Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Logistyka, transport, spedycja

KAIZEN TOOLBOX – podstawowe i zaawansowane narzędzia pracy – warsztaty menedżerskie

Celem szkolenia jest zrozumienie jakie funkcje można pełnić w trakcie transformacji do „Lean przedsiębiorstwa”, dlaczego warto wdrażać Kaizen, jakie korzyści wynikają z wdrożenia systemu Kaizen w firmie. Na szkoleniu przedstawimy jak „technicznie” przejść przez proces wdrożenia zmiany – ścieżka Blitz-szybka i pełna analityczna VSM. Uczestnicy otrzymają do użytku „mapę drogową” Kaizen. Trener krok po kroku przedstawi złożone tematy dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników. Oparcie szkolenia o naprzemiennie wprowadzające wykłady, ćwiczenia indywidualne i warsztaty. W ponad 90% przypadków stosowanie „nieksiążkowych” przykładów opartych o doświadczenia trenera zebrane na terenie Polski i Niemiec.  

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Zrozumienie jakie funkcje można pełnić w trakcie transformacji do „Lean przedsiębiorstwa”, dlaczego warto wdrażać Kaizen
  • Dokładne wykazanie w jaki sposób Kaizen wpływa na redukcję strat
  • Rozwój kompetencji liderów w zakresie doboru i zarządzania członkami zespołów i organizacji spotkań Kaizen
  • Analiza projektów wdrożeniowych i rozwojowych Kaizen
  • Otrzymanie do użytku „mapy drogowej” Kaizen
  • Praktyczne przedstawienie, jak „technicznie” przejść przez proces wdrożenia zmiany – ścieżka Blitz-szybka i pełna analityczna VSM
  • Poznanie metod Lean adresowanych przez zespoły Kaizen: 5S, SMED, TPM, Kanban, VSM, TOC …
  • Zrozumienie najczęściej popełnianych błędów, nabycie umiejętności wdrożenia Kaizen w organizacji

Program szkolenia

DZIEŃ I

1. Historia rozwoju do Gemba Kaizen

Przyczyny wdrażania zmian w przedsiębiorstwach – powiązanie procesów ze strategią firmy.

2. Lean Management – szerokie spojrzenie na procesy w oparciu o Toyota Production System (TPS)

  • Kierunki zmian i ich zbieżność – „Wyniesienie ponad perspektywę mojego działu” i zrozumienie na przykładach przyczyn powstawania wewnątrz firmy zbieżnych, jak i rozbieżnych celów
  • Weryfikacja zrozumienia faktycznych celów Lean, cztery zasady Lean Management
  • Definicja wartości klienta – warsztat
  • Obszary strat
  • Rola Kaizen i Gemba Kaizen w pracach Lean
  • Cele walki z Push i promocji Pull w procesach

3. Specyfika pracy zespołu Kaizen

  • Definicja pracy zespołowej – trzy podstawowe elementy, które należy zapewnić aby uzyskać zespół – warsztat
  • Minimalny, startowy, wymagany poziom wiedzy i komeptencji zespołu Kaizen, lidera/liderki zespołu
  • Zasady rozwoju zespołu Kaizen w cyklu życia projektu Lean – najczęściej popełniane błędy i dobre praktyki
  • Organizacja spotkania Kaizen – 2dni, jak i Quick/Blitz/Hoshin Kaizen. Zarządzanie motywacją i monitorowanie procesu – warsztat
  • Kluczowe etapy realizacji PDCA, podstawowa metoda pracy Kaizen

DZIEŃ II

1. Pięć złotych zasad Gemba Kaizen

Zakres odpowiedzialności i role pracowników Gemba, zasady postępowania.

  • Idź do Gemba („the real place”) gdy zaobserwujesz problem
  • Obserwuj, Genchi Gembutsu („go and see for yourself”)
  • Wdroż doraźne uprawnienie
  • Określ przyczny wystąpienia problemu
  • Skup się na standaryzacji aby zapobiec ponownemu wystąpieniu problemu w przyszłości

2. Praca Kaizen i symulacja mapowania strumienia wartości (VSM) – warsztat

  • Określenia klienta wewnętrznego lub zewnętrznego i uzyskanie definicji wartości klienta, dodatkowe założenia, ustalenie wskaźników mierzalnych (cykl, takt, wskaźniki jakościowe i wydajnościowe, indywidualnie utworzone, … )
  • Budowa opisu procesu bieżącego
  • Kaizen Burst!
  • Heijunka – wyrównywanie obciążeń
  • Skupienie na wąskich gardłach – teoria ograniczeń (TOC)
  • Budowa mapy procesu docelowego lub gdy zajdzie taka konieczność też tzw. idealnego

3. Techniki Lean rozszerzające umiejętności zespołów Kaizen – warsztaty

  • „Ukryte” narzędzia motywacji zawarte w technikach Lean
  • 5S + 1S, zasady wdrożenia, błędy wdrożeniowe, korzyści, „wizualna oczywistość”
  • Metody problem solving: diagram Ishikawy, diagram Spaghetti, 8 kroków praktycznego rozwiązania problemu wg Toyoty, 8D
  • Single Minute Exchange of Die (SMED) – skracanie czasu przezbrojenia maszyn i urządzeń. Dwa poziomy doskonałości i pięć kroków wdrożenie SMED
  • Total Productive Maintenance (TPM) – cele i korzyści, kalkulacja i monitoring OEE. Sześć głównych strat
  • Wsparcie Pull przez Kanban – symulacja i regulacja przepływu materiałów i informacji

4. Lessons Learned i sesja podsumowań

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • Przedstawienie złożonych tematów krok po kroku dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników. Oparcie szkolenia o naprzemiennie wprowadzające wykłady, ćwiczenia indywidualne i warsztaty
  • W ponad 90% przypadków stosowanie „nieksiążkowych” przykładów opartych o doświadczenia autora zebrane na terenie Polski i Niemiec
  • Wykorzystywanie do obliczeń dedykowanego oprogramowania
  • Większość rysunków dydaktycznych wykonywanych jest nie na flipcharcie, a na ekranie komputera (użyty tablet) co poprzez rzutnik daje wielokrotnie większe i czytelniejsze obrazy, które każdy uczestnik może zabrać po szkoleniu ze sobą w postaci plików graficznych

Adresaci

  • Kierownictwo przedsiębiorstw
  • Liderzy i członkowie zespołów Kaizen
  • Interesariusze przedsięwzięcia rozwoju Lean w firmie
  • Inżynierowie procesów
  • Specjaliści zapewnienia jakości
  • Koordynatorzy i liderzy procesów ciągłego doskonalenia

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie