- Oferta
- Rozwój menedżerski
NEGOCJACJE Z ZAGRANICZNYMI KONTRAHENTAMI, DOSTAWCAMI I KOOPERANTAMI. Zasady i techniki negocjacji wielokulturowych.
Umiejętność skutecznego komunikowania się z dostawcami, odbiorcami i kontrahentami pochodzącymi z różnych kultur jest obecnie warunkiem odniesienia sukcesu w zglobalizowanym świecie biznesu. Na naszym szkoleniu przekażemy wiedzę o różnicach kulturowych i ich roli w procesie negocjacji, zwrócimy uwagę, które obszary są wrażliwe kulturowo, przećwiczymy jak dostosować styl negocjacji do określonej kultury. Przyjętą metodą pracy są treningi umiejętności poprzedzone podaniem informacji i wyjaśnieniem działania zasad i technik negocjacji wielokulturowych.
Cele i korzyści
Umiejętność skutecznego komunikowania się z dostawcami, odbiorcami i kontrahentami pochodzącymi z różnych kultur jest obecnie warunkiem odniesienia sukcesu w zglobalizowanym świecie biznesu.
Na naszym szkoleniu przekażemy wiedzę o różnicach kulturowych i ich roli w procesie negocjacji, zwrócimy uwagę, które obszary są wrażliwe kulturowo, przećwiczymy jak dostosować styl negocjacji do określonej kultury.
Przyjętą metodą pracy są treningi umiejętności poprzedzone podaniem informacji i wyjaśnieniem działania zasad i technik negocjacji wielokulturowych.
Program szkolenia
Dzień I
1. Rola różnic międzykulturowych w negocjacjach
- Jeżeli żyjemy w „globalnej wiosce”, to co z tego wynika?
- Czy są zachowania, które akceptują wszystkie kultury?
- Obszary wrażliwe kulturowo, czyli jak nie strzelić sobie samobójczej bramki?
- BATNA i inne techniki mierzenia siły negocjacyjnej w kontekście różnic kulturowych.
2. Zespołowa gra negocjacyjna
3. Kultury propartnerskie i protransakcyjne – charakterystyka
- Kiedy, dla kogo i dlaczego „dobry interes” nie zawsze jest dobry?
- Jak nawiązać kontakt z partnerami z różnych krajów?
- Komu wysłać ofertę, a do kogo zadzwonić?
- Kto podejmuje decyzję, czyli jak trafić do właściwego człowieka?
- Gdzie spóźnienie oznacza koniec rozmów?
- Komu, co i kiedy musisz, a co możesz powiedzieć?
4. Zasady protokołu, dobrych obyczajów i etykiety w biznesie i w negocjacjach
- Przegląd poszczególnych krajów (grup)
- Dawanie i otrzymywanie upominków
- Stopień występowania przekupstwa i łapówek
- Co rozumieć przez dobre obyczaje w konfliktogennej sferze negocjacji
- Wizytówka. Ubiór. Teczka
5. Przygotowanie do negocjacji wielokulturowych
- Jak nie być mądrym Polakiem po szkodzie?
- Gdzie powinien pojechać „samotny jeździec”, a gdzie „kilku wspaniałych”?
- Kiedy opłaca się być gospodarzem przyjęcia, a kiedy lecieć na koniec świata?
- Co i komu wizytówka mówi o negocjatorze?
- Kilka zasad dobrego przywitania, czyli czy i komu można podać rękę?
Dzień II
1. Polska kultura biznesowa w oczach partnerów zagranicznych
- Co o nas myślą inni?
- Kiedy i dlaczego inni nas nie rozumieją?
- Jak wykorzystać stereotypowe widzenie Polski?
2. Kryteria wybór stylu rozmów w kontekście różnic kulturowych
- Gdzie musimy porozmawiać o pogodzie, a gdzie rzeczowo?
- Jak nie wiadomo o co chodzi, to czy zawsze chodzi o pieniądze, czyli złote zasady efektywnych negocjacji.
- „Minowe pola” negocjacji wielokulturowych, czyli w jakich kwestiach na pewno się nie zgodzimy.
- O co oni się obrażają?
3. Gra negocjacyjna – konflikt zasad i wartości
4. Zasady prowadzenia rozmów w poszczególnych państwach (np. Chiny, USA, Hiszpania, kraje skandynawskie, inne zgłoszone przez uczestników)
- Charakterystyka kultur, czyli z czego dumni są Twoi rozmówcy?
- Co zyskujesz stosując technikę „zasłony milczenia”?
- Realizacja kontraktów – z czym na pewno będziesz miał problemy?
- Analiza praktycznych przypadków.
5. Szczegółowy przegląd narodowych stylów negocjowania
- Jak pertraktować z partnerami z Unii Europejskiej ?
- Jak negocjować z partnerami zza wschodniej granicy?
- Amerykański styl negocjacji handlowych – czy warto go naśladować?
- „Żółte tygrysy” – czego się obawiamy?
- Czy sztuka negocjacji z kupcami japońskimi jest aż tak trudna?
- Polacy – jacy jesteśmy jako negocjatorzy?
6. Zakończenie negocjacji i zawarcie porozumienia
- Kiedy i jak zakończyć negocjacje?
- Bez czego nie możesz wyjść, czyli jaki jest katalog minimum ustaleń?
- Formy i rodzaje porozumienia – czy lepiej mieć „wróbla w garści czy gołębia na dachu?”
- Kosztowne błędy w kontraktach.
- Realizacja kontraktów – z czym na pewno będziesz miał problemy?
Warsztaty polecamy kadrze menedżerskiej, kierownikom ds. sprzedaży, Key Account Managerom, działom eksportu, marketingu, oraz wszystkim osobom, które w swojej praktyce zawodowej prowadzą negocjacje z partnerami z innych obszarów kulturowych, które mają za zadanie doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów i rokowań handlowych w kontekście międzykulturowym.
To szkolenie dla każdego, kogo zaskakują przekonania, zachowania i etyka pracy charakterystyczne dla innych krajów, każdego, kto chce skutecznie komunikować się z zagranicznymi partnerami.
Zapraszamy menedżerów wszystkich działów w firmach, którzy pracując z obcokrajowcami muszą poznać zasady komunikacji międzykulturowej i zwiększyć swoje kompetencje w tym zakresie w pracy i poza nią.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie