- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
METODY REDUKCJI KOSZTÓW ZAKUPÓW
Poznanie nowoczesnych metod redukcji kosztów zakupów Identyfikacja bezpośrednich i pośrednich czynników wpływających na decyzję o zakupie Przedstawienie zasad konstrukcji łańcuchów dostaw Zwrócenie uwagi na koszty powstające w łańcuchu dostaw Zapoznanie się z technikami oceny i kwalifikacji dostawców Zasady radzenia sobie…
Cele i korzyści
- Poznanie nowoczesnych metod redukcji kosztów zakupów
- Identyfikacja bezpośrednich i pośrednich czynników wpływających na decyzję o zakupie
- Przedstawienie zasad konstrukcji łańcuchów dostaw
- Zwrócenie uwagi na koszty powstające w łańcuchu dostaw
- Zapoznanie się z technikami oceny i kwalifikacji dostawców
- Zasady radzenia sobie z monopolem po stronie dostawcy
- Przedstawienie zachodnioeuropejskich rozwiązań w zakresie zaopatrzenia
- Poznanie metod kalkulacji cen przez dostawców
- Przedstawienie metod kalkulacji kosztów logistyki oraz identyfikacja konfliktów kosztowych w przedsiębiorstwie
- Poznanie nowoczesnych metod konstrukcji i lokalizacji działu zaopatrzenia w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
- Poznanie reguł funkcjonowania łańcuchów dostaw
- Redukcja kosztów funkcjonowania łańcuchów dostaw
Program szkolenia
1. Planowanie potrzeb materiałowych
- Prognozowanie zapotrzebowania (metody prognozowania popytu)
- Systemy zamawiania
- Kalkulacja wielkości dostawy
- Koszty gromadzenia zapasów
- Metody redukcji kosztów gromadzenia zapasów
2. Rola zakupów w przedsiębiorstwie
- Zarządzanie łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie
- Miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa i ich rola oraz wpływ na organizację firmy
- Organizacja działu zakupów
3. Współpraca z dostawcą
- Polityka zakupowa w przedsiębiorstwie
- Kategoryzacja zakupów
- Informacje o rynku dostawców
- Metody wyboru dostawców
- Ocena dostawców
- Umowy z dostawcami i renegocjacja umów
4. Ryzyko związane z zakupami
- Prawo zobowiązań w zakupach
- Źródła ryzyka oraz ryzyko związane z umowami
- Dostawcy alternatywni
- Ocena siły dostawcy i zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
5. Organizacja procesu zakupu
- Źródła informacji na potrzeby zakupu
- System informacji na potrzeby zakupu, wykorzystanie internetu w zakupie
- Fazy procesu zakupu
- Audyt i ocena dostawców
- Kontrola realizacji umów dostawy
- Tworzenie kategorii zakupowych – metoda ABC
6. Optymalizacja kosztów zamawiania
- Analiza kosztów zakupu
- Alternatywne koszty zakupów
- Strategie outsourcingowe jako alternatywa kosztów własnych
- Kalkulacja progu rentowności w zakupach
7. Ćwiczenie praktyczne
Zaplanowanie potrzeb materiałowych na podstawie harmonogramu produkcji i struktury wyrobu, analiza możliwości zaopatrywania i ocena dostawców, wybór dostawcy, organizacja dostaw dla przedsiębiorstwa, zastosowanie metod optymalizacji zapasów (Ekonomiczna Wielkość Dostawy, zapasy bezpieczeństwa i analiza cyklu dostawy pod kątem wpływu na poziom zapasów i ich kosztów)
Szkolenie adresowane jest do:
- Kierowników i specjalistów działów zakupów, zaopatrzenia i sprzedaży
- Kierowników i specjalistów działu logistyki, transportu i magazynowania
- Specjalistów odpowiedzialnych za kontrolę wewnętrzną w firmie
- Dyrektorów odpowiedzialnych za reorganizację pionu zakupów, logistyki, działu sprzedaży
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie