- Oferta
- Rozwój menedżerski
Nowoczesne przywództwo. Jak kierować zespołami w cyfrowym świecie?
W XXI wieku firmy stoją przed wieloma wyzwaniami, których nie znano wcześniej. Są to: zachodzące zmiany z nieznaną wcześniej prędkością we wszystkich obszarach od zarządzania kadrami po zarządzanie produkcją, wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, który z poziomu dobrowolności staje się dzisiaj koniecznością oraz wyzwania związane z trendami demograficznymi, w tym wejściem na rynek pracy pokolenia Z, którego stosunek do pracy jest odmienny od tych znanych starszym pokoleniom. Wyzwania te zmieniają tradycyjne np. demokratyczne przywództwo w przywództwo nowej generacji oparte na dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem, na dzieleniu się odpowiedzialnością, na samodzielnym podejmowaniu decyzji przez pracowników operacyjnych czy wykonywaniu zadań bez kontroli i monitoringu obowiązków. Wraz z początkiem XXI wieku język przywództwa został wzbogacony o nowe terminy, a wraz z nimi o nowe jego formy, takie jak rozproszone, zdecentralizowane, demokratyczne, rozdzielcze, współpracujące, kolektywne, kooperacyjne, współbieżne, skoordynowane, relacyjne i współdzielone przywództwo.
Do rozpoczęcia pozostało:
19 dniCele i korzyści
- Celem treningu jest wsparcie menedżerów w zrozumieniu i praktykowaniu zasad-nieznanych dotąd w Polsce modeli przywództwa, w tym współdzielonego przywództwa (ang. shared leadership), omówienie, w jaki sposób odbywa się podejmowanie decyzji w tym modelu oraz przekazanie dobrych praktyk tej formy, jak i innych rodzajów przywództwa znanych z praktyki i badań realizowanych w XXI wieku przez specjalistów.
- Drugim celem jest prezentacja modelu określanego terminem ‘przywództwo służebne’ (ang. servant leadership) polegającemu na budowaniu relacji oraz partnerstwa z pracownikami, klientami i innymi liderami.
- Trzecim celem jest zachęcenie uczestników do poszukiwania nowych form kierowania zespołami i ich pracą, które będą dopasowane do potrzeb organizacji i oczekiwań interesariuszy firmy
Korzyści uczestników warsztatu
Słuchacze otrzymają:
- Slajdy prezentujące zagadnienia omawiane podczas szkolenia
- Porady praktyczne zarówno sformułowane przez trenerkę, jak i również wspólnie wypracowane podczas trwania szkolenia
- Ćwiczenia pozwalające rozwijać umiejętności nowoczesnego kierowania zespołami
Przed szkoleniem każdy uczestnik proszony jest o wypełnienie kwestionariusza celem poznania specyfiki klientów oraz ich potrzeb, produktów lub usług, jak również sytuacji ważnych dla uczestników szkolenia i ich firm.
Program szkolenia
- Rodzaje przywództwa XXI wieku – teoria wynikająca z praktyki
- Przywództwo transformacyjne
- Przywództwo charyzmatyczne
- Przywództwo transakcyjne
- Przywództwo sytuacyjne
- Przywództwo współdzielone
- Przywództwo służebne
- Przywództwo VUCA
- Przywództwo włączające
Metoda: wykład wprowadzający, omówienie przypadku każdego rodzaju przywództwa
- Samoświadomość przywódcy
- Co muszę wiedzieć przywódcy XXI wieku?
- Hierarchia wartości a stosunek do pracy, zespołu, kolegów i koleżanek
- Automotywowanie a motywowanie kolegów i koleżanek do zaangażowania w realizację celów firmy
- Zarządzanie własnymi emocjami
- Rozwój wiedzy i nabywanie nowych kompetencji
Metoda: Sesja pytań coachingowych celem stworzenia możliwości rozbudzenia samoświadomości przywódczej uczestnika szkolenia. Mini wykład podsumowujący
- Słabości menedżerów XXI wieku
- mikromenedżer – kto to taki?
- dlaczego nadzorowanie, kontrolowanie i monitoring demotywują podwładnych?
- kiss up – kick down – do czego prowadzą błędy w komunikowaniu z pracownikami?
- brak autorefleksji, czyli pozór omnipotencji
Metoda: wykład wprowadzający, analiza konkretnej sytuacji, dyskusja uczestników
- Współdzielone przywództwo w zespołach – zasady, dobre praktyki
- Budowanie sieci społecznej, czyli powiązań pomiędzy pracownikami
- Pokonywanie ograniczeń lidera zespołu
- Współpraca w zespole rozproszonym
- Współpraca z innymi zespołami w dobie cyfrowej
Metoda: wykład wprowadzający, analiza konkretnej sytuacji, dyskusja uczestników
- Przywództwo służebne – czym jest i czemu służy?
- Poznanie potrzeb pracowników i zespołów podstawą służebnego przywództwa
- Równowaga pomiędzy pracą a życiem prywatnym istotą służebnego przywództwa
- Wiara w wiedzę i doświadczenie pracowników wyzwaniem przywódcy
- Służebność wobec systemów, procesów i pracy zespołów jako metoda zarządzaniem firmą
Metoda: wykład wprowadzający, analiza konkretnej sytuacji, dyskusja uczestników
Metody szkoleniowe
- wprowadzenie
- testy autodiagnozy
- odgrywanie ról
- praca zespołowa
- analiza przypadków
- wymiana doświadczeń
- dobre praktyki
Adresaci
Szkolenie adresowane jest do osób o różnorodnej wiedzy i doświadczeniu w kierowaniu zespołami, zajmujących stanowiska kierownicze, np. prezesów, dyrektorów, menedżerów, liderów produkcji, itp.
Miejsce
WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWAE—szkolenie synchroniczne, czyli szkolenie online w czasie rzeczywistym umożliwia szybko i skutecznie przeszkolić pracowników.
Szkolenie na odległość, to efektywna nauka, która pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Przedstawiamy niezbędne informacje dotyczące organizacji oraz technicznych aspektów szkolenia:
1. Platforma szkoleniowa:
- Zajęcia są prowadzone za pośrednictwem platformy internetowej Zoom, która umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym pomiędzy wykładowcą a uczestnikami.
2. Zaproszenie:
- Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają zaproszenie na e-maila wskazanego w karcie zgłoszeniowej, wraz z linkiem oraz kodem dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej.
- Prosimy, aby podane w karcie zgłoszeniowej numery telefonów oraz adresy e-mail były aktualne na wypadek ewentualnych problemów technicznych.
3. Materiały szkoleniowe:
- Materiały szkoleniowe zostaną przesłane każdemu uczestnikowi w formacie PDF na podany adres e-mail.
4. Otrzymanie certyfikatu lub zaświadczenie MEN
- Szkolenie zdalne jest tak samo honorowane, jak szkolenie stacjonarne i każdy uczestnik, który zdobył nowe umiejętności i podniósł swoją konkurencyjność na rynku pracy, otrzymuje certyfikat w formie papierowej lub elektronicznej.
5. Prawa autorskie:
- PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia i trenerzy nie wyrażają zgody na żadną formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
- Treść szkolenia i materiały szkoleniowe są chronione prawami autorskimi.
6. Informacja dotycząca programu:
- Wykładowca, ekspert, praktyk zastrzega sobie prawo do modyfikacji programu szkolenia wyłącznie w celu zapewnienia większych korzyści uczestnikom.
7. Liczba miejsc jest ograniczona:
- Chcemy zapewnić uczestnikom możliwość interakcji, oraz gwarancję indywidualnego feedbacku.
8. Korzyści:
Szkolenia online organizowane przez nas to synonim nowoczesności, wygody i pełnowartościowej edukacji na najwyższym poziomie. Uczestnicy łączą się z dowolnego miejsca na świecie – wystarczy dostęp do internetu i wygodne urządzenie (komputer, tablet lub telefon) oraz słuchawki lub głośniki, aby w pełni zanurzyć się w atmosferze profesjonalnego szkolenia.
Wirtualny pokój konferencyjny, prowadzony przez doświadczonego trenera „na żywo”, to platforma do interaktywnego uczestnictwa w zajęciach, gdzie każde pytanie, prezentacja czy ankieta pojawia się na ekranie w czasie rzeczywistym. Dzięki aktywnej roli trenera uczestnicy są nieustannie angażowani w dyskusje i ćwiczenia, co pozwala na skuteczne przyswajanie materiału.
Po zakończeniu szkolenia, każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności – sygnowany przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
Z nami edukacja staje się przyjemnością, a rozwój zawodowy – inwestycją, która przynosi wymierne efekty.
Cena i zapisy
1690,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 1590,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.
Podana wyżej cena zawiera:
- udział w szkoleniu online w formie webinarium
- dostęp do platformy e-lernigowej w czasie rzeczywistym
- przeprowadzenie szkolenia przez cenionego trenera
- autorskie materiały szkoleniowe
- certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych
Szkolenie on-line będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.