- Oferta
- Rozwój menedżerski
ZARZĄDZENIE PRZEZ CELE (1 dzień)
le soigneur d’un champion opiekun mistrza w ZPC Bolączkami tradycyjnego, opartego na intuicji i stereotypowych wyobrażeniach zarządzania były niemal zawsze dwie cechy: nadmierna dyrektywność – tendencja do sprawowania zbyt ścisłej kontroli nad pracownikami oraz coś, co można nazwać „akcyjnością” -…
Cele i korzyści
le soigneur d’un champion
opiekun mistrza w ZPC
Bolączkami tradycyjnego, opartego na intuicji i stereotypowych wyobrażeniach zarządzania były niemal zawsze dwie cechy: nadmierna dyrektywność – tendencja do sprawowania zbyt ścisłej kontroli nad pracownikami oraz coś, co można nazwać „akcyjnością” – skupienie się na działaniach mających być odpowiedzią firmy na zaistniałe sytuacje. Takie reaktywne podejście powoduje zaangażowanie zasobów i wysiłków ludzi w rozmaite „nadzwyczajne akcje” – zwiększenia wydajności, obniżania kosztów, kampanie promocyjne itp. – w miejsce koncentracji na istotnych, ze strategicznego punktu widzenia, długofalowych celach organizacji. Postulowane przez Petera Druckera Zarządzanie Przez Cele [MBO – Management By Objectives] ma stanowić instrument eliminujący te niekorzystne tendencje i zwiększający efektywność (konkurencyjność) działań firmy.
Program szkolenia
1. ELEMENTY KLUCZOWE ZARZĄDZANIA PRZEZ CELE
- Zaangażowanie w program na wszystkich szczeblach zarządzania
- Cele firmy – cele zespołów – cele jednostek
- Wspólne ustalanie CELÓW przez kierowników z podwładnymi – zasada partycypacji
- Powiązanie celów indywidualnych z nadrzędnymi celami strategicznymi
- Precyzja formułowania celu
- Autonomia realizacji planów
- Ocena wyników – okresowa ocena pracowników
- Najistotniejsze potencjalne problemy i niebezpieczeństwa związane z ZPC
2. CYKL ZARZĄDZANIA PRZEZ CELE
- Sformułowanie celu a ocena wyników
- Punkt wyjścia – założenia strategiczne i cele firmy
- Kluczowe obszary odpowiedzialności dla menedżerów i zespołów oraz standardy wykonania
- Ocena pracy
- Psychologiczne aspekty ZPC – motywacyjne znaczenie celu
3. ZASADY SKUTECZNEGO FORMUŁOWANIA CELU
- SMART – kluczowe kryteria sensowności.
- Formułowanie celów indywidualnych dla menedżerów i kierowanych przez nich zespołów.
- Studium przypadku – jak wyznaczać cele – technika symulacji grupowej.
- Filozofia zarządzania przez cele w działaniu – case study
4. PRACA ZESPOŁOWA W ZARZĄDZANIU PRZEZ CELE
- Cechy zespołu zadaniowego
- Zasady budowania zespołu zadaniowego
- Komunikacja jako narzędzie pracy zespołowej
- Motywowania ludzi do skutecznej pracy zespołowej
- Konflikt w zespole
5. NARZĘDZIA PRACY BEZPOŚREDNIEJ Z ZESPOŁEM W ZARZĄDZANIU PRZEZ CELE
- Kierowanie zebraniami i briefingami
- Brainstorming – źródło transormacji dla zespołu
- Rozmowa oceniająca z pracownikiem
- Elementy PR wpływające na utrwalenie ZPC
6. BUSINESS & SOFT SKILLS MANAGERA W ZARZĄDZANIU PRZEZ CELE
- Dominujący styl zarządzania zespołem – potencjał i ograniczenia
- Kreowanie wizerunku na poziomie komunikacji interpersonalnej – wiarygodność menedżera
- Zarządzanie stresem – self-control
- Lider – menedżer – przywódca charyzmatyczny. Oddziaływanie na trzech poziomach
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie