- Oferta
- Rozwój menedżerski
ZARZĄDZANIE STRESEM
Na warsztaty zapraszamy wszystkie osoby zdeterminowane do rozwoju własnych umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, podczas których odczuwają brak własnych zdolności do prawidłowego reagowania. Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy na temat roli i znaczenie stresu w pracy zawodowej ze szczególnym uwzględnieniem negatywnych jego konsekwencji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zawodowej. Cele szczegółowe szkolenia: Poznanie źródeł stresu Rozwój umiejętności rozpoznawania stresu pozytywnego i negatywnego Kształcenie umiejętności identyfikowania własnych reakcji na sytuacje stresując Zrozumienie roli stresu w pracy zawodowej Kształcenie umiejętności panowania, kontroli własnych reakcji na bodźce stresujące Rozwój umiejętności adekwatnego reagowania na bodźce stresujące w pracy zawodowej
Cele i korzyści
Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy na temat roli i znaczenie stresu w pracy zawodowej ze szczególnym uwzględnieniem negatywnych jego konsekwencji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zawodowej.
Cele szczegółowe szkolenia:
- Poznanie źródeł stresu
- Rozwój umiejętności rozpoznawania stresu pozytywnego i negatywnego
- Kształcenie umiejętności identyfikowania własnych reakcji na sytuacje stresując
- Zrozumienie roli stresu w pracy zawodowej
- Kształcenie umiejętności panowania, kontroli własnych reakcji na bodźce stresujące
- Rozwój umiejętności adekwatnego reagowania na bodźce stresujące w pracy zawodowej
Program szkolenia
1. Psychologiczne wyznaczniki powodzenia w pracy zawodowej
- Samowiedza, samoocena i samoakceptacja
- Potrzeba samorealizacji
- Podejmowanie decyzji
- Wpływ wychowania i kultury
2. Zjawisko stresu – diagnoza i analiza
- Napięcia fizjologiczna
- Napięcia emocjonalne
- Napięcia behawioralne
- Stres pozytywny i negatywny – źródła
3. Model stresu roli zawodowej
- Kompetencje interpersonalne
- Postrzeganie własnej roli zawodowej i konflikt ról
- Reakcje emocjonalne w pracy (lęk, irytacja, depresja)
4. Konsekwencje stresu
- Niezadowolenie z pracy
- Niska efektywność pracy
- Chęć opuszczenia pracy
- Dolegliwości somatyczne
5. Metody i techniki radzenia sobie ze stresem w pracy zawodowej
- Relaksacja
- Nawyki żywieniowe
- Aktywność fizyczna
- Gospodarowanie czasem
6. Uwalnianie się od stresu
- Rozwój umiejętności komunikowania się z ludźmi
- Zarządzanie czasem wolnym
- Rozwój inteligencji emocjonalnej
- Rozwój umysłowy
- Rozwój umiejętności fizycznych
7. Automotywowanie, doskonalenie własnych umiejętności psychicznych
- Rozwój inteligencji społecznej
- Rozwój umiejętności przywódczych
- Budowanie dojrzałych relacji z pracownikami i szefami
- Budowanie własnego autorytetu
8. Asertywność metodą uwalniania się od stresu
- Co to znaczy być osobą asertywną?
- Prawa i obowiązki osoby asertywnej
- Alternatywy dla asertywności
- Korzyści z bycia asertywnym pracownikiem
Metody szkoleniowe
- Analiza przypadków
- Odgrywanie ról
- Testy autodiagnozy
- Gry i symulacje
- Rozwiązywanie zadań praktycznych
Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL
ACTIVITY BASED LEARNING
– uczenie w oparciu o aktywność, metody powszechnie uznawanej za najbardziej odpowiednią dla szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.
Adresaci
Na warsztaty zapraszamy wszystkie osoby zdeterminowane do rozwoju własnych umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, podczas których odczuwają brak własnych zdolności do prawidłowego reagowania.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie