- Oferta
- Sprzedaż, zakupy
SPRZEDAŻ W WARUNKACH KRYZYSU. Jak skutecznie utrzymywać i rozwijać kontakty z klientem.
Zdiagnozowanie sytuacji kryzysu ekonomicznego w sprzedaży Zapoznanie uczestników z koncepcją marketingu relacji Analiza procesu zakupu i wpływu zachowań klienta na proces kontaktów z przedstawicielem firmy Doskonalenie umiejętności tworzenia trwałych relacji z klientami Ćwiczenie praktycznego zastosowania CRM w kontaktach z klientami
Cele i korzyści
- Zdiagnozowanie sytuacji kryzysu ekonomicznego w sprzedaży
- Zapoznanie uczestników z koncepcją marketingu relacji
- Analiza procesu zakupu i wpływu zachowań klienta na proces kontaktów z przedstawicielem firmy
- Doskonalenie umiejętności tworzenia trwałych relacji z klientami
- Ćwiczenie praktycznego zastosowania CRM w kontaktach z klientami
Program szkolenia
1. Od reprezentanta handlowego do zindywidualizowanego doradcy – zmiana podejścia do realizacji biznesu w usługach w koncepcji marketingu relacji
- Wpływ kryzysu na postawy klientów – jak dostosować swój styl sprzedaży do zmieniających się warunków?
- Zasady budowania relacji z klientami czyli kilka słów o customer relationship management
- Możliwości wykorzystania koncepcji cross-sales i up-sales w budowaniu długofalowych relacji z klientami
2. Specyfika oddziaływania na klienta w marketingu relacji – istota zrozumienia wzajemnych relacji pomiędzy firmą a klientem
- Proces zakupu – jak dostosować się do „kryzysowego klienta”?
- Lojalność klienta – co ją kształtuje i jakie ma znacznie w sytuacji kryzysu ekonomicznego?
- Źródła informacji istotne dla klienta w procesie zakupu szczególnie w warunkach kryzysu ekonomicznego
- Definiowanie obszarów największych możliwości sprzedażowych
3. Zasady stosowania marketingu relacji
- Opiekun klienta. Jego rola i możliwości oddziaływania na klienta
- Sprzedaż doradcza – na czym polega i czym się różni od klasycznego zawierania transakcji
4. Zarządzanie relacjami z klientem – co to oznacza w praktyce?
- Uświadamianie potrzeb i proponowanie rozwiązań jako podstawa trwałych relacji z klientami
- O składaniu propozycji. Jak złożyć propozycję i nie być nachalnym?
- Telefon podtrzymujący relacje. Co jest okazją do kolejnych kontaktów?
- Wiarygodny doradca klienta. Jak kształtować osobistą wiarygodność?
5. Warunki tworzenia długofalowych relacji z klientem – konieczna zmiana postaw, wartości i innych elementów kultury organizacji
Metody szkolenia:
- Wykład ilustrowany przykładami
- Analiza przypadków
- Praca w grupach
- Analiza rozmów telefonicznych prowadzonych przez uczestników szkolenia
Szkolenia, które proponujemy dla poszerzenia zdobytej wiedzy i umiejętności:
- Negocjacje, nie tylko dla biznesu – zwycięstwo nie polega na pokonaniu przeciwnika
- Obrona ceny – rozmowy handlowe w kryzysie
Szkolenie jest skierowane do osób, które zajmują się w kontaktach zawodowych sprzedażą w każdej formie – nie tylko handlowców, ale i menedżerów mających wpływ na tworzenie relacji firmy z klientem.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie