- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
Elementy logistyki w przedsiębiorstwie
Szkolenie pozwala uczestnikom zrozumieć rolę logistyki w firmie oraz czynniki kształtujące funkcjonowanie systemu logistycznego. Uczestnicy poznają metody optymalizacji przepływów materiałów i zarządzania zapasami, nauczą się identyfikować koszty logistyczne, a także zdobędą praktyczne umiejętności oceny i usprawniania procesów logistycznych w przedsiębiorstwie.
Cele i korzyści
- Przedstawienie roli logistyki w przedsiębiorstwie
- Poznanie głównych czynników kształtujących funkcjonowanie systemu logistycznego w przedsiębiorstwie
- Zapoznanie się z podstawowymi koncepcjami i metodami usprawniania działań logistycznych oraz klasyfikacji kosztów logistyki w przedsiębiorstwie
- Nabycie umiejętności identyfikacji konfliktów kosztów logistycznych
- Próba oceny dotychczasowych sposobów stosowania zasad logistyki w przedsiębiorstwie
Program szkolenia
1.Wprowadzenie do zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemu logistycznego i logistyki w przedsiębiorstwie
- Znaczenie logistyki we współczesnym przedsiębiorstwie i cele rynkowe przedsiębiorstwa, które może wspierać
- System logistyczny w przedsiębiorstwie. Jak można scharakteryzować system logistyczny w przedsiębiorstwie i czy istnieje uniwersalne podejście związane z jego opisem?
- Przepływy materiałów w przedsiębiorstwie (czynniki je kształtujące, możliwości wyróżnienia). Warunki kształtowania procesów logistycznych i główne elementy z tym związane
- Infrastruktura procesów logistycznych
2. Gra symulacyjna związana z określaniem wielkości zamówień (wielkości dostaw)
- Wprowadzenie do symulacji
- Przeprowadzenie symulacji
- Omówienie symulacji pod kątem uzyskanych rezultatów wspólnie z uczestnikami
- Omówienie głównych metod wyznaczania partii dostawy bazujących na zapotrzebowaniu w czasie i szacowanych kosztach (wskazanie głównych zasad, omówienie pod kątem praktycznym)
- Omówienie głównych elementów i podejścia do zarządzania zapasami na podstawie gry
3. Koszty logistyczne w przedsiębiorstwie
- Wyodrębnienie i podział kosztów logistycznych – możliwe podejścia ważne pod kątem praktyki
- Potrzeby i możliwości optymalizacji poszczególnych grup kosztów
4. Zarządzanie zapasami i przepływami towarowymi
- Główne czynniki kształtujące poziom zapasu (wielkość zapasów) związane z procesami logistycznymi i funkcjonowaniem systemu logistycznego. Czynniki zakłócające
- Funkcje zapasów w przedsiębiorstwie i powody gromadzenia zapasów
- Możliwości optymalizowania zapasów oraz wprowadzenia wariantów rozwiązań
- Podejścia (metody, strategie) do zarządzania zapasami
- Selektywne zarządzanie produktami i podział zapasów według głównych wybranych kryteriów:
- Funkcji zapasu
- Wartości i ilości zapasu
- Regularności zapotrzebowania
- Znaczenia dla ciągłości wytwarzania i realizacji zamówień klientów
- Wytyczne do zarządzania grupami zapasów i potencjalne konflikty pomiędzy nimi
- Przykładowy dobór metod do aktywnego zarządzania zapasami (ekonomiczna wielkość zamówienia, metoda stałego okresu kontroli)
- „Kule u nogi” – zapasy zalegające i możliwości ich zagospodarowania
Metody szkoleniowe
W trakcie szkolenia stosowane są metody interaktywne.
Główne formy prowadzenia warsztatów to:
- Dyskusja moderowana
- Analiza indywidualna i grupowa przykładów
- Indywidualne rozwiązywanie mini zadań
- Stosowanie elementów porównań do przykładów różnych branż
- Mini symulacja grupowa i/lub przykłady realizowane interaktywnie przez uczestników
- Filmy instruktażowe
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie