- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
OBSŁUGA KLIENTA – ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE FIRMĄ z wykorzystaniem gry symulacyjnej: konstrukcja obsługi klienta w przedsiębiorstwie
Szkolenie ma postać aktywizującą. Łączymy wiedzę logistyczną z niezbędnymi narzędziami marketingowymi celem określenia i zapewnienia optymalnego poziomu obsługi klienta, podporządkowaniu jej systemu zarządzania zapasami i organizacji dostaw. Zweryfikujemy skuteczność systemu logistycznego. Pokażemy metody i narzędzia jak dostarczyć odbiorcy właściwy produkt, we właściwe miejsce, w odpowiednim czasie oraz w wymaganej przez niego ilości i jakości. Interaktywny wykład przeplatany będzie dyskusjami, ćwiczeniami, analizami przypadków. W programie świetna gra symulacyjna, z której można wyciągnąć wiele wniosków na przyszłość.
Cele i korzyści
- Zapoznanie ze skutecznymi metodami i narzędziami logistycznego wsparcia procesu obsługi klienta i jego monitorowaniu
- Wyeliminowanie podstawowych błędów pojawiających się podczas obsługi klienta
- Redukcja kosztów poprzez analizę obsługi klienta i zoptymalizowane kształtowanie sieci dystrybucyjnej
- Tworzenia i wykorzystania prognoz sprzedaży
- Jak można wprowadzić korzystne zmiany w systemie logistycznym dla nas i dla klienta?
Szkolenie ma postać aktywizującą. Łączymy wiedzę logistyczną z niezbędnymi narzędziami marketingowymi celem określenia i zapewnienia optymalnego poziomu obsługi klienta, podporządkowaniu jej systemu zarządzania zapasami i organizacji dostaw. Zweryfikujemy skuteczność systemu logistycznego. Pokażemy metody i narzędzia jak dostarczyć odbiorcy właściwy produkt, we właściwe miejsce, w odpowiednim czasie oraz w wymaganej przez niego ilości i jakości.
Program szkolenia
1. Gra symulacyjna – problem konstrukcji obsługi klienta w przedsiębiorstwie
2. Ogólne zagadnienia dotyczące problemu obsługi klienta w przedsiębiorstwie
3. Klient wewnętrzny i zewnętrzny przedsiębiorstwa
- Metody klasyfikacji klientów ABC, Analiza przestrzenna klientów
- Ocena opłacalności klientów (czynności logistyczne a zysk przedsiębiorstwa)
- Próg obsługi klienta – przychody i koszty po osiągnięciu progu
4. Elementy obsługi klienta i etapy obsługi klienta
5. Standardy obsługi klienta
- Przypadek Technik – standardy obsługi klienta
- Podsumowanie – procedura ułatwiająca ustalenie standardów
6. Poziom obsługi klienta
- Poziom obsługi a zysk i sprzedaż
- Procedura postępowania przy ustaleniu poziomu obsługi klienta – siatka usługa klient, segmentacja
- Metody pomiaru poziomu obsługi klienta – SERVQUAL, Importance Performance
7. Koszty obsługi klienta, podział kosztów
- Podsumowanie wykaz kosztów
- Kosztowe trade offs
8. Elementy obsługi klienta w logistyce
- Składanie zamówień, zaopatrzenie – procedura obsługi zamówień, reklamacje itd.
- Zapasy (koszt obsługi a poziom zapasów)
- Dystrybucja (DRP)
- Systemy informacyjne
- Przypadek firmy ATI
- Transport – parametry oceny transportu, konsolidacja, dekonsolidacja
9. Strategia obsługi klienta
- Przypadek Sanco
- Przypadek firmy X
- Elementy strategii
- Algorytm kreowania strategii i formy strategii
Metody szkoleniowe
Interaktywny wykład przeplatany będzie dyskusjami, ćwiczeniami, analizami przypadków. W programie świetna gra symulacyjna, z której można wyciągnąć wiele wniosków na przyszłość.
Adresaci
Na szkolenie zapraszamy:
- Managerów wyższego i średniego szczebla
- Specjalistów działów logistyki, dystrybucji, sprzedaży, handlu i marketingu
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie