Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Sprzedaż, zakupy

TECHNIKI SPRZEDAŻY

Warsztaty z technik sprzedaży pozwolą: zdefiniować obszary przygotowania procesu sprzedaży oraz odpowiednio je zaplanować rozumieć krytyczne obszary w swoim własnym procesie sprzedaży wiedzieć jak zacząć i jak zakończyć proces sprzedaży potrafić rozpoznawać znaki przekazywane przez klientów umieć formułować wnioski wynikające z własnych błędów potrafić elastycznie stosować techniki sprzedażowe nauczyć się przekształcać trudne sytuacje na zwycięskie podnieść skuteczność i sprawność działania w obszarze sprzedaży koncentrować się na rozwoju i doskonaleniu się w obszarze umiejętności sprzedażowych

Kategorie:
Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem warsztatu jest:

  • dostarczyć pracownikom działów handlowych i sprzedażowych wiedzy i informacji pozwalających rozwinąć ich relacje z aktualnymi klientami oraz przyszłymi klientami
  • wesprzeć uczestników szkolenia w opracowywaniu planów sprzedażowych oraz zarządzania kluczowymi klientami
  • wskazać praktyczne techniki rozwoju umiejętności sprzedażowych


Korzyści dla uczestników szkolenia z technik sprzedaży:

  • poznanie własnych barier komunikacyjnych handlowca
  • nabycie praktycznych umiejętności właściwego komunikowania się i empatycznego zrozumienia klienta przed i podczas wizyty handlowej
  • przekonanie słuchaczy do zmiany postaw w pracy z klientami, z postawy wymuszającej na postawę zaangażowania w proces sprzedaży

Po zakończeniu kursu uczestnik będzie potrafił:

  • zdefiniować obszary przygotowania procesu sprzedaży oraz odpowiednio je zaplanować
  • rozumieć krytyczne obszary w swoim własnym procesie sprzedaży
  • wiedzieć jak zacząć i jak zakończyć proces sprzedaży
  • potrafić rozpoznawać znaki przekazywane przez klientów
  • umieć formułować wnioski wynikające z własnych błędów
  • potrafić elastycznie stosować techniki sprzedażowe
  • nauczyć się przekształcać trudne sytuacje na zwycięskie
  • podnieść skuteczność i sprawność działania w obszarze sprzedaży
  • koncentrować się na rozwoju i doskonaleniu się w obszarze umiejętności sprzedażowych

Program szkolenia

1. Relacje między kupującymi a sprzedającymi

  •  słuchanie i komunikowanie się z klientami
  • analiza potrzeb klienta/klientów
  • przeprowadzenie wywiadu z klientem
  • opracowanie modelu sprzedaży
  • budowanie przewagi konkurencyjnej

2. Opracowanie planu sprzedażowych rozmów telefonicznych

  • proces podejmowania decyzji przez klienta
  • zasady i techniki skutecznych rozmów telefonicznych
  • rola głosu w sprzedażowej rozmowie telefonicznej – intonacja, artykulacja, ton, barwa, tempo i głośność
  • sytuacje trudne – metody pokonywania problemów

3. Umiejętność zadawania pytań

  • komunikowanie twarzą w twarz – zasady i reguły – mowa werbalna i niewerbalna
  •  rodzaje pytań – wady I zalety
  • pytania retoryczne – wady i zalety
  • możliwe odpowiedzi na konkretne pytania

4. Umiejętność prezentacji sprzedażowej

  • wykorzystanie modelu relacji sprzedażowych w procesie podejmowania decyzji
  • efektywne przekazywanie informacji
  • metody i techniki przekonywania
  • jak przegotować skuteczna prezentację
  • zasada 80/20
  • rola i znaczenia studiów przypadku oraz krótkich opowieści

5. Skuteczne techniki sprzedażowe

  • pierwsze wrażenie – jak postrzegają nas inni ludzie
  • rozwój własnego punktu widzenia – pewność siebie
  • wypracowanie kontekstu sprzedaży
  • wykorzystanie narzędzi wizualnych
  • dialog jako skuteczna forma porozumiewania się
  • wiarygodność i zaufanie – tworzenie płaszczyzny porozumienia
  • przykładowe techniki: wypracowanie właściwej perspektywy, radzenie sobie z obiekcjami, budowanie autorytetu eksperta, wykorzystywanie praktycznej wiedzy

6. Badanie potrzeb

  • Potrzeby i techniki badania potrzeb kupujących – pytania i rodzaje pytań
  • Formuła dobrego porozumienia z klientem: aktywne słuchanie
  • Najczęstsze błędy w fazie badania potrzeb

7. Prezentacja produktu/usługi

  • Zasady skuteczności komunikacji werbalnej
  • Techniki wiarygodnej argumentacji
  • Struktura prezentacji. Obszary racjonalne i emocjonalne
  • Koncentracja na korzyściach dla klienta – język korzyści a język cech
  • Prezentacja w dialogu z klientem
  • 8 skutecznych taktyk sprzedaży

8. Reagowanie na zastrzeżenia

  • Trudny klient. Typologia i zachowania trudnego klienta
  • Główne obszary zastrzeżeń i zarzutów w sprzedaży
  • Sposoby i techniki reagowania na zastrzeżenia klienta
  • Jak zachować spokój i wiarygodność

9. Finalizacja spotkania z klientem

  • Doprowadzanie do zamówienia
  • Podsumowanie spotkania
  • Potwierdzanie wartości zakupu produktu / usługi
  • Techniki zamykania rozmowy sprzedażowej
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

 

  • Testy pozwalające poznać własne predyspozycje uczestników
  • Mini wykłady uczestniczące
  • Zespołowe dyskusje
  • Ćwiczenia grupowe
  • Analiza studiów przypadku

Szkolenie prowadzone jest metodami aktywnymi

FORMUŁA 20% TEORII

– 80% ĆWICZEŃ PRAKTYCZNYCH

co zapewnia najwyższą skuteczność doskonalenia umiejętności sprzedażowych.

 

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL

ACTIVITY  BASED  LEARNING

– uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Trening prowadzony w małych grupach.

Uczestnicy treningu biorą aktywny udział w odgrywaniu ról, symulacjach, grach, dzięki którym uczą się nowych umiejętności.

W trakcie treningu poszczególne gry lub symulacje rozmów z klientami są nagrywane na video, a następnie odtwarzane, aby dać uczestnikom możliwość analizy własnych zachowań i dyskusji nad nimi oraz wspomóc uczestników merytorycznym komentarzem trenera.

Adresaci

Trening przeznaczony jest dla sprzedawców produktów i usług skierowanych do klienta biznesowego, rozpoczynających pracę na tym stanowisku lub z małym doświadczeniem sprzedażowym.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie