- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
STRATEGIE I TECHNIKI LOGISTYCZNE OPTYMALIZUJĄCE I WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE PROCESAMI W ŁAŃCUCHU DOSTAW (2 dni) !!! NOWOŚĆ !!!
Cele i korzyści
Program szkolenia
DZIEŃ 1
1. Logistyka narzędziem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej
• definicja logistyki i znaczenie logistyki w przedsiębiorstwie
• zakres działań poszczególnych komórek
• Lean Manufacturing – jasne i ciemne strony odchudzania przedsiębiorstw
• ERP – zintegrowane wspomaganie informatyczne zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym
• ECR – efektywna obsługa klienta
• łańcuch dostaw – budowa, wskaźniki, optymalizacja
2. Koncepcje i narzędzia wspomagające politykę zaopatrzeniową i optymalizujące wielkość i strukturę zapasów w przedsiębiorstwie produkcyjnym
• planowanie potrzeb materiałowych MRP i zasobów MRPII
(ćwiczenie kalkulacyjne – harmonogramowanie zapotrzebowania materiałowego oraz zapotrzebowania na zasoby)
• planowanie zasobów dystrybucji (DRP i DRPII)
(ćwiczenie z zarządzania zamówieniami klienta)
• analiza struktury i optymalizacja kosztów procesów zaopatrzeniowych w przedsiębiorstwie produkcyjnym
• klasyczne modele sterowania zapasami:
– oparty na poziomie informacyjnym
(ćwiczenia kalkulacyjne – WD ,ZI, ZB, EWD)
– system przeglądu okresowego
(ćwiczenia kalkulacyjne – WD, Zmax, ZB,Toopt)
• poziom obsługi klienta – POK1 i POK2
(ćwiczenie kalkulacyjne –różnica pomiędzy POK1 i POK2)
• analiza popytu – klasyfikacja zapasu (ćwiczenia kalkulacyjne – analiza ABC/XYZ )
• ocena dostawców
(ćwiczenie – ocena dostawcy różnymi metodami: rankingowa i scorningowa)
DZIEŃ 2
1. Koncepcje i narzędzia logistyczne służące do doskonalenia procesów logistycznych w przedsiębiorstwie produkcyjnym
• koncepcja Just-in-time (JIT)
(ćwiczenie pokazujące kompresję czasu CTR)
• diagram ISHIKAWY oraz analiza przyczyn i skutków wad – FMEA
(warsztaty: case study)
• metoda QFD – przełożenie wymagań klienta na odpowiednie wymagania przedsiębiorstwa na każdym etapie , począwszy od badań i rozwoju poprzez projektowanie i produkcję po marketing , sprzedaż i dystrybucję
(warsztaty: case study)
• reinżynieria procesów gospodarczych -BRP
(warsztaty: mapowanie procesów)
2. „Konflikt interesów” w łańcuchu dostaw
• brak koordynacji w łańcuchu dostaw – przyczyny i skutki
• wspólne budowanie zaufania
• wykorzystanie systemów informatycznych (VMI)
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie