- Oferta
- Rozwój menedżerski
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
prezentacja najważniejszych koncepcji ZZL autodiagnoza własnego stylu liderskiego przedstawienie zasad i narzędzi budowania efektywnych zespołów pracowniczych prezentacja czynników motywacyjnych i narzędzi zmiany zachowania zapoznanie uczestników z mechanizmami rządzącymi zachowaniem człowiek a w grupie i ich znaczeniem dla procesu zarządzania Uczestnicy…
Cele i korzyści
- prezentacja najważniejszych koncepcji ZZL
- autodiagnoza własnego stylu liderskiego
- przedstawienie zasad i narzędzi budowania efektywnych zespołów pracowniczych
- prezentacja czynników motywacyjnych i narzędzi zmiany zachowania
- zapoznanie uczestników z mechanizmami rządzącymi zachowaniem człowiek a w grupie i ich znaczeniem dla procesu zarządzania
Uczestnicy poznają ogólny pogląd na proces gospodarowania zasobami ludzkimi, poznają podstawowe narzędzia wykorzystywane w ZZL oraz zdobędą wiedzę na temat związku gospodarki zasobami ludzkimi i strategii organizacji
Program szkolenia
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi wobec wymagań współczesności
- ZZL a zarządzanie personelem
- Zmiany w metodach zarządzania ludźmi
- Najważniejsze zadania ZZL
- Cele ZZL
2. Rekrutacja i selekcja
- Główne problemy procesu rekrutacji
- Sposoby rekrutacji
3. Rozwój potencjału pracownika
- Ocena możliwości / potencjału pracownika
- znaczenie oceny pracowniczej
- co należy mierzyć w ocenie pracowniczej?
- Oceny pracowników a decyzje kadrowe
- Korzyści z rozwoju potencjału pracownika
- planowanie karier
- planowanie sukcesji
- zatrzymanie pracownika w firmie
4. Skuteczne motywowanie do pracy
- podstawowe zasady dotyczące motywacji do pracy
- kijem czy marchewką ?
- poradnik skutecznego motywowania
- feedback czyli motywowanie na gorąco
5. Przywództwo w zespole
- Menedżer a lider
- Psychospołeczne kompetencje dobrego lidera
- Przywództwo sytuacyjne
- Diagnoza własnego stylu liderskiego
- Efektywne kierowanie zespołem
6. Kierowanie konfliktami
- Skąd biorą się konflikty czyli powstawanie konfliktu
- Dynamika konfliktu
- Style reakcji na konflikt (autodiagnoza)
- Rozstrzyganie a rozwiązywanie konfliktów
- Asertywny styl komunikacji czyli zachowania stanowcze, partnerskie, nastawione na rozwiązanie problemu
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie