Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych w pracy menedżera. Praktyczny warsztat umiejętności prezentowania decyzji, poglądów i strategii.

Szkolenie adresowane jest do osób, które w pracy zawodowej są zobowiązane do wypowiadania opinii, prezentowania decyzji, wyjaśniania rozwiązań czy przedstawiania firmy tak otoczeniu zewnętrznemu, jak i wewnętrznemu.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Wyjaśnienie roli autoprezentacji we współczesnym biznesie
  • Zidentyfikowanie podstawowych umiejętności prezentowania firmy oraz siebie samego, niezbędnych w osiąganiu sukcesu
  • Zapoznanie uczestników z cechami efektywnej biznesowej autoprezentacji
  • Rozwój umiejętności wystąpień publicznych
  • Kształtowanie umiejętności doboru strategii i technik autoprezentacji w zależności od audytorium
  • Przekazanie zasad etykiety wystąpień publicznych

Program szkolenia

1. Jak osiągnąć sukces wykorzystując efektywnie komunikowanie

  • Wzrost znaczenia informacji we współczesnym biznesie
  • Zasady efektywnego komunikowania się w pracy zawodowej
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii w komunikowaniu się
  • Bariery skutecznego komunikowania się

2. Pierwsze wrażenie – podstawowa zasada autoprezentacji i każdego wystąpienia

  • Reguła pierwszego wrażenia: 4 x 20
  • Jak przygotowywać się do wystąpienia: praca nad przekazem oraz własnymi umiejętnościami przekazywania treści
  • Rozpoznawanie własnych silnych i słabych stron mówcy
  • Rozpoznawanie własnego sposobu pozawerbalnego komunikowania się

3. Kim jest dobry mówca?

  • Istota przekazu werbalnego: słowa, słowa, słowa
  • Istota przekazu niewerbalnego: mimika twarzy, gesty, postawa ciała, rekwizyty
  • Istota głosu: dykcja, fonetyka, trudne grupy zgłoskowe
  • Profil skutecznego i efektywnego mówcy

4. Jak zbudować poprawny przekaz?

  • Analiza sytuacji: mówcy i problemu
  • Uporządkowanie treści i struktury informacji
  • Zdefiniowanie głównej idei przekazu i skomponowanie przekazu
  • Analiza odbiorców i adaptacja do odbiorców
  • Wybór strategii i technik przekazu
  • Mówca jako „przekaz”
  • Cechy skutecznego przekazu

5. Aktywne słuchanie jako niezbędny element dobrego wystąpienia

  • Co zdradza nasze ciało podczas słuchania innych?
  • Jak przekaz niewerbalny a aktywne słuchanie
  • Czynniki rozpraszające uwagę odbiorców
  • Sześć poziomów słuchania według P. Thomsona:
    • nieprzytomny wzrok
    • automatyczna odpowiedź
    • słuchanie jednym uchem”
    • „jestem gotów odpowiedzieć na pytania”
    • „mogę wytłumaczyć innym”
    • „potrafię nauczyć innych”

6. Komunikowanie niewerbalne w wystąpieniu publicznym – skuteczny przekaz lub brak porozumienia

  • Dystans fizyczny – jak daleko od audytorium?
  • Gestykulacja – machać czy nie machać rękami?
  • Mimika twarzy – co pokazuje nasza twarz, gdy stoimy przed audytorium?
  • Kontakt wzrokowy – patrzeć, wpatrywać się czy unikać wzorku innych?
  • Postawa ciała – jak dbać o prosty kręgosłup podczas wystąpienia?
  • Znaczenie głosu – modulowanie głosem, intonacja i ton głosu

7. Znaczenie wyglądu zewnętrznego w wystąpieniu publicznym

  • Wygoda, dobre samopoczucie, a profesjonalizm wystąpienia
  • Podstawowe zasady łączenia kolorów i wzorów
  • Co mówi o nas nasz ubiór?
  • Co mówią o nas fryzura, paznokcie i stan uzębienia?
  • Co mówią o nas buty, rękawy i kołnierzyk koszuli?
  • Co mówi o nas biżuteria?

8. Rola prawidłowego oddychania podczas wystąpienia publicznego

  • Znaczenie oddechu w codziennym życiu
  • Dynamika i długość oddechu
  • Oddychanie żebrowo-przeponowe
  • Wpływ oddechu na ton i barwę głosu
  • Stan zdrowia a oddech

9. Stres w wystąpieniach publicznych

  • Źródła stresu podczas wystąpienia publicznego
  • Stres a trema: różnice
  • Świadome zarządzanie stresem podczas wystąpienia publicznego
  • Techniki opanowania stresu podczas wystąpienia publicznego
  • Jak nie bać się kamery?

10. Budowanie kompetencji za pomocą poprawności językowej

  • Poprawność językowa: gramatyka, styl wypowiedzi
  • Wykorzystanie obcych zwrotów i terminów
  • Najczęściej popełniane błędy językowe
  • Co zrobić, gdy mamy wpadkę językową typu: „sorry taki mamy klimat”

Metody szkoleniowe

  • Prezentacje indywidualne nagrywane na taśmę – omówienie, analiza, korekta
  • Testy komunikowania – autodiagnoza – poznanie ukrytych zalet i wad
  • Analiza błędów – odgrywanie ról – ocena koleżeńska
  • Analiza właściwej prezentacji – odgrywanie ról – ocena koleżeńska

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL  

ACTIVITY  BASED  LEARNING

– uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Adresaci

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • menedżerów zarządzających organizacjami
  • kierowników departamentów i wydziałów
  • osoby reprezentujące firmę w otoczeniu
  • kupców i handlowców występujących w imieniu swojej organizacji

Szkolenie jest skierowane do wszystkich profesjonalistów, którzy w ramach swojej pracy muszą:

  • wyrażać opinie
  • prezentować decyzje
  • tłumaczyć rozwiązania
  • przedstawiać firmę zarówno w kontakcie z otoczeniem zewnętrznym, jak i wewnętrznym

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie