- Oferta
- Prawo
Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego w praktyce. Warsztaty prowadzenia książki obiektu budowlanego po nowelizacji przepisów Prawa budowlanego
Dzięki udziałowi w warsztatach dowiedzą się Państwo: Co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane? Od kiedy obowiązuje cyfrowa książka obiektu budowlanego (c-KOB)? Jak zakłada się i prowadzi cyfrową KOB? Gdzie rejestrować przeglądy i kontrole instalacji elektrycznych, gaśnic, hydrantów – czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB? Kto może dokonywać wpisów w KOB? Czy trzeba będzie robić inwentaryzację posiadanej dokumentacji? W jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych? Do kiedy można jeszcze prowadzić papierową KOB na dotychczasowych zasadach?
Cele i korzyści
Szkolenie jest praktycznym warsztatem prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego.
Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione:
- podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB
- nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tym obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB
- przerzucenie obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB na osoby wykonujące kontrole
- nowe terminy w wypełnianiu c-KOB
- zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB
- zasady zakładania i prowadzenia c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków
Korzyści ze szkolenia:
- Uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane
- Powiemy do kiedy prowadzimy KOB na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB)
- Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB
- Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) wypełniać c-KOB
- Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB
Dzięki udziałowi w warsztatach dowiedzą się Państwo:
- Jak praktycznie i prawidłowo wypełniać poszczególne tablice KOB – pokażemy, co i jak trzeba wpisywać do książki
- Jakie druki i protokoły wg aktualnego stanu prawnego należy rejestrować w KOB?
- W jaki sposób dokumentować kontrolę przewodów kominowych, oraz instalacji gazowej?
- Gdzie rejestrować przegląd instalacji klimatyzacyjnych, elektrycznych, kontrole gaśnic, hydrantów i innych – czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB?
- Jak sprawdzić poprawność dokonanych wpisów?
- W jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?
Program szkolenia
Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane
- Od kiedy obowiązuje c-KOB – przepisy przejściowe
- do kiedy możemy jeszcze prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego
- od kiedy możemy już „przejść” na c-KOB
- do kiedy musimy „przejść” na c-KOB
- Dla jakich obiektów prowadzimy KOB
- Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB
- Interesariusze, czyli:
- kto to jest interesariusz i jak stać się interesariuszem – czyli założenie konta w systemie c-KOB
- kto może założyć c-KOB
- kto nadzoruje prowadzenie c-KOB
- kto wypełnia c-KOB
- ilu może być interesariuszy i czy można łączyć funkcje
- Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i kto je dokonuje
- wpisy dotyczące okresowych kontroli: elementów budowlanych, instalacji gazowych, przewodów kominowych, instalacji elektrycznych i piorunochronnych
- rejestracja ekspertyz i opinii technicznych
- wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu p.poż.
- wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych na obiekcie
- wpisy dotyczące katastrof budowlanych
- rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym
- Jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB
- Czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB
- Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
- Kary dla poszczególnych interesariuszy za nieprzestrzeganie przepisów związanych z KOB
Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB
- Zawartość c-KOB
- Co należy wpisać do nowych tablic w c-KOB
- Jak prowadzić KOB w formie papierowej
- Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
- Zasady zamykania „starej” KOB i przechodzenia na nową c-KOB
- Dodawanie załączników do c-KOB
Moduł III – Ćwiczenia on line na rzeczywistym systemie c-KOB – demo zakładania i wypełniania c-KOB
- Założenie konta w c-KOB i logowanie
- Powiadomienia
- Profil użytkownika
- Symulacja założenia c-KOB
- Wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać
- Zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy
- Informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie
- archiwum dokumentacji obiektu budowlanego
- Dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego
- Przekazanie dostępu do c-KOB, lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza
- Zamknięcie c-KOB:
- kiedy i w jakich sytuacjach
- czym skutkuje zamknięcie c-KOB
- Wydruk cKOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy
- Raporty i logi
- Przeglądanie cKOB i rejestrów – filtry i ich zawartość
Moduł IV – Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?
- Roczne
- Półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych)
- Pięcioletnie
- Bezpiecznego użytkowania
- Kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych
- Kontrole systemów grzewczych i klimatyzacji
- Uprawnienia do wykonywania kontroli
Moduł V – Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych
- Co to jest sprzęt przeciwpożarowy?
- Zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu p.poż.
- Czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?
Moduł VI – Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli
- Zawartość i struktura protokołu
- Co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie, czyli uprawnienia nadzoru budowlanego w przypadku nieodpowiedniego stanu technicznego obiektu budowlanego
Metody szkoleniowe
Szkolenie to ok. 2 godziny teorii, a kolejne godziny to warsztaty z zakładania i prowadzenia c-KOB, gdzie prowadzący szkolenie pracuje na rzeczywistej platformie internetowej GUNB on-line.
Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.
Adresaci
- zarządcy budynków,
- administratorzy nieruchomości,
- właściciele obiektów i budowli (hal, magazynów)
- działy techniczne, administracyjne w firmach produkcyjnych i usługowych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie