- Oferta
- Rozwój menedżerski
SAVOIR VIVRE W BIZNESIE? Czy dobre maniery pomagają?
Szkolenie pozwoli na zrozumienie aspektów nowoczesnego, efektywnego komunikowania jako podstawy savoir vivre w biznesie, pozwoli na wykorzystanie sztuki dobrych manier w kontaktach ze współpracownikami, gośćmi, klientami.
Cele i korzyści
- Szkolenie pozwoli na zrozumienie aspektów nowoczesnego, efektywnego komunikowania jako podstawy savoir vivre w Biznesie
- Zrozumienie, że podstawą grzeczności jest szacunek dla drugiego człowieka, dla jego godności i potrzeby poczucia komfortu w relacjach z innymi
- Zrozumienie, że zachowanie profesjonalne i kulturalne jest elementem witalnym w prawidłowym zarządzaniu przedsiębiorstwem, to droga do sukcesu
- Pozwoli również na zrozumienie roli profesjonalnej autoprezentacji we wpływaniu na innych, skutecznie i grzecznie
Korzyści dla uczestników:
- Wiemy jak postąpić w rożnych sytuacjach, zwłaszcza tych, które nas zaskakują
- Umiemy interpretować zachowania innych
- Łatwiej nam zbudować dobrą atmosferę w relacjach z ludźmi
- Grzeczność w komunikacji pozwala nam dobrze nastawić odbiorcę do nadawcy, ułatwia nam osiągnięcie celu komunikacyjnego
- Pozwoli na wykorzystanie sztuki dobrych manier w kontaktach ze współpracownikami, gośćmi, klientami
- Współpracujemy efektywniej
- Stajemy się wysokiej klasy menadżerami lubianymi , budzącymi szacunek i zaufanie
Program szkolenia
1. Wprowadzenie: Czym jest savoir vivre – sztuką współżycia, sztuką komunikowania z innymi?
2. Prawidłowa komunikacja podstawą grzeczności w Biznesie – podstawy.
- Komunikacja pozawerbalna (ćwiczenia) – Komunikacja przenika przez ciało
- Sztuka słuchania podstawą rozmowy (ćwiczenia)
- Sztuka dowiadywania się (ćwiczenia)
- Sztuka perswazji (ćwiczenia)
- Asertywny = agresywny czy empatyczny = uległy, grzeczny
- Inteligencja emocjonalna podstawa grzecznej komunikacji (test INTE)
3. Autoprezentacja – proces kontrolowania sposobu w jaki nas widzą, podstawa skutecznej i grzecznej komunikacji, możliwość wpływania na innych, budowanie dobrego kontaktu.
- Aby wpływać na innych poznaj siebie (ćwiczenia)
- Aby wpływać na innych pracuj nad autoprezentacją (ćwiczenia)
- Aby wpływać na innych pracuj nad autoprezentacją: merytoryczna i emocjonalna sfera prezentacji
- Jesteś tym kim myślisz, że jesteś – reguła 4×20
- Język ciała inaczej – sztuka operowania głosem, ruch sceniczny, emocje i stres
- Technika argumentacji, style przekazu (ćwiczenia: Książę, Sformułowania negatywne)
4. Savoir vivre, grzeczność w Biznesie. Wszyscy znamy podstawowe zasady grzeczności ale ……
- Co wyróżnia człowieka dobrze wychowanego
- Sztuka konwersacji w pracy – plotki, dowcipy i cały wachlarz nieprawidłowego komunikowania
- Dress code – ubrany czy przebrany?
- Polskie normy grzecznościowe i zachodzące zmiany
- Naruszenie norm grzeczności – przykłady
- Powitanie, pożegnanie – zwroty grzecznościowe
- Relacje, status, władza
- Budowanie dobrego kontaktu
Metody szkoleniowe
Szkolenie jest prowadzone metodami maksymalnie aktywizującymi uczestników.
Uczestnicy będą pracować na sytuacjach konkretnych, w oparciu o gry symulacyjne, testy, ćwiczenia, przykłady.
Adresaci
- Prezesi, menedżerowie wszystkich szczebli oraz wszyscy, którzy zainteresowani są polepszeniem swojego profesjonalnego wizerunku i którzy chcą zrozumieć korzyści wynikające ze znajomości dobrych manier
- Osoby, które chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie prezentacji, autoprezentacji, prawidłowej komunikacji, wpływania na innych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie