Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Prawo

Reklamacje, aspekt prawny – warsztaty z rozwiązywania kazusów

Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na dokonywaniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług nieuchronnie wiąże się z tematem reklamacji ze strony Klientów. Stale rozwijające i zmieniające się prawo prokonsumenckie wymusza na podmiotach stojących po teoretycznie mocniejszej stronie – sprzedawcy, dostosowywanie się do nowych rozwiązań. Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru. Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji. Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru.

Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji.

Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym.

Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.

Szkolenie przeznaczone jest głównie dla przedsiębiorców oraz ich pracowników.

Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na dokonywaniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług nieuchronnie wiąże się z tematem reklamacji ze strony Klientów. Stale rozwijające i zmieniające się prawo prokonsumenckie wymusza na podmiotach stojących po teoretycznie mocniejszej stronie – sprzedawcy, dostosowywanie się do nowych rozwiązań. Prawo jest równe dla wszystkich, niezależnie czy sprzedawca prowadzi mały sklep czy sieć wyspecjalizowanych salonów sprzedaży, dlatego też nasze szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, jak i pracowników dużych sieci sprzedaży. Zindywidualizowany program szkolenia pozwoli każdemu uczestnikowi przenieść zdobytą wiedzę na grunt pracy zawodowej.

 

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru. Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji.

 

Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.

 

Szkolenie przeznaczone jest głównie dla przedsiębiorców oraz ich pracowników.

Szkolenie podzielone jest na dwie części: wykładową oraz praktyczną (rozwiązywanie kazusów oraz dyskusja).

Tagi: reklamacja, rękojmia, odpowiedzialność sprzedawcy, niezgodność towaru z umową, gwarancja, wada towaru, uprawnienia kupującego przy wadzie towaru, wadliwość towaru, konsument, kupujący, umowa sprzedaży

Program szkolenia

1. Przedstawienie podstawowych aktów prawnych związanych z rękojmią i gwarancją

  • definicja przedsiębiorcy i konsumenta
  • różnice w unormowaniach prawnych w obrocie dwustronnie profesjonalnym oraz z udziałem konsumentów
  • jakie przepisy należy stosować do odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji

2. Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z umową sprzedaży w obrocie profesjonalnym i konsumenckim

  • definicja umowy sprzedaży
  • obowiązki sprzedawcy przy zawieraniu umów z konsumentami w lokalu przedsiębiorcy
  • cena w umowie sprzedaży, terminy płatności ceny, przedmiot umowy sprzedaży
  • szczególne rodzaje sprzedaży: sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość

3. Wady rzeczy

  • pojęcie wady fizycznej:
    • niezgodność towaru z umową
    • brak właściwości rzeczy
    • nienadawanie się rzeczy do celu w umowie określonego
    • niekompletność rzeczy
    • zapewnienia publiczne producenta lub osoby wprowadzającej rzecz do obrotu
    • nieprawidłowość w zamontowaniu i uruchomieniu rzeczy
  • pojęcie wady prawnej
  • wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
  • skutki zatajenia wady przez sprzedawcę
  • obowiązki kupującego po stwierdzeniu wady:
    • terminy do zbadania rzeczy i zawiadomienia o wadzie
    • sposób i forma zawiadomienia o wadzie
  • uprawnienia przysługujące kupującym z uwzględnieniem różnic dla konsumentów i przedsiębiorców:
    • obniżenie ceny
    • odstąpienie od umowy
    • wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad
    • naprawa rzeczy
  • demontaż rzeczy i ponowne jej zamontowanie, skutki niewykonania tych czynności przez sprzedawcę, zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego
  • terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady
  • regres sprzedawcy wobec dostawcy wadliwego towaru

4. Gwarancja przy sprzedaży

  • gwarancja – definicja, forma i treść gwarancji, czas trwania gwarancji
  • rękojmia a gwarancja – porównanie
  • uprawnienia kupującego wynikające z gwarancji

5. Uznane roszczenie – prawo regresu

  • regres – definicja, zakres i ograniczenia
  • przedawnienie roszczeń

6. Rzeczy nieodebrane z reklamacji

  • zasady postępowania i procedury

7. Instytucje państwowe i samorządowe w procesie reklamacyjnym

  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – znaczenie, rola i kompetencje
  • Miejski/Powiatowy Rzecznik Konsumentów – znaczenie, rola i kompetencje

8. Rozstrzyganie sporów związanych z reklamacją

  • tryb sądowy
  • tryb pozasądowy

9. Część praktyczna – rozwiązywanie i omówienie kazusów

10. Pytania, dyskusja

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenie podzielone jest na dwie części: wykładową oraz praktyczną:

  • rozwiązywanie kazusów
  • dyskusja

Adresaci

Prawo jest równe dla wszystkich, niezależnie czy sprzedawca prowadzi mały sklep, czy sieć wyspecjalizowanych salonów sprzedaży, dlatego też nasze szkolenie skierowane jest zarówno do:
  • osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
  • jak i pracowników dużych sieci sprzedaży

Zindywidualizowany program szkolenia pozwoli każdemu uczestnikowi przenieść zdobytą wiedzę na grunt pracy zawodowej.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie