- Oferta
- Sprzedaż, zakupy
DZIAŁ ZAKUPÓW ŹRÓDŁEM OPTYMALIZACJI KOSZTÓW
Jak zmniejszyć koszty? Każdy chce osiągnąć jak najniższy poziom wydatków, zwiększając konkurencyjność i wynik finansowy. Efektywna działalność firmy w zakresie zakupów i zaopatrzenia staje się kluczowym czynnikiem konkurencyjności. W ostatnich latach nastąpiła zmiana postrzegania działu zakupów, który z jednostki operacyjnej przerodził się w strategicznego partnera w realizacji długofalowej strategii firmy. Zmiana ta wiąże się z rosnącym udziałem procentowym kosztów związanych z zakupami i łańcuchem dostaw. Obecnie mogą one stanowić nawet 70% wszystkich kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dobra organizacja tego działu pozwala obniżyć poziom wydatków o 10 do 20% zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych.
Cele i korzyści
- Uczestnicy poznają najlepsze praktyki zarządzania działem zakupów
- Zdobędą praktyczną wiedzę na wiele tematów na co dzień sprawiających problemy
- Poznają przydatne narzędzia do porządkowania i kontroli organizacji zakupów
Jak zmniejszyć koszty? Każdy chce osiągnąć jak najniższy poziom wydatków, zwiększając konkurencyjność i wynik finansowy. Efektywna działalność firmy w zakresie zakupów i zaopatrzenia staje się kluczowym czynnikiem konkurencyjności.
W ostatnich latach nastąpiła zmiana postrzegania działu zakupów, który z jednostki operacyjnej przerodził się w strategicznego partnera w realizacji długofalowej strategii firmy.
Zmiana ta wiąże się z rosnącym udziałem procentowym kosztów związanych z zakupami i łańcuchem dostaw. Obecnie mogą one stanowić nawet 70% wszystkich kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dobra organizacja tego działu pozwala obniżyć poziom wydatków o 10 do 20% zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych.
Zapraszamy po wiedzę, która się opłaca!
Program szkolenia
1. Rola działu zakupów i zaopatrzenia – operacyjna czy strategiczna?
- poziomy decyzji w zaopatrzeniu
- kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców i materiałów
- najważniejsze narzędzia obniżania kosztów
- systemowe i strategiczne planowanie zakupów
2. Optymalizacja procesu
- strategie zakupowe
- zarządzenie ryzykiem
- sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb
- negocjacje zakupowe – najważniejsze elementy
- analiza danych – przejrzystość informacji
3. Jak współpracować z dostawcą, by minimalizować ryzyko
- kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców w obliczu trudności rynkowych
- systemy komunikacji i współpracy z dostawcą
- optymalne sposoby realizacji zamówień i systemy planowania dostaw
- mechanizmy kontroli jakości, optymalizacja i standaryzacja
- Global Sourcing – korzyści, usługi, dostawcy
Metody szkoleniowe
- mini wykłady i prezentacje
- dyskusje grupowe moderowane przez prowadzącego
- testy
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
Adresaci
Szkolenie przeznaczone jest w szczególności dla dyrektorów oraz kierowników działu zakupów, specjalistów ds. zaopatrzenia, kupców, analityków rynku, koordynatorów zaopatrzenia.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie