- Oferta
- Rozwój menedżerski
REKLAMACJA. Jak prowadzić trudne rozmowy z Klientami?
Poznanie podstawowych zasad prowadzenia rozmów bezpośrednich, telefonicznych oraz korespondencji z klientami zgłaszającymi skargi, uwagi i reklamacje Poznanie skutecznych zasad obsługi klienta reklamującego produkty i usługi Rozwój umiejętności komunikowania z klientami niezadowolonymi z jakości produktów i usług Poznanie zachowań klientów trudnych…
Cele i korzyści
- Poznanie podstawowych zasad prowadzenia rozmów bezpośrednich, telefonicznych oraz korespondencji z klientami zgłaszającymi skargi, uwagi i reklamacje
- Poznanie skutecznych zasad obsługi klienta reklamującego produkty i usługi
- Rozwój umiejętności komunikowania z klientami niezadowolonymi z jakości produktów i usług
- Poznanie zachowań klientów trudnych i roszczeniowych oraz technik skutecznego z nimi postępowania w procesie reklamacji
- Rozpoznanie własnych umiejętności asertywnego reagowania w procesie reklamacji indywidualnych
- Rozwój umiejętności budowania konsensusu w rozmowie z roszczeniowym klientem
Program szkolenia
1. Rozmowa z trudnym klientem
- Rozmowa bezpośrednia – wzajemne oddziaływania interpersonalne uczestników rozmowy
- Aspekty werbalne rozmowy
- Aspekty niewerbalne
- Bariery komunikacyjne
- Rozmowa telefoniczna – kontakt głosowy
- Tempo mówienia
- Głośność – barwa głosu – tembr (ciepło, spokój, opanowanie, entuzjazm, zaangażowanie)
- Pauzy w rozmowie
- Uważne słuchanie („otwarte ucho” i „przyjaźnie nastawiony umysł”)
2. Indywidualny styl komunikowania się a proces reklamacji
- Diagnoza indywidualnych skłonności do określonych zachowań w procesie reklamacji
- Cechy poszczególnych stylów komunikowania
- Wady stylów komunikowania
- Typy klientów a style komunikowania
3. Asertywna obrona stanowiska w rozmowie z klientem w procesie reklamacji
- Techniki przedstawiania kontrowersyjnej kwestii
- Obrona własnych praw i respektowanie praw klienta
4. Asertywne reagowanie na naciski i żądania klienta w procesie reklamacji
- Techniki sprawowania kontroli nad emocjami własnymi i klienta
- Myślenie w kategoriach asertywnych
- Techniki odmawiania i mówienia „nie”
5. Techniki wywierania wpływu na poglądy i sposób myślenia klienta. Argumentacja racjonalna
- Logiczne argumenty „za”
- Logiczne argumenty „przeciw”
- Wyciąganie i formułowanie wniosków
6. Techniki wywierania wpływu na emocje klienta. Argumentacja emocjonalna
- Straszenie i grożenie
- Chwalenie i komplementowanie
- Odwoływanie się koncepcji „kar i nagród”
- Odwoływanie się do „pożądanego” wizerunku osoby
7. Ocena efektywności rozmów z klientem w procesie reklamacji
- Zadowolenie klienta
- Wyniki ekonomiczne
- Czas załatwiania reklamacji
- Utrzymanie kontaktu z klientem w przyszłości
- Utrzymanie wizerunku firmy
Metody pracy podczas warsztatu:
- Mini wykłady
- Testy diagnozujące poziom umiejętności
- Analiza konkretnych przypadków
- Symulacja rozmów reklamacyjnych
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie