- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
REKLAMACJE I DOCHODZENIE ROSZCZEŃ W TRANSPORCIE I SPEDYCJI W PRZEWOZACH KRAJOWYCH I MIĘDZYNARODOWYCH
Przekazanie usystematyzowanej wiedzy na temat reklamacji i dochodzenia roszczeń z tytułu umowy spedycji i przewozu w przewozach drogowych – krajowych i międzynarodowych w oparciu o problemy występujące w praktyce.
Cele i korzyści
Przekazanie usystematyzowanej wiedzy na temat reklamacji i dochodzenia roszczeń z tytułu umowy spedycji i przewozu w przewozach drogowych – krajowych i międzynarodowych w oparciu o problemy występujące w praktyce.
Program szkolenia
1. Uczestnicy rynku transportowo – spedycyjno – logistycznego i powiązania między nimi
- Prawne aspekty prowadzenia działalności transportowo – spedycyjnej
2. Zasady odpowiedzialności zawarte w podstawowych aktach prawnych
- Ustawa – Prawo przewozowe
- Ustawa o transporcie drogowym
- Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów CMR
- Ustawa o czasie pracy kierowców
- Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne OPWS 2002
- Kodeks Cywilny
- INCOTERMS 2010
- Umowa Przewozu i Umowa Spedycji
- Konwencja Warszawska
3. Podział odpowiedzialności
- Umowa przewozu a umowa spedycji – podstawowe różnice i różna odpowiedzialność stron
- Podział odpowiedzialności za towar – nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku
- Odpowiedzialność przewoźnika z innych tytułów
- Ustalenie odszkodowania zgodnie z prawem przewozowym
- Limity odpowiedzialności i wysokości odszkodowania
- Ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika i spedytora
- Odpowiedzialność w stosunku do zleceniodawcy oraz osób trzecich wynikających z OC Przewoźnika i Spedytora
- Odpowiedzialność spedytora i umożliwienie zleceniodawcy dochodzenia roszczeń
4. Ryzyko szkód i roszczenia
- Przesłanki odpowiedzialności przewoźnika za szkody w zawartości przesyłki
- Postępowanie w razie stwierdzenia uszkodzenia lub braku w przesyłce
- Reklamacje i roszczenia
- Przedawnienie roszczeń
5. Zasady odpowiedzialności i składania reklamacji
- Kto i na jakiej podstawie może składać reklamacje do przewoźnika?
- Prawidłowy sposób składania reklamacji i rozstrzygania sporów
- Reklamacje, prawo zastawu i zatrzymania
- Ustalenie odszkodowania w Prawie przewozowym, Konwencji CMR i Konwencji Warszawskiej
6. Praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych – likwidacja szkód, dokumentowanie
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie