- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
ZAKUPY I ZAOPATRZENIE W ŚRODOWISKU MIĘDZYNARODOWYM – GLOBAL PROCUREMENT ORIENTED TRAINING
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników pogłębionej, zgodnej z najnowszymi światowymi i europejskimi trendami wiedzy na temat zarządzania nowoczesnym działem zakupów, firmą outsourcingową, tzw. spółką zakupową. Zadaniem nadrzędnym jest przedstawienie istoty i składowych procesu zarządzania personelem działu zakupów oraz identyfikacja i omówienie czynników wpływających na skuteczność, oraz efektywność funkcji zakupów w firmie.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników pogłębionej, zgodnej z najnowszymi światowymi i europejskimi trendami wiedzy na temat zarządzania nowoczesnym działem zakupów, firmą outsourcingową, tzw. spółką zakupową. Zadaniem nadrzędnym jest przedstawienie istoty i składowych procesu zarządzania personelem działu zakupów oraz identyfikacja i omówienie czynników wpływających na skuteczność, oraz efektywność funkcji zakupów w firmie.
Program szkolenia
1. Rola zakupów w nowoczesnym przedsiębiorstwie
- Miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej firmy
- Wpływ pozostałych sfer funkcjonowania przedsiębiorstwa na zakupy
- Organizacja działu zakupów
- Koszty zakupu
- Zasady sterowania łańcuchem dostaw
2. Polityka współpracy z dostawcą
- Zasady konstrukcji długofalowej polityki zakupów
- Umowa dostawy, umowy ramowe
- Strategie cenowe dostawców
- Formalizacja zasad współpracy z dostawcą
3. Minimalizacja ryzyka związanego z zakupem
- Źródła ryzyka związanego z zakupami
- Ryzyko związane z konstrukcja umów z dostawcą
- Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
- Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
4. Organizacja procesu zakupu
- Źródła informacji na potrzeby zakupu
- System informacji na potrzeby zakupu, wykorzystanie Internetu w zakupie
- Fazy procesu zakupu
- Prognozowanie zapotrzebowania
- Audyt i ocena dostawców
- Kontrola realizacji umów dostawy
5. Zakupy a ceny
- Ceny oparte o klasyczne rodzaje kalkulacji – koszty +
- Alternatywne sposoby kalkulacji cen: Total Cost of Ownership, Metoda naśladownictwa, Metoda zwrotu,
- Negocjacje obniżek cen
- Negocjacje podwyżek cen
6. Negocjacje z dostawcami
- Procesy decyzyjne w zakupach
- Psychologiczne aspekty podejmowania decyzji
- Zasady komunikacji z dostawcą
- Skuteczna argumentacja
- Poznanie partnera – pozyskanie informacji o partnerze negocjacji
- Style negocjowania
- Manipulacje psychologiczne
Adresaci
Szkolenie jest przeznaczone przede wszystkim dla kierowników działów zakupu, biur handlowych firm outsourcingowych, centrów zakupowych lub biur w tzw. spółkach zakupowych działających na zlecenie.
W szczególny sposób rekomendowane dla menedżerów wyższego i średniego szczebla, pracujących na stanowiskach kierowniczych, związanych z zarządzaniem zespołem specjalistów ds. zakupów(zaopatrzenia) bądź na pokrewnych stanowiskach.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie