- Oferta
- Sprzedaż, zakupy
„Trudny klient”, czyli KTO? Komunikacja, obsługa i budowanie relacji z „trudnym klientem”
Trudny klient to nie tylko wyzwanie – to codzienność w pracy wielu osób zajmujących się sprzedażą i obsługą. Kluczem do skutecznej relacji nie są gotowe scenariusze, lecz umiejętność świadomej komunikacji, panowania nad emocjami i elastycznego reagowania. To szkolenie to praktyczny przewodnik dla doradców, handlowców, specjalistów i menedżerów, którzy chcą lepiej rozumieć zachowania klientów, budować większą pewność w trudnych rozmowach i działać profesjonalnie – nawet pod presją.
Do rozpoczęcia pozostało:
96 dniCele i korzyści
Cele biznesowe warsztatu szkoleniowego:
- Poznanie i przećwiczenie technik rozmów z „trudnymi Klientami”
- Zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących technik i postaw asertywnych wobec „trudnych Klientów”, czyli werbalne i niewerbalne stawianie granic,
- Pozyskanie instrumentów dotyczących oddziaływania i wywierania pozytywnego wpływu na „trudnego Klienta
- Przygotowanie i prowadzenie wymagających rozmów telefonicznych z klientem,
- Savoir-vivre, czyli dobre zwyczaje i obyczaje w relacjach z Klientem
- Rozwijanie i trenowanie umiejętności prowadzenia rozmowy i odpowiadania na obiekcje „trudnego Klienta” raz reagowania na negatywne postawy,
- Zwiększenie poziomu umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, trudnych, emocjonalnych, irytujących, stresujących
- Zastosowanie technik redukcji stresu i panowania nad emocjami w trudnych stresujących sytuacjach
Podczas szkolenia odpowiemy sobie na pytania:
- Dlaczego mamy „trudnych klientów”?
- Jak zidentyfikować „trudnego klienta”?
- Jak radzić sobie z „trudnym Klientem” ?
- Jak się komunikować z „trudnymi klientami” w trudnych, stresujących sytuacjach?
- Jak konstruować skuteczny przekaz, kierowany do „trudnego Klienta”?
- Jakie są metody i techniki pracy z „trudnym Klientem” w trudnych sytuacjach?
- Jak wykorzystać swoje atuty, silne strony w obsłudze „trudnego Klienta”?
- Jak korzystać efektywnie z narzędzi, technik i procedur ułatwiających obsługę „trudnego Klienta”
- Jak zapobiegać negatywnym emocjom wyrażanym przez „trudnego klienta”
Program szkolenia
Moduł I. Dlaczego mamy „trudnych klientów”?
- Klient „trudny” czy wymagający?
- Charakterystyka „trudnych klientów”
- Główne powody niezadowolenia klientów
- Najczęściej pojawiające się przyczyny trudnych zachowań klientów
- Przyczyny istnienia „trudnych klientów”
Moduł II. Kim jest „trudny klient”?
- Skąd biorą się „trudni klienci”?
- Charakterystyczne cechy „trudnych klientów”
- Motywy kierujące zachowaniem klientów
- Jak na własne życzenie „produkujemy” klientów do zachowań trudnych?
- Zdrowe i niezdrowe reakcje na zachowania „trudnego klienta” – jak nie dać się sprowokować?
Moduł III. Komunikacji werbalna i pozawerbalna
- Budowanie autorytetu poprzez wykorzystanie narzędzi komunikacji werbalnej
i niewerbalnej wspomagające kontakt z trudnymi klientami - Kanały komunikacji werbalnej i niewerbalnej z „trudnym klientem’’
- Bariery i błędy komunikacyjne – analiza i sposoby ich niwelowania
- Narzędzia aktywnego słuchania oraz zwroty i sformułowania budujące dobre relacje z klientami
- Proces komunikacji z klientem: od nawiązania rozmowy do pożegnania klienta
Moduł IV. Cechy dobrego doradcy/konsultanta
- Praktyczne wdrożenie zasady: „win-win” w komunikacji z wymagającym klientem
- Konflikt z klientem- symptomy, diagnoza, postepowanie, reagowanie
- Negocjacje z „trudnym klientem”
- Jak wyjść z impasu podczas negocjacji z „trudnym klientem”?
Moduł V. Typy, profile „trudnych klientów”
- Typy „trudnych klientów” – rodzaje zachowań
- Przyczyny agresywnych zachowań i reakcje na nie
- Typy „trudnych klientów”:
- Klient agresywny
- Klient apodyktyczny
- Klient gaduła
- Klient małomówny
- Klient „ekspert”
- Klient niezorientowany
- Klient wszystkowiedzący
- Klient rozkojarzony
- Klient malkontent
- Klient milczek
- Klient pod wpływem alkoholu
- Klient z deficytem psychicznym
- Techniki i sposoby radzenia sobie z „trudnymi klientami”
Moduł VI. Trudne rozmowy z klientami
- Technika POPO – odpowiedź na konflikt z klientem
- Zasady odmawiania
- Radzenie sobie z negatywnymi emocjami klienta
- Panowanie nad emocjami
- Radzenie sobie ze stresem w trudnych sytuacjach
- Strategia budowania mostów
- Propozycja rozwiązania problemu
- Symulacje trudnych sytuacji
- Asertywne reakcje o asertywne odmowy
Moduł: VII. Rozmowa telefoniczna z „trudnym klientem”
- Zasady rozmowy telefonicznej
- Schemat prowadzenia rozmowy
- Reakcje na słowa klienta
- Asertywne odpowiedzi na niewłaściwe sformułowania klienta
- Panowanie nad emocjami w rozmowie z klientem – techniki
Zakończenie szkolenia
- Podsumowanie szkolenia
- Powtórzenie najważniejszych treści
- Wnioski poszkoleniowe
Metody szkoleniowe
W warsztatach wykorzystane będą metody aktywizujące i poprawiające skuteczność szkolenia zgodnie z cyklem Kolba nauczania ludzi dorosłych poprzez: doświadczenie, refleksje, praktykę i teorię.
Do metod warsztatowych należą:
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe,
- symulacje i odgrywanie ról,
- metoda scenariuszowa,
- praca grupowa – grupowe rozwiazywanie problemów,
- dyskusje aktywne,
- wymiana doświadczeń.
Adresaci
Szkolenie jest skierowane do osób, które na co dzień mają kontakt z klientami i chcą skuteczniej radzić sobie w wymagających, trudnych sytuacjach.
W szczególności zapraszamy:
- menedżerów sprzedaży,
- głównych specjalistów ds. sprzedaży i obsługi klienta,
- specjalistów ds. obsługi klienta,
- doradców i konsultantów ds. sprzedaży,
- przedstawicieli handlowych,
- wszystkich zainteresowanych tematyką pracy z wymagającym lub trudnym klientem.
Miejsce
WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWAE—szkolenie synchroniczne, czyli szkolenie online w czasie rzeczywistym umożliwia szybko i skutecznie przeszkolić pracowników.
Szkolenie na odległość, to efektywna nauka, która pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Przedstawiamy niezbędne informacje dotyczące organizacji oraz technicznych aspektów szkolenia:
1. Platforma szkoleniowa:
- Zajęcia są prowadzone za pośrednictwem platformy internetowej Zoom, która umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym pomiędzy wykładowcą a uczestnikami.
2. Zaproszenie:
- Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają zaproszenie na e-maila wskazanego w karcie zgłoszeniowej, wraz z linkiem oraz kodem dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej.
- Prosimy, aby podane w karcie zgłoszeniowej numery telefonów oraz adresy e-mail były aktualne na wypadek ewentualnych problemów technicznych.
3. Materiały szkoleniowe:
- Każdy uczestnik otrzyma materiały dydaktyczne w formacie PDF na podany adres e-mail.
4. Otrzymanie certyfikatu lub zaświadczenie MEN
- Szkolenie zdalne jest tak samo honorowane, jak szkolenie stacjonarne i każdy uczestnik, który zdobył nowe umiejętności i podniósł swoją konkurencyjność na rynku pracy, otrzymuje certyfikat w formie papierowej lub elektronicznej.
5. Prawa autorskie:
- PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia i trenerzy nie wyrażają zgody na żadną formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
- Treść szkolenia i materiały szkoleniowe są chronione prawami autorskimi.
6. Informacja dotycząca programu:
- Wykładowca, ekspert, praktyk zastrzega sobie prawo do modyfikacji programu szkolenia wyłącznie w celu zapewnienia większych korzyści uczestnikom.
7. Liczba miejsc jest ograniczona:
- Chcemy zapewnić uczestnikom możliwość interakcji, oraz gwarancję indywidualnego feedbacku.
8. Korzyści:
Szkolenia online organizowane przez nas to synonim nowoczesności, wygody i pełnowartościowej edukacji na najwyższym poziomie. Uczestnicy łączą się z dowolnego miejsca na świecie – wystarczy dostęp do internetu i wygodne urządzenie (komputer, tablet lub telefon) oraz słuchawki lub głośniki, aby w pełni zanurzyć się w atmosferze profesjonalnego szkolenia.
Wirtualny pokój konferencyjny, prowadzony przez doświadczonego trenera „na żywo”, to platforma do interaktywnego uczestnictwa w zajęciach, gdzie każde pytanie, prezentacja czy ankieta pojawia się na ekranie w czasie rzeczywistym. Dzięki aktywnej roli trenera uczestnicy są nieustannie angażowani w dyskusje i ćwiczenia, co pozwala na skuteczne przyswajanie materiału.
Po zakończeniu szkolenia, każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności – sygnowany przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
Z nami edukacja staje się przyjemnością, a rozwój zawodowy – inwestycją, która przynosi wymierne efekty.
Cena i zapisy
790,00 zł brutto od osoby, CENA PROMOCYJNA: 690,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.
Podana wyżej cena zawiera:
- udział w szkoleniu online
- dostęp do platformy e-learningowej w czasie rzeczywistym
- przeprowadzenie szkolenia przez cenionego trenera
- autorskie materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych PDF lub w wersji papierowej
Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów organizator PRESTIGE ECK jest dostępny i służy pomocą.
Szkolenie online będzie prowadzone interaktywnie, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.