- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
STEROWANIE PROCESEM W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ
(3 dni)
Cele i korzyści
Program szkolenia
Cel szkolenia:
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności związanych z wdrożeniem metod i narzędzi wykorzystywanych w sterowaniu procesami w przedsiębiorstwie.
Program szkolenia:
1. Zarządzanie jakością i zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie:
· jakość produktu i wymagania klienta
· wymagania normy ISO 9001
· podejście procesowe i jego korzyści dla firmy
· podstawowe elementy sterowania procesem
· doskonalenie procesów w organizacji
2. Etapy sterowania procesem:
· ustalenie celu- wyznaczenie obszarów nieefektywnych w organizacji
· analiza posiadanych danych
· wybór metody badawczej
· identyfikacja przyczyn problemu
· rozważanie alternatywnych rozwiązań
· zaprojektowanie rozwiązań
· analiza zagrożeń
· wdrożenie rozwiązań
· monitorowanie procesu po dokonanych zmianach.
3. Metody wykorzystywane w sterowaniu jakością w sferze prewencji off-line:
· FMEA
· QFD
· Diagram przebiegu procesu- optymalizacji procesów w organizacji
· Mierniki procesów
· Schemat blokowy
4. Narzędzia sterowania jakością w sferze kontroli i regulacji on-line:
· Karty kontrolne
· Histogram
· Analiza Pareto
· Wykres Ishikawy
· Benchmarking
· Strategiczna Karta Wyników
5. Podsumowanie szkolenia i sprawdzenie wiedzy uczestników w zakresie omawianej problematyki.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie