Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

NEGOCJACJE Z ZAGRANICZNYMI KONTRAHENTAMI, DOSTAWCAMI I KOOPERANTAMI. Zasady i techniki negocjacji wielokulturowych.

Umiejętność skutecznego komunikowania się z dostawcami, odbiorcami i kontrahentami pochodzącymi z różnych kultur jest obecnie warunkiem odniesienia sukcesu w zglobalizowanym świecie biznesu. Na naszym szkoleniu przekażemy wiedzę o różnicach kulturowych i ich roli w procesie negocjacji, zwrócimy uwagę, które obszary są wrażliwe kulturowo, przećwiczymy jak dostosować styl negocjacji do określonej kultury. Przyjętą metodą pracy są treningi umiejętności poprzedzone podaniem informacji i wyjaśnieniem działania zasad i technik negocjacji wielokulturowych.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Umiejętność skutecznego komunikowania się z dostawcami, odbiorcami i kontrahentami pochodzącymi z różnych kultur jest obecnie warunkiem odniesienia sukcesu w zglobalizowanym świecie biznesu.

Na naszym szkoleniu przekażemy wiedzę o różnicach kulturowych i ich roli w procesie negocjacji, zwrócimy uwagę, które obszary są wrażliwe kulturowo, przećwiczymy jak dostosować styl negocjacji do określonej kultury.

Przyjętą metodą pracy są treningi umiejętności poprzedzone podaniem informacji i wyjaśnieniem działania zasad i technik negocjacji wielokulturowych.

Program szkolenia

Dzień I

1. Rola różnic międzykulturowych w negocjacjach

  • Jeżeli żyjemy w „globalnej wiosce”, to co z tego wynika?
  • Czy są zachowania, które akceptują wszystkie kultury?
  • Obszary wrażliwe kulturowo, czyli jak nie strzelić sobie samobójczej bramki?
  • BATNA i inne techniki mierzenia siły negocjacyjnej w kontekście różnic kulturowych.

2. Zespołowa gra negocjacyjna

3. Kultury propartnerskie i protransakcyjne – charakterystyka

  • Kiedy, dla kogo i dlaczego „dobry interes” nie zawsze jest dobry?
  • Jak nawiązać kontakt z partnerami z różnych krajów?
  • Komu wysłać ofertę, a do kogo zadzwonić?
  • Kto podejmuje decyzję, czyli jak trafić do właściwego człowieka?
  • Gdzie spóźnienie oznacza koniec rozmów?
  • Komu, co i kiedy musisz, a co możesz powiedzieć?

4. Zasady protokołu, dobrych obyczajów i etykiety w biznesie i w negocjacjach

  • Przegląd poszczególnych krajów (grup)
  • Dawanie i otrzymywanie upominków
  • Stopień występowania przekupstwa i łapówek
  • Co rozumieć przez dobre obyczaje w konfliktogennej sferze negocjacji
  • Wizytówka. Ubiór. Teczka

5. Przygotowanie do negocjacji wielokulturowych

  • Jak nie być mądrym Polakiem po szkodzie?
  • Gdzie powinien pojechać „samotny jeździec”, a gdzie „kilku wspaniałych”?
  • Kiedy opłaca się być gospodarzem przyjęcia, a kiedy lecieć na koniec świata?
  • Co i komu wizytówka mówi o negocjatorze?
  • Kilka zasad dobrego przywitania, czyli czy i komu można podać rękę?

Dzień II

1. Polska kultura biznesowa w oczach partnerów zagranicznych

  • Co o nas myślą inni?
  • Kiedy i dlaczego inni nas nie rozumieją?
  • Jak wykorzystać stereotypowe widzenie Polski?

2. Kryteria wybór stylu rozmów w kontekście różnic kulturowych

  • Gdzie musimy porozmawiać o pogodzie, a gdzie rzeczowo?
  • Jak nie wiadomo o co chodzi, to czy zawsze chodzi o pieniądze, czyli złote zasady efektywnych negocjacji.
  • „Minowe pola” negocjacji wielokulturowych, czyli w jakich kwestiach na pewno się nie zgodzimy.
  • O co oni się obrażają?

3. Gra negocjacyjna – konflikt zasad i wartości

4. Zasady prowadzenia rozmów w poszczególnych państwach (np. Chiny, USA, Hiszpania, kraje skandynawskie, inne zgłoszone przez uczestników)

  • Charakterystyka kultur, czyli z czego dumni są Twoi rozmówcy?
  • Co zyskujesz stosując technikę „zasłony milczenia”?
  • Realizacja kontraktów – z czym na pewno będziesz miał problemy?
  • Analiza praktycznych przypadków.

5. Szczegółowy przegląd narodowych stylów negocjowania

  • Jak pertraktować z partnerami z Unii Europejskiej ?
  • Jak negocjować z partnerami zza wschodniej granicy?
  • Amerykański styl negocjacji handlowych – czy warto go naśladować?
  • „Żółte tygrysy” – czego się obawiamy?
  • Czy sztuka negocjacji z kupcami japońskimi jest aż tak trudna?
  • Polacy – jacy jesteśmy jako negocjatorzy?

6. Zakończenie negocjacji i zawarcie porozumienia

  • Kiedy i jak zakończyć negocjacje?
  • Bez czego nie możesz wyjść, czyli jaki jest katalog minimum ustaleń?
  • Formy i rodzaje porozumienia – czy lepiej mieć „wróbla w garści czy gołębia na dachu?”
  • Kosztowne błędy w kontraktach.
  • Realizacja kontraktów – z czym na pewno będziesz miał problemy?

Warsztaty polecamy kadrze menedżerskiej, kierownikom ds. sprzedaży, Key Account Managerom, działom eksportu, marketingu, oraz wszystkim osobom, które w swojej praktyce zawodowej prowadzą negocjacje z partnerami z innych obszarów kulturowych, które mają za zadanie doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów i rokowań handlowych w kontekście międzykulturowym.

To szkolenie dla każdego, kogo zaskakują przekonania, zachowania i etyka pracy charakterystyczne dla innych krajów, każdego, kto chce skutecznie komunikować się z zagranicznymi partnerami.

Zapraszamy menedżerów wszystkich działów w firmach, którzy pracując z obcokrajowcami muszą poznać zasady komunikacji międzykulturowej i zwiększyć swoje kompetencje w tym zakresie w pracy i poza nią.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie