Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Prawo

Reklamacje w przedsiębiorstwie – nowe przepisy o odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta, żądania odszkodowawcze klientów, procedury rozpatrywania reklamacji

Szkolenie dostarcza wiedzę i umiejętności z zakresu wykonywania przepisów prawa przy zawieraniu umów sprzedaży towarów oraz świadczenia usług około-sprzedażowych w relacjach B2B i B2C. Szkolenie jest dedykowane pracownikom odpowiedzialnym za obsługę reklamacji ze strony sprzedawców i podmiotów udzielających gwarancji. Zapisz się na nasze szkolenie i dowiedz się:  Na czym polegają różnice w obowiązkach sprzedawcy i gwaranta przy sprzedaży konsumenckiej i B2B? Jakie są podstawy prawne odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta za jakość sprzedawanego towaru i jak się przed takimi żądaniami zabezpieczyć? Jakie roszczenia wobec sprzedawcy i gwaranta przysługują kupującemu na podstawie przepisów Dyrektywy Towarowej (Ustawa o prawach konsumenta), rękojmi za wady fizyczne (kodeks cywilny) oraz gwarancji (warunki gwarancji)? Jak organizować i przeprowadzać procedury reklamacyjne aby nie popełnić kosztownych błędów formalnych? Jakie są podstawy prawne reklamacji usług około-sprzedażowych, tj. projektowych, montażowych i transportowych? Jak obiektywnie wyceniać wartość roszczeń reklamacyjnych kupujących? Jakie prawidłowo rozpatrywać reklamacje towarów zakupionych na odległość? Jak poprawnie prowadzić korespondencje ws. reklamacji z klientami oraz instytucjami występującymi w imieniu konsumentów? Jakie zapisy umowne dotyczące umowy sprzedaży i warunków gwarancji są niedozwolone i mogą rodzić negatywne konsekwencje finansowe? Jakie są zasady odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość?  

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Program szkolenia obejmuje:

  • zasady odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumenta
  • w szczególności podczas szkolenia prezentowane są zmiany w zasadach odpowiedzialności sprzedawców wprowadzone do polskiego prawa na podstawie Dyrektywy Towarowej od stycznia 2023 r.
  • uczestnicy szkolenia poznają też pozostałe zasady do dotyczące realizacji roszczeń odszkodowawczych klientów, które często są największym kosztem firmy
  • uczestnicy poznają także dobre praktyki organizacji procedur obsługi reklamacji i prowadzenia korespondencji z klientami.

Podczas szkolenia prowadzący odpowiada na pytania dotyczące bieżących problemów związanych z obsługą reklamacji i sposobu postępowania z nietypowymi żądaniami klientów.

Szkolenie prowadzone jest w sposób przystępnym bogaty w szereg przykładów, co pozwala skutecznie przekazać wiedzę osobom nie mającym na co dzień styczności ze skomplikowanymi przepisami prawa.

Dzięki naszemu szkoleniu dowiesz się:

  • Na czym polegają różnice w obowiązkach sprzedawcy i gwaranta przy sprzedaży konsumenckiej i B2B?
  • Jakie są podstawy prawne odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta za jakość sprzedawanego towaru i jak się przed takimi żądaniami zabezpieczyć?
  • Jakie roszczenia wobec sprzedawcy i gwaranta przysługują kupującemu na podstawie przepisów Dyrektywy Towarowej (Ustawa o prawach konsumenta), rękojmi za wady fizyczne (kodeks cywilny) oraz gwarancji (warunki gwarancji)?
  • Jak organizować i przeprowadzać procedury reklamacyjne aby nie popełnić kosztownych błędów formalnych?
  • Jakie są podstawy prawne reklamacji usług około-sprzedażowych, tj. projektowych, montażowych i transportowych?
  • Jak obiektywnie wyceniać wartość roszczeń reklamacyjnych kupujących?
  • Jakie prawidłowo rozpatrywać reklamacje towarów zakupionych na odległość?
  • Jak poprawnie prowadzić korespondencje ws. reklamacji z klientami oraz instytucjami występującymi w imieniu konsumentów?
  • Jakie zapisy umowne dotyczące umowy sprzedaży i warunków gwarancji są niedozwolone i mogą rodzić negatywne konsekwencje finansowe?
  • Jakie są zasady odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość?

 

 

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do prawa cywilnego
    • Najważniejsze pojęcia niezbędne w pracy handlowca
    • Umowy konsumenckie i niekonsumenckie czyli czym się różni w prawie B2B od B2C?
    • Najważniejsze zasady, które należy stosować przy zawieraniu umowy sprzedaży i rozpatrywaniu reklamacji
  1. Podstawowe obowiązki sprzedawcy
    • Zasady oferowania produktów
    • Zasady ekspozycji produktów i zakres informacji przekazywanych klientowi w ramach oferty
    • Podział obowiązków pomiędzy producentem, gwarantem a sprzedawcą
  1. Prawne podstawy reklamacji i formalna organizacja procesu reklamacji
    • Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (Dyrektywa Towarowa od 01.01.2023)
    • Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
    • Odpowiedzialność gwaranta z tytułu gwarancji jakości
    • Inne podstawy prawne odpowiedzialności producenta, gwaranta i sprzedawców względem klientów końcowych (dodatkowe żądania odszkodowawcze)
    • Reklamacje usług
    • Najważniejsze zasady korespondencji z klientami i instytucjami nadzoru rynku
    • Organizacja procesu reklamacji w przedsiębiorstwie – najważniejsze zasady
  1. Studium przypadków
    • Analiza przypadków reklamacji
    • Test podsumowujący szkolenie
  1. Zakończenie szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie