Incoterms 2000
- kryteria wyboru i oceny przewoźników do realizacji zadań transportowych
- metody wyboru przewoźników do realizacji zadań transportowych
- trendy i kierunki usprawnień realizacji procesów transportowych
7. Koszty realizacji procesów logistycznych przedsiębiorstwa
- czynniki kształtowania i redukcji kosztów procesów,
- przekroje i zakres kosztów logistycznych
- koszty zapasów
- koszty procesów magazynowych
- koszty realizacji zadań transportowych
- koszty procesów informatycznych logistyki przedsiębiorstwa
- przykłady ewidencji i analizy kosztów
- budżet kosztów procesów logistycznych
- sposoby i możliwości obniżenia kosztów logistycznych
8. Mierniki i wskaźniki wykorzystywane w ocenie efektywności logistyki przedsiębiorstw
- potrzeby i możliwości zastosowania wskaźników i mierników do analizy, oceny i optymalizacji procesów logistycznych
- mierniki struktury i poziomu zapasów
- mierniki funkcjonowania gospodarki magazynowej
- mierniki oceny realizacji zadań transportowych w przedsiębiorstwie
- mierniki i wskaźniki kosztów procesów logistycznych
9. Gra decyzyjna: Opracowanie struktury procesu logistycznego przedsiębiorstwa na przykładzie wybranej firmy
Szkolenie jest skierowane do pracowników wszystkich komórek łańcucha logistycznego tj. działów: zakupów, zaopatrzenia, planowania, gospodarki magazynowej, transportu, dystrybucji (wysyłki) oraz gospodarki materiałowej, jeśli taki funkcjonuje w przedsiębiorstwie.
Metodologia:
- wykłady (około 30-35% czasu)
- analiza przypadków
- case study
- praca w grupach w formie treningu menedżerskiego.
Założeniem szkolenia jest analiza, ocena i optymalizacja procesów wchodzących w zakres działań logistyki przedsiębiorstwa, nakreślenie założeń do wdrożenia systemu i jego użytkowania oraz rozwiązanie najistotniejszych problemów, jakie mogą się pojawić w trakcie realizacji poszczególnych zadań (procesów) logistycznych.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie