- Oferta
- Rozwój menedżerski
Różnorodność w zespole
Szkolenie skierowane dla osób zarządzających zespołami. W czasach dużych zmian migracyjnych bardzo ważna, wręcz niezbędna jest umiejętność rozpoznawania i radzenia sobie z różnicami kulturowymi, uprzedzeniami i barierami powstającymi w ramach współpracy międzykulturowej. Podstawą współpracy w różnorodnym zespole jest wiedza o mentalności osób z innej kultury, sposobach działania i komunikowania oraz różnych standardach kulturowych. Nieumiejętne zarządzanie zespołami różnorodnymi kulturowo, niezrozumienie, zbagatelizowanie różnorodności kulturowej może obniżać efektywność pracowników, zmniejszać zaangażowanie, co przekłada się na niższe osiąganie zakładanych celów biznesowych. Badania i statystyki największych firm consultingowych dowodzą wymiernych korzyści (w tym finansowych), wynikających z korzyści płynących z różnorodności. Wygraną na konkurencyjnym rynku biznesowym jest budowanie kompetencji międzykulturowej, jako jednej z kluczowych kompetencji liderów organizacji ceniących różnorodność.
Cele i korzyści
- Uwrażliwienie na kulturę osób z innych krajów
- Zdobycie wiedzy na temat różnic kulturowych PL, UA oraz innych krajów
- Wspólne wypracowanie sposobów zarządzania wielokulturowym zespołem
- Czynniki różnicujące, które decydują o skutecznej współpracy
- Zapoznanie się z ukraińską kulturą pracy i jej wpływem na pracę w różnorodnym zespole
- Poznanie czynników mających na celu zaangażowanie pracowników z innych krajów
- Opracowanie efektywnej komunikacji i zarządzania pracownikami spoza Polski
Po szkoleniu uczestnik:
- zyskuje pakiet wiedzy o międzykulturowości oraz potrafi umiejętnie z niego skorzystać w pracy w zespole
- uświadamia sobie, w jaki sposób różnice kulturowe wpływają na efektywność w zespole
- ma świadomość oddziaływania zachowań kulturowych na swoją postawę i innych
- potrafi skuteczniej porozumiewać się z osobami z odmiennych sfer kulturowych
- dopasowuje swój sposób komunikacji do sposobu przedstawiciela odmiennej kultury
- posiada wypracowane własne metody konstruowania wielokulturowego środowiska pracy, które umożliwiają ograniczenie rotacji i wykorzystanie możliwości różnorodnego zespołu
W czasach dużych zmian migracyjnych bardzo ważna, wręcz niezbędna jest umiejętność rozpoznawania i radzenia sobie z różnicami kulturowymi, uprzedzeniami i barierami powstającymi w ramach współpracy międzykulturowej.
Podstawą współpracy w różnorodnym zespole jest wiedza o mentalności osób z innej kultury, sposobach działania i komunikowania oraz różnych standardach kulturowych.
Nieumiejętne zarządzanie zespołami różnorodnymi kulturowo, niezrozumienie, zbagatelizowanie różnorodności kulturowej może obniżać efektywność pracowników, zmniejszać zaangażowanie, co przekłada się na niższe osiąganie zakładanych celów biznesowych.
Po szkoleniu uczestnik:
- zyskuje pakiet wiedzy o międzykulturowości oraz potrafi umiejętnie z niego skorzystać w pracy w zespole
- uświadamia sobie, w jaki sposób różnice kulturowe wpływają na efektywność w zespole
- ma świadomość oddziaływania zachowań kulturowych na swoją postawę i innych
- potrafi skuteczniej porozumiewać się z osobami z odmiennych sfer kulturowych
- dopasowuje swój sposób komunikacji do sposobu przedstawiciela odmiennej kultury
- posiada wypracowane własne metody konstruowania wielokulturowego środowiska pracy, które umożliwiają ograniczenie rotacji i wykorzystanie możliwości różnorodnego zespołu
Szkolenie skierowane dla osób zarządzających zespołami.
Program szkolenia
DZIEŃ 1
- Kultura oraz czynniki kulturowe różnicujące zachowania i postawy
- Komunikacja – co warunkuje jej powodzenie lub niepowodzenie
- Stereotypy i ich funkcja w społeczeństwie
- Rola i podłoże stereotypów
- Pojęcia stereotypu, uprzedzenia i dyskryminacji – jak je odróżnić?
- Pojęcie szoku kulturowego oraz zasady postępowania w wielokulturowym zespole
- Przyczyny i skutki szoku kulturowego
- Charakterystyka faz szoku kulturowego
- Newralgiczne punkty wprowadzania pracownika do polskiego zespołu
- Pojęcie krzywej szoku kulturowego
- Pojęcie kultury oraz ukazanie jej elementów i różnic kulturowych
- Ukryte szablony kulturowe
- Kulturowe przemieszczanie się i jego wpływ na sytuację życiową
- Składniki modelujące indywidualny profil jednostki
- Podstawowe wiadomości dotyczące Ukrainy, mające znaczenie przy zarządzaniu zespołem
- Podsumowanie szkolenia i praca na przykładach uczestników
- Skonsolidowanie wiedzy i teorii o międzykulturowości
- Wspólne opracowanie efektywnych sposobów zarządzania zróżnicowanym kulturowo zespołem
DZIEŃ 2
- Strategie akulturacyjne w wielokulturowym zespole
- Co oddziałuje na proces akulturacji?
- Przedstawienie realnych przykładów opisujących strategie oraz ich analiza
- Rodzaje komunikacji na spotkaniach
- Style poznawcze FRIS®
- Kody i wymiary kulturowe Polski, Ukrainy oraz innych krajów
- Model Hofstede i Halla
- Analiza przypadku
- Etapy rozwoju różnorodnego kulturowo zespołu
- Wpływ języka mówionego na poszczególne sfery biznesu międzynarodowego
Szkolenie poprowadzi:
Trener międzykulturowy, certyfikowany trener FRIS®, AFT Certified Leadership Coach, storyteller, coach adaptacji.
” Uważam, że doświadczanie i stosowanie zdobytej wiedzy w praktyce są najlepszymi metodami nauczania. Szkolenia opieram na doświadczeniach życiowych uczestników, aby poza nowymi informacjami pozyskali motywację do bardziej otwartych i empatycznych zachowań w pracy”.
Metody szkoleniowe
- elastyczna forma warsztatu
- ćwiczenia aktywizujące grupę i uczestników
- praca indywidualna i w grupach
- gry symulacyjne
- storytelling i drama
- dyskusja na forum
Adresaci
Zapraszamy wszystkie osoby zarządzające zespołami.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie