- Oferta
- Prawo
Reklamacje w przedsiębiorstwie – nowe przepisy o odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta, żądania odszkodowawcze klientów, procedury rozpatrywania reklamacji
Szkolenie dostarcza wiedzę i umiejętności z zakresu wykonywania przepisów prawa przy zawieraniu umów sprzedaży towarów oraz świadczenia usług około-sprzedażowych w relacjach B2B i B2C. Szkolenie jest dedykowane pracownikom odpowiedzialnym za obsługę reklamacji ze strony sprzedawców i podmiotów udzielających gwarancji. Zapisz się na nasze szkolenie i dowiedz się: Na czym polegają różnice w obowiązkach sprzedawcy i gwaranta przy sprzedaży konsumenckiej i B2B? Jakie są podstawy prawne odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta za jakość sprzedawanego towaru i jak się przed takimi żądaniami zabezpieczyć? Jakie roszczenia wobec sprzedawcy i gwaranta przysługują kupującemu na podstawie przepisów Dyrektywy Towarowej (Ustawa o prawach konsumenta), rękojmi za wady fizyczne (kodeks cywilny) oraz gwarancji (warunki gwarancji)? Jak organizować i przeprowadzać procedury reklamacyjne aby nie popełnić kosztownych błędów formalnych? Jakie są podstawy prawne reklamacji usług około-sprzedażowych, tj. projektowych, montażowych i transportowych? Jak obiektywnie wyceniać wartość roszczeń reklamacyjnych kupujących? Jakie prawidłowo rozpatrywać reklamacje towarów zakupionych na odległość? Jak poprawnie prowadzić korespondencje ws. reklamacji z klientami oraz instytucjami występującymi w imieniu konsumentów? Jakie zapisy umowne dotyczące umowy sprzedaży i warunków gwarancji są niedozwolone i mogą rodzić negatywne konsekwencje finansowe? Jakie są zasady odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość?
Cele i korzyści
Program szkolenia obejmuje:
- zasady odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumenta
- w szczególności podczas szkolenia prezentowane są zmiany w zasadach odpowiedzialności sprzedawców wprowadzone do polskiego prawa na podstawie Dyrektywy Towarowej od stycznia 2023 r.
- uczestnicy szkolenia poznają też pozostałe zasady do dotyczące realizacji roszczeń odszkodowawczych klientów, które często są największym kosztem firmy
- uczestnicy poznają także dobre praktyki organizacji procedur obsługi reklamacji i prowadzenia korespondencji z klientami.
Podczas szkolenia prowadzący odpowiada na pytania dotyczące bieżących problemów związanych z obsługą reklamacji i sposobu postępowania z nietypowymi żądaniami klientów.
Szkolenie prowadzone jest w sposób przystępnym bogaty w szereg przykładów, co pozwala skutecznie przekazać wiedzę osobom nie mającym na co dzień styczności ze skomplikowanymi przepisami prawa.
Dzięki naszemu szkoleniu dowiesz się:
- Na czym polegają różnice w obowiązkach sprzedawcy i gwaranta przy sprzedaży konsumenckiej i B2B?
- Jakie są podstawy prawne odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta za jakość sprzedawanego towaru i jak się przed takimi żądaniami zabezpieczyć?
- Jakie roszczenia wobec sprzedawcy i gwaranta przysługują kupującemu na podstawie przepisów Dyrektywy Towarowej (Ustawa o prawach konsumenta), rękojmi za wady fizyczne (kodeks cywilny) oraz gwarancji (warunki gwarancji)?
- Jak organizować i przeprowadzać procedury reklamacyjne aby nie popełnić kosztownych błędów formalnych?
- Jakie są podstawy prawne reklamacji usług około-sprzedażowych, tj. projektowych, montażowych i transportowych?
- Jak obiektywnie wyceniać wartość roszczeń reklamacyjnych kupujących?
- Jakie prawidłowo rozpatrywać reklamacje towarów zakupionych na odległość?
- Jak poprawnie prowadzić korespondencje ws. reklamacji z klientami oraz instytucjami występującymi w imieniu konsumentów?
- Jakie zapisy umowne dotyczące umowy sprzedaży i warunków gwarancji są niedozwolone i mogą rodzić negatywne konsekwencje finansowe?
- Jakie są zasady odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość?
Program szkolenia
- Wprowadzenie do prawa cywilnego
- Najważniejsze pojęcia niezbędne w pracy handlowca
- Umowy konsumenckie i niekonsumenckie czyli czym się różni w prawie B2B od B2C?
- Najważniejsze zasady, które należy stosować przy zawieraniu umowy sprzedaży i rozpatrywaniu reklamacji
- Podstawowe obowiązki sprzedawcy
- Zasady oferowania produktów
- Zasady ekspozycji produktów i zakres informacji przekazywanych klientowi w ramach oferty
- Podział obowiązków pomiędzy producentem, gwarantem a sprzedawcą
- Prawne podstawy reklamacji i formalna organizacja procesu reklamacji
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (Dyrektywa Towarowa od 01.01.2023)
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
- Odpowiedzialność gwaranta z tytułu gwarancji jakości
- Inne podstawy prawne odpowiedzialności producenta, gwaranta i sprzedawców względem klientów końcowych (dodatkowe żądania odszkodowawcze)
- Reklamacje usług
- Najważniejsze zasady korespondencji z klientami i instytucjami nadzoru rynku
- Organizacja procesu reklamacji w przedsiębiorstwie – najważniejsze zasady
- Studium przypadków
- Analiza przypadków reklamacji
- Test podsumowujący szkolenie
- Zakończenie szkolenia
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie