- Oferta
- Rozwój menedżerski
Partycypacyjny menedżer zarządzający zespołem handlowców w branży FMCG
Partycypacyjny styl zarządzania buduje zespół-drużynę poprzez kreowanie poczucia własności organizacji wśród pracowników wyzwalając poczucie dumy i motywację pracowników do zwiększenia produktywności w celu osiągnięcia założonych celów. Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji w zakresie kierowania pracą zespołu Przedstawicieli Handlowych w branży FMCG, zapoznanie z praktycznymi narzędziami, które od zaraz można wdrożyć i wykorzystać we własnej pracy z podległym zespołem Handlowców a także przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu motywowania, inspirowania, ale także egzekwowania i oceny realizacji wytyczonych zadań sprzedażowych i merchandisingowych.
Cele i korzyści
- Podniesienie kompetencji w zakresie kierowania pracą zespołu Przedstawicieli Handlowych w branży FMCG
- Zapoznanie z praktycznymi narzędziami, które od zaraz można wdrożyć i wykorzystać we własnej pracy z podległym zespołem Handlowców
- Przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu motywowania, inspirowania ale także egzekwowania i oceny realizacji wytyczonych zadań sprzedażowych i merchandisingowych
- Przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania partycypacyjnego, czyli coś nowego zamiast kija i marchewki
Uczestnicy szkolenia rozwiną i pogłębią swoje umiejętności w pięciu obszarach:
- Zarządzanie zespołem o rozproszonej strukturze
Umiejętności szczególnie przydatne gdy menedżera nie ma biura by raz w tygodniu zorganizować spotkanie robocze. Podlegający mu handlowcy pracują zdalnie, zarządzają rozległym terenem, nie spotykają się ze sobą częściej niż 2-3 razy w roku i raportują z rynku lub bezpośrednio z domu. Zdalne delegowanie i motywowanie to kluczowe kompetencje w dzisiejszym konkurencyjnym rynku, w którym nie ma już miejsca na odwlekanie decyzji lub uleganie manipulacyjnym postawom podwładnych, którzy również pracują pod presją wyniku i czasu. Dobre zrozumienie nadrzędnej zasady: „na czas nie ma podaży, jest tylko popyt” – daje najlepsze efekty.
- Zarządzanie przez cele
Wzmocnienie umiejętności planowania, stawiania, monitorowania i rozliczania z realizacji celów i zadań. Kompetencje szczególnie przydatne, gdy menedżer rozliczany jest bezpośrednio przez swojego zwierzchnika ze skuteczności realizacji celów i zadań w okresie czasu miesiąc/kwartał. Czasami menedżer zarządzający sprzedażą posiada pełne uprawnienia do planowania celów sprzedażowych i zadań a czasami posiada je w okrojonej formie np. może ingerować tylko w podział odgórnego targetu na poszczególne osoby. Sposób w jaki komunikuje i monitoruje realizację celów często decyduje o jego osobistej skuteczności.
- Budowanie skutecznego zespołu
Wzmocnienie umiejętności dobierania, wdrażania, motywowania i oceny efektywności pracowników. Aktualnie menedżer musi łączyć w sobie kompetencje nie tylko stricte zarządcze ale również z zakresu selekcji i rekrutacji pracowników do swojego zespołu. Często w trafnych decyzjach personalnych pomaga intuicja i doświadczenie, warto jednak wytrenować lub wzmocnić w sobie najlepsze nawyki, które można wykorzystać w tym procesie. O motywowaniu powiedziano już chyba wszystko, zatem na tym szkoleniu omówione zostaną naprawdę najtrudniejsze przypadki z czystej praktyki. Trener zaprezentuje materiał video z praktycznych działań z prawdziwymi zespołami, omówi ich efektywność a także poda kilka „złotych rad” jak skutecznie motywować, gdy już wszystkie metody zawiodły. Jeśli chodzi o kompetencje Podczas oceniania efektywności zespołu ważna jest informacja zwrotna do całego zespołu a nie poszczególnych jego członków. Tę umiejętność można i należy trenować.
- Wspieranie i rozwój członków zespołu
W wielu firmach stawia się przed menedżerami oczekiwanie, że swoją postawą i zaangażowaniem spowodują iż ich zespoły zaczną myśleć i działać podobnie jak oni. Mówi się, że miarą skuteczności tej synergii w myśleniu jest autorytet szefa. Najczęściej sformułowanie to kojarzone jest z silną i autokratyczną osobowością. Tymczasem autorytet menedżera ma wiele źródeł, co najmniej kilkanaście. Znaczna część szefów korzysta maksymalnie z dwóch lub trzech, które oscylują wokół przysłowiowej marchewki i kija. Podczas szkolenia menedżerowie otrzymają praktyczna wiedzę i instrumenty w jaki sposób zbudować autorytet na nowo a następnie właściwie nim zarządzać w czasie. Wygrywają tylko Ci, którzy nie boją się transformacji siebie „od zaraz”.
- Praca z Przedstawicielem w terenie
Trener, który pracował w terenie ze swoimi podległymi przedstawicielami w trzech koncernach i jako zewnętrzny coach przepracował ponad 1600 godzin w terenie podzieli się praktyczną wiedzą z zakresu:
- Planowania indywidualnych treningów z Przedstawicielami
- Tworzenia raportingu i kryteriów skorelowanych z kompetencjami funkcyjnymi i miękkimi oraz systemem motywacyjnym
- Najlepszych standardów prowadzenia treningu i pracy 1:1 z podległym Przedstawicielem w terenie
- Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej według autorskiej metody fundamentów, która rozwija i inspiruje Przedstawiciela do wytężonej pracy i osobistego rozwoju w Firmie
Partycypacyjny styl zarządzania buduje zespół-drużynę poprzez kreowanie poczucia własności organizacji wśród pracowników wyzwalając poczucie dumy i motywację pracowników do zwiększenia produktywności w celu osiągnięcia założonych celów.
Menadżerowie aplikujący styl partycypacyjny odkrywają, że pracownicy są o wiele bardziej gotowi na wprowadzanie zmian, niż w sytuacji, gdy nie mają oni prawa głosu. Zmiany są implementowane w bardziej efektywny sposób, gdy pracownicy mają w nich swój wkład I mogą wpływać na podejmowane decyzje. Partycypacja, uczestnictwo w zarządzaniu, sprawia, że pracownicy są odpowiednio poinformowani o pojawiających się sytuacjach, zatem są także świadomi potencjalnych zmian. Dzięki temu organizacja może zachowywać się pro-aktywnie w budowaniu strategii a menadżerowie mogą szybko identyfikować potencjalne zagrożenia i zachęcać pracowników do sugerowania i implementowania rozwiązań.
Partycypacja pomaga pracownikom w budowaniu szeroko zakrojonego obrazu organizacji. Poprzez treningi, możliwości rozwoju, dzielenie się wiedzą pracownicy mogą zdobyć kompetencje potrzebne na kierowniczych stanowiskach. Ponadto partycypacja zwiększa zaangażowanie pracowników w działanie organizacji.
Kreatywność i innowacja są dwiema istotnymi pochodnymi zarządzania partycypacyjnego. W momencie gdy różne zespoły pracowników są zachęcane do udziału w podejmowaniu decyzji, organizacja czerpie korzyści z efektu synergii będącej skutkiem szerszego zakresu opcji do wyboru. Gdy wszyscy pracownicy, nie tylko menadżerowie, mają możliwość uczestnictwa w zarządzaniu, zwiększa się szansa na powstanie jedynego w swoim rodzaju, wartościowego pomysłu.
źródło: https://pl.wikipedia.org/
Program szkolenia
MODUŁ 1: Efektywne zarządzanie
- Podejmowanie decyzji
- Praca w permanentnej zmianie
- Zarządzanie sytuacyjne
- Zbieranie, weryfikacja i przekazywanie informacji na linii Dyrektor – Oddział
- Promowanie wartości kooperacji wśród podległych Pracowników
MODUŁ 2: Zarządzanie przez cele
- Zorientowanie na cele i wyniki
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole
- Organizowanie Ludzi wokół realizacji zadań i celów
- Planowanie i monitorowanie pracy poszczególnych osób
- Umiejętność badania przyczyn niewywiązywania się z zadań i obowiązków
MODUŁ 3: Delegowanie
- Osobista organizacja pracy
- Delegowanie świadome
- Planowanie i porządkowanie priorytetów
- Wyznaczanie punktów kontrolnych i raportowanie
- Przekazywanie zadań i rozliczanie z ich wykonania
MODUŁ 4: Wspieranie i rozwój pracowników
- Motywowanie i stymulowanie podległych Przedstawicieli
- Wspieranie i współpraca w terenie z Przedstawicielami
- Wykazywanie inicjatywy w zakresie rozwijania rynku (pozyskiwanie Klientów)
- Spotkania z zespołem nakierowane na szkolenie i instruktarz
- Rozwijanie kompetencji miękkich u podległych Przedstawicieli w podziale na: umiejętności osobiste/techniki i taktyki sprzedaży/wiedzę merytoryczną/własne nastawienie
MODUŁ 5: Budowanie zespołu
- Przywództwo i zarządzanie własnym autorytetem
- Wpływanie na opinie i postawy innych
- Umiejętność zdobywania akceptacji dla swoich propozycji
- Integrowanie i motywowanie Przedstawicieli do wspólnego działania
- Promowanie i rozwijanie norm grupowych zgodnych celami firmy
MODUŁ 6: Skuteczne motywowanie
- Zorientowanie na cele i wyniki (model zachowań i wyników; motywowanie od końca)
- Skuteczne udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
- Dyscyplinowanie i ocena realizowanych zadań przez Przedstawicieli
- Oddziaływanie na zespół Przedstawicieli, wywieranie wpływu i perswazja
- Podejście partycypacyjne zamiast kija i marchewki jako opcja w motywowaniu opornych
Metody szkoleniowe
Szkolenie prowadzone w formie warsztatowej: 30% czasu – teoria, 70% czasu ćwiczenia, zadania indywidualne i grupowe, rozwiązywanie problemów, dzielenie się doświadczeniem z Trenerem – Praktykiem, który odpowiadał za budowanie zespołów i motywowanie ich do wytężonego wysiłku w branżach FMCG. 11 lat doświadczenia szkoleniowego i 7 lat doświadczenia w branży FMCG na stanowiskach handlowych i menedżerskich.
Po szkoleniu Uczestnicy mają możliwość skorzystania z bezpłatnych konsultacji z Trenerem on-line w celu indywidualnego omówienia i przedyskutowania zgłoszonych problemów. Każdy Uczestnik szkolenia ma także możliwość zakontraktowania z Trenerem indywidualnych treningów tzw. training on the job ze swoimi Przedstawicielami.
Adresaci
Szkolenie adresowane do:
- Menedżerów, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności kierownicze oraz dowiedzieć się jak jeszcze lepiej zarządzać potencjałem swoich Ludzi, którzy chcą rozwinąć postawę nowoczesnego lidera zespołu
- Menedżerów, których zespoły narażone są na wysoką rotację
- Menedżerów, którzy zarządzają zespołami projektowymi, które realizują złożone i długofalowe zadania sprzedażowe
- Menedżerów, którzy chcą motywować konkretnych handlowców do konkretnych zadań, chcą wprowadzić system partycypacyjny wykorzystujący efekt synergii w zespole
- Menedżerów, którzy zarządzają swoimi handlowcami zdalnie i sporadycznie mają okazję do spotkań grupowych w biurze
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie