- Oferta
- Sprzedaż, zakupy
DOSKONAŁA OBSŁUGA KLIENTA
Rozwój umiejętności diagnozowania „w którym miejscu jestem i jakie działania mam przedsięwziąć, by być jeszcze lepszym” Usystematyzowanie wiedzy o Klientach, uświadomienie sobie jak jest istotna, szczególnie w przypadku doradcy Klienta Uświadomienie sobie wagi własnej roli w kontakcie z Klientem Nauczenie…
Cele i korzyści
- Rozwój umiejętności diagnozowania „w którym miejscu jestem i jakie działania mam przedsięwziąć, by być jeszcze lepszym”
- Usystematyzowanie wiedzy o Klientach, uświadomienie sobie jak jest istotna, szczególnie w przypadku doradcy Klienta
- Uświadomienie sobie wagi własnej roli w kontakcie z Klientem
- Nauczenie się myślenia kategoriami potrzeb Klienta a nie własnych produktów. Nauczenie się prezentowania Klientowi korzyści z produktów a nie produktów
- Dopasowanie poziomu komunikacji do poziomu Klienta
- Nauczenie się i doskonalenie stosowania odpowiednich elementów w rozmowie z Klientem, które budują i rozwijają dobre relacje z Klientami
- Lepsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach – z większą pewnością siebie ale i z większym nastawieniem na rozwiązanie problemu, a nie na kłótnię z Klientem
- Przygotowanie działań usprawniających przyszłe działanie
- Nauczenie się skutecznego umawiania się na spotkanie z Klientem, przekonanie do spotkania
Metody szkoleniowe:
- Mini wykłady – wprowadzenie do tematu, problemu
- Praca w podgrupach
- Praca indywidualna
- Dyskusja
- Analiza przypadku
- Praca z kamerą – odgrywanie ról
- Analiza nagranego materiału
Program szkolenia
1. Umiejętności niezbędne w doskonałej obsłudze Klienta
- Analiza niezbędnych umiejętności
- Analiza własnych umiejętności – jakie niezbędne umiejętności już posiadam, a jakie wymagają rozwoju. Wytworzenie nastawienia na własne mocne strony jako elementu powodującego wzrost pewności siebie, a co za tym idzie lepszą prezentację (i prezencję) oraz zwiększenie zaufania u Klienta
- Wiara we własną firmę i jej usługi
2. Zbieranie informacji – rola bazy danych Klientów
- Nigdy nie bądź pewien czy wiesz już wszystko
- Każda informacja może się przydać
- Poszukuj informacji i proś o informacje
3. Wpływ dobrej obsługi na poziom zadowolenia Klienta
- Krótki wykład trenera – klienci nie zawsze wiedzą, że są dobrze obsługiwani („bo tak przecież ma być”), ale zawsze doskonale wiedzą, kiedy „coś jest nie tak”
- Wspólna analiza mocnych stron firmy, jej usług i produktów. Przypomnienie, że istnieją dwa obszary w obsłudze Klienta – obszar firmy – gdy mówimy o tym co my mamy i co możemy zaoferować, oraz obszar Klienta – gdy mówimy o potrzebach Klienta i korzyściach jakie Klient odniesie, korzystając z naszych usług
- Analiza, który obszar jest bardziej istotny w naszej pracy i który bardziej przemawia do Klienta
4. Bezpośredni Kontakt z Klientem – reguły
- Tworzenie dobrej atmosfery kontaktu
- Efekty pierwszego wrażenia (efekt pierwszeństwa, efekt halo, efekt świeżości, efekt samospełniającej się przepowiedni i inne)
- Funkcje pytań w rozmowie z Klientem- oprócz tego, że uzyskujemy informacje to jeszcze zwiększa się zaangażowanie Klienta, lepsze poznanie jego stylu komunikowania, co będzie potrzebne w późniejszej prezentacji i przekonaniu
- Rodzaje pytań i umiejętność ich zadawania
- Aktywne słuchanie jako podstawa dobrego kontaktu z Klientem
- Cechy oferty a korzyści dla Klienta
- Korzyści wiodące – prezentowane w pierwszej kolejności
- Dobór właściwych argumentów – racjonalne i emocjonalne
- Prezentacja oferty – jako odpowiedź na potrzeby Klienta
- Poszerzanie sprzedaży przez prezentację korzyści z dodatkowych produktów
- Dostosowanie przekazu do stylu komunikowania się Klienta (dostosowanie poziomu fachowości słownictwa, dobór słów – podobnych do tych, które używa Klient)
- Analiza komunikacji niewerbalnej – własnej – by zwiększać siłę przekonywania, a także Klienta – by wiedzieć, jakie elementy interesują go w szczególności
- Umiejętność mówienia komplementów
- Zastrzeżenie jako oznaka zainteresowania Klienta – nauczenie się traktowania zastrzeżeń, jako elementu pomagającego w sprzedaży a nie zamykającego sprzedaż
- Zakończenie rozmowy – precyzowanie stopnia poinformowania Klienta i jego zadowolenia
- Dostrzeganie sygnałów kupna
- Finalizacja sprzedaży
5. Przyjmowanie reklamacji i trudne sytuacje
- Zapobieganie nadmiernemu wzrostowi własnych emocji, a dzięki temu i emocji Klienta
- Umiejętność dowiedzenia się i sprecyzowania problemu
- Konstruktywna komunikacja
- Nastawienie na rozwiązanie problemu (a nie na poszukiwanie kto zawinił)
- Koncentracja na faktach (a nie na opiniach)
- Odpowiedzi na zastrzeżenia
- Poinformowanie co zostanie zrobione
- Przeproszenie, jeśli wina leży po naszej stronie – bez względu czy to ja zawiniłam czy mój kolega, czy centrala (jeśli Klient ma pretensje, że dzisiaj jest 13 piątek i nic mu się nie udaje to nie należy przepraszać!)
- Dopilnowanie załatwienia sprawy z żelazną konsekwencją
- Poinformowanie Klienta jak i jakim terminie sprawa zostanie załatwiona
- Gdy sprawa zostaje załatwiona, poinformowanie o tym Klienta
- Budowanie zasad działania zapobiegających w przyszłości podobnym problemom
- Zadośćuczynienie Klientowi – jeśli to możliwe
- Pamiętanie, że dobrze załatwiona reklamacja to sposób na zdobycie Klienta na całe życie
6. Rozmowa telefoniczna – umówienie się na spotkanie z Klientem
- Przygotowanie się do rozmowy
- Zdobycie zaufania przez telefon
- Przedstawienie siebie
- Krótkie przedstawienie korzyści z nawiązania współpracy
- Odpowiedź na pytania i zastrzeżenia Klienta
- Umówienie się na spotkanie
- Notatka z rozmowy telefonicznej
Podczas szkolenia uczestnicy stworzą Indywidualny Plan Działań – każdy z uczestników wypisuje w materiałach zobowiązanie, które elementy szkolenia będzie wykorzystywać w pracy, jakie umiejętności będzie rozwijać. Powinien wpisać także termin realizacji zobowiązania.
(To może być także element oceny jego postępów w pracy)
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie