- Oferta
- Rozwój menedżerski
Zarządzanie zespołem pracowników- rozwój umiejętności menedżerskich
Celem szkolenia jest zaprezentowanie sposobów wykorzystania wiedzy i umiejętności psychologicznych w kierowaniu zespołami ludzi. Każdy uczestnik będzie miał szansę nie tylko zapoznać się ze skutecznymi metodami kierowania personelem, ale także poznać własne preferencje i ograniczenia w rozwoju własnej umiejętności zarządzania. W szczególności jednak szkolenie ma być szansą doskonalenia własnych umiejętności oraz poznania metod dalszego indywidualnego rozwoju.
Cele i korzyści
- Zapoznanie uczestników z zasadami skutecznego motywowania
- Wypracowanie efektywnych metod motywowania zespołu pracowników
- Poznanie metod i technik skutecznej oceny pracowników oraz pracy zespołu
- Rozwój umiejętności budowania ścieżki kariery pracowników
- Rozwój umiejętności budowania skutecznego zespołu
- Umiejętność kierowania konfliktem i minimalizowania negatywnych konsekwencji konfliktu w zespole
- Wypracowanie technik kierowania pracą zespołową
- Kreowanie konstruktywnych i pozytywnych postaw pracowników
Celem szkolenia jest zaprezentowanie sposobów wykorzystania wiedzy i umiejętności psychologicznych w kierowaniu zespołami ludzi.
Każdy uczestnik będzie miał szansę nie tylko zapoznać się ze skutecznymi metodami kierowania personelem, ale także poznać własne preferencje i ograniczenia w rozwoju własnej umiejętności zarządzania.
Przede wszystkim jednak szkolenie ma być szansą doskonalenia własnych umiejętności oraz poznania metod dalszego indywidualnego rozwoju.
Program szkolenia
1. Zarządzanie zespołem pracowników przez skuteczne motywowanie
- Psychologiczne podstawy motywowania pracowników
- Indywidualne podejście do motywowania pracownika
- Potrzeby pracownika, a sposoby ich zaspokojenia
- Motywowanie zadaniowe
- Czynniki motywacyjne i demotywacyjne
- Materialne i niematerialne motywatory
- Społeczne uwarunkowania motywowania
- Indywidualne i społeczne demotywatory
- Atmosfera w pracy a skuteczność motywowania
- Nowe metody i techniki motywowania
- Zmiany nawyków pracowników
- Komunikowanie jako metoda skutecznego motywowania
- Motywacyjne DNA, czyli jak sprawić, żeby pracownikom „chciało się pracować”
- Wpływ systemu motywacyjnego na efektywność pracy w przedsiębiorstwie wynagrodzenie
- Uznanie przełożonych, kolegów, rodziny, otoczenia (np. klientów)
- Klimat organizacyjny
- Zadania jako motywatory
- Nagrody niematerialne a efektywność wykonania zadań
- Samorealizacja w pracy zawodowej
2. Zarządzanie zespołem przez właściwą ocenę pracowników i efektów ich pracy
- Cel oceny i kryteria oceny pracy
- Funkcje oceny: informacyjne, motywacyjne, decyzyjne
- Kryteria oceny: kompetencje, osiągane wyniki, motywacja, zaangażowanie pracownika, praca zespołowa
- Metody oceny pracy
- Karty oceny
- Wywiady oceniające
- Ośrodki oceny i rozwoju
- Umiejętność przekazywania i przyjmowania krytycznych opinii
- Asertywność menedżera i asertywność pracownika
- Rozwój inteligencji emocjonalnej w kierowaniu personelem
- Rozwój inteligencji społecznej w kierowaniu personelem
- Prognozowanie przyszłego potencjału pracowników
- Ścieżki kariery
- Korzyści z tworzenia planów rozwoju pracowników
- Zasady projektowania ścieżki kariery pracowników
3. Zarządzanie pracą zespołową
- Zespół pracowników jako grupa społeczna
- Proces budowania zespołu pracowników
- Wartości i normy zespołu środkiem budowania skutecznego zespołu (kultura organizacyjna)
- Wywieranie wpływu w zespole
- Spójność zespołu (polaryzacja a konformizm w zespole)
- Rodzaje zespołów
- Struktura zespołu
- Rodzaje struktur grupowych
- Wpływ struktury zespołu na efektywność pracy zespołowej
- Jednostka w zespole
- Role członków zespołu pracowników
- Role zawodowe
- Role grupowe w zespole
- Role społeczne, a miejsce pracownika w zespole
- Identyfikacja i dynamika konfliktu
- Przyczyny konfliktów w zespole pracowników
- Metody i techniki rozwiązywania konfliktów
- Zasady współpracy członków zespołu
- Rola menedżera w rozwiązywaniu konfliktów w zespole
- Kierowanie pracą zespołową
- Zasady skutecznego kierowania pracą zespołową
- Kompetencje osoby kierującej zespołem
- Delegowanie uprawnień
- Stres w pracy zespołowej
4. Organizacja pracy zespołu
- Opracowanie strategii realizacji zadań zespołowych
- Techniki planowania i organizowania pracy zespołowej
- Zasady efektywnego wykorzystanie czasu pracy zespołu
- Techniki rejestracji czasu pracy
- Źródła podstawowych zakłóceń wydajności pracy personelu
- Krzywa rozwoju firmy a krzywa rozwoju zespołu pracowników
- Umiejętność przystosowania się do zmian w firmie i otoczeniu
5. Inteligencja emocjonalna w pracy menedżera
- Czym różni się inteligencja emocjonalna (EI) od inteligencji (IQ)?
- Rola emocji w pracy zawodowej
- Elementy inteligencji emocjonalnej
- Metody i techniki rozwoju własnej inteligencji emocjonalnej
6. Inteligencja społeczna
- Ocena własnej inteligencji społecznej (kompetencje społeczne)
- Przywódca inteligentny społecznie – cechy, typowe zachowania
- Umiejętność budowania właściwych relacji z pracownikami
- Metody i techniki rozwoju własnej inteligencji społecznej
7. Umiejętność rozwiązywania konfliktów w zespole
- Źródła konfliktów zawodowych
- Metody i techniki rozwiązywania konfliktów
- Menedżer jako negocjator
- Menedżer jako mediator
- Menedżer jako arbiter
8. Stres w pracy, zjawisko wyczerpania, wypalenia zawodowego
- Analiza objawów oraz konsekwencji stresu.
- Zasady radzenia sobie ze stresem – przegląd metod, narzędzi oraz technik radzenia sobie ze stresem.
- Wypalenie zawodowe – dlaczego występuje i jak sobie z tym radzić?
- Jak zarządzać stresem w pracy zawodowej?
- Jak niwelować przyczyny i konsekwencje stresu zawodowego?
Metody szkoleniowe
Metody treningu:
- wprowadzenie do zagadnienia – krótki wykład
- testy autodiagnozy
- odgrywanie ról – symulacje
- grupowe rozwiązywanie problemów
- analiza przypadków
Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL
ACTIVITY BASED LEARNING
– uczenie w oparciu o aktywność, metody powszechnie uznawanej za najbardziej odpowiednią dla szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie