PLANER

Zbyt wielu ludzi myśli o bezpieczeństwie zamiast o szansie. Wydają się być bardziej przestraszeni życiem niż śmierciąJames F. Bymes

Menu

NEGOCJACJE Z ZAGRANICZNYMI KONTRAHENTAMI, DOSTAWCAMI I KOOPERANTAMI. Zasady i techniki negocjacji wielokulturowych.

Termin: Do ustalenia

Kategoria: Rozwój menedżerski, Sprzedaż, zakupy

Liczba godzin: Do ustalenia

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia

Cele i korzyści szkolenia

Umiejętność skutecznego komunikowania się z dostawcami, odbiorcami i kontrahentami pochodzącymi z różnych kultur jest obecnie warunkiem odniesienia sukcesu w zglobalizowanym świecie biznesu.

Na naszym szkoleniu przekażemy wiedzę o różnicach kulturowych i ich roli w procesie negocjacji, zwrócimy uwagę, które obszary są wrażliwe kulturowo, przećwiczymy jak dostosować styl negocjacji do określonej kultury.

Przyjętą metodą pracy są treningi umiejętności poprzedzone podaniem informacji i wyjaśnieniem działania zasad i technik negocjacji wielokulturowych.

Program szczegółowy szkolenia

Dzień I

1. Rola różnic międzykulturowych w negocjacjach

  • Jeżeli żyjemy w „globalnej wiosce”, to co z tego wynika?
  • Czy są zachowania, które akceptują wszystkie kultury?
  • Obszary wrażliwe kulturowo, czyli jak nie strzelić sobie samobójczej bramki?
  • BATNA i inne techniki mierzenia siły negocjacyjnej w kontekście różnic kulturowych.

2. Zespołowa gra negocjacyjna

3. Kultury propartnerskie i protransakcyjne – charakterystyka

  • Kiedy, dla kogo i dlaczego „dobry interes” nie zawsze jest dobry?
  • Jak nawiązać kontakt z partnerami z różnych krajów?
  • Komu wysłać ofertę, a do kogo zadzwonić?
  • Kto podejmuje decyzję, czyli jak trafić do właściwego człowieka?
  • Gdzie spóźnienie oznacza koniec rozmów?
  • Komu, co i kiedy musisz, a co możesz powiedzieć?

4. Zasady protokołu, dobrych obyczajów i etykiety w biznesie i w negocjacjach

  • Przegląd poszczególnych krajów (grup)
  • Dawanie i otrzymywanie upominków
  • Stopień występowania przekupstwa i łapówek
  • Co rozumieć przez dobre obyczaje w konfliktogennej sferze negocjacji
  • Wizytówka. Ubiór. Teczka

5. Przygotowanie do negocjacji wielokulturowych

  • Jak nie być mądrym Polakiem po szkodzie?
  • Gdzie powinien pojechać „samotny jeździec”, a gdzie „kilku wspaniałych”?
  • Kiedy opłaca się być gospodarzem przyjęcia, a kiedy lecieć na koniec świata?
  • Co i komu wizytówka mówi o negocjatorze?
  • Kilka zasad dobrego przywitania, czyli czy i komu można podać rękę?

Dzień II

1. Polska kultura biznesowa w oczach partnerów zagranicznych

  • Co o nas myślą inni?
  • Kiedy i dlaczego inni nas nie rozumieją?
  • Jak wykorzystać stereotypowe widzenie Polski?

2. Kryteria wybór stylu rozmów w kontekście różnic kulturowych

  • Gdzie musimy porozmawiać o pogodzie, a gdzie rzeczowo?
  • Jak nie wiadomo o co chodzi, to czy zawsze chodzi o pieniądze, czyli złote zasady efektywnych negocjacji.
  • „Minowe pola” negocjacji wielokulturowych, czyli w jakich kwestiach na pewno się nie zgodzimy.
  • O co oni się obrażają?

3. Gra negocjacyjna – konflikt zasad i wartości

4. Zasady prowadzenia rozmów w poszczególnych państwach (np. Chiny, USA, Hiszpania, kraje skandynawskie, inne zgłoszone przez uczestników)

  • Charakterystyka kultur, czyli z czego dumni są Twoi rozmówcy?
  • Co zyskujesz stosując technikę „zasłony milczenia”?
  • Realizacja kontraktów – z czym na pewno będziesz miał problemy?
  • Analiza praktycznych przypadków.

5. Szczegółowy przegląd narodowych stylów negocjowania

  • Jak pertraktować z partnerami z Unii Europejskiej ?
  • Jak negocjować z partnerami zza wschodniej granicy?
  • Amerykański styl negocjacji handlowych – czy warto go naśladować?
  • „Żółte tygrysy” – czego się obawiamy?
  • Czy sztuka negocjacji z kupcami japońskimi jest aż tak trudna?
  • Polacy – jacy jesteśmy jako negocjatorzy?

6. Zakończenie negocjacji i zawarcie porozumienia

  • Kiedy i jak zakończyć negocjacje?
  • Bez czego nie możesz wyjść, czyli jaki jest katalog minimum ustaleń?
  • Formy i rodzaje porozumienia – czy lepiej mieć „wróbla w garści czy gołębia na dachu?”
  • Kosztowne błędy w kontraktach.
  • Realizacja kontraktów – z czym na pewno będziesz miał problemy?

Warsztaty polecamy kadrze menedżerskiej, kierownikom ds. sprzedaży, Key Account Managerom, działom eksportu, marketingu, oraz wszystkim osobom, które w swojej praktyce zawodowej prowadzą negocjacje z partnerami z innych obszarów kulturowych, które mają za zadanie doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów i rokowań handlowych w kontekście międzykulturowym.

To szkolenie dla każdego, kogo zaskakują przekonania, zachowania i etyka pracy charakterystyczne dla innych krajów, każdego, kto chce skutecznie komunikować się z zagranicznymi partnerami.

Zapraszamy menedżerów wszystkich działów w firmach, którzy pracując z obcokrajowcami muszą poznać zasady komunikacji międzykulturowej i zwiększyć swoje kompetencje w tym zakresie w pracy i poza nią.

Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.

Eksperci - praktycy z tematyki obejmującej szkolenie. Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.


Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.


Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.

Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:

  • planowania i realizacji szkoleń oraz

  • usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.


Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.




Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.

Zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.

Dodatkowe informacje

Masz pytanie? Napisz do nas!

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Treść wiadomości

TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27; Dowiedz się więcej -> https://prestige-eck.pl/rodo/

Administratorem Twoich danych osobowych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie, adres: ul. Wyzwolenia 27, 43-190 Mikołów, tel.: 32 738 51 91, e-mail: szkolenia@eck-prestige.pl

Szkolenie dostępne na zamówienie

zapraszamyP

Organizujemy również szkolenia in company, czyli na zamówienie. Nasz doradca bada wtedy potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby.

Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych FIPS (DOC) – pobierz

FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym  narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.

Konkurencyjne ceny

Ceny naszych szkoleń są konkurencyjne, ponieważ ich koszt nie wzrasta o podatek VAT.
Podpowiadamy, jak zdobyć dofinansowanie do szkolenia i pomagamy w pozyskiwaniu środków zewnętrznych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, czy Europejskiego Funduszu Społecznego.


DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności. 


·  Szkolenia  ·  Konsultacje  ·  Trening osobisty  ·  Wsparcie w procesach zmiany  ·  Audyt personalny


Nasza Firma może kompleksowo zorganizować każdy zakres tematyczny z dofinansowaniem!

Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.

Projekt adresowany jest do przedsiębiorców mikro, małych i średnich z województwa śląskiego, którzy chcą uzyskać dofinansowanie na usługi rozwojowe – szkolenia i doradztwo.


Tekst alternatywny


Źródło: Nowa definicja MŚP


Z usług mogą korzystać właściciele i pracownicy przedsiębiorstw (umowa o pracę, zlecenia, o dzieło i inne).

Przedsiębiorstwo może otrzymać wsparcie zarówno na organizację szkolenia zamkniętego, dostosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa (tzw. szkolenie »in company«), jak i na udział pracowników w szkoleniach otwartych.
Nasza firma uczestniczy w programie, jest wpisana do Bazy Usług Rozwojowych

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/podmioty/view?id=10770

aktualne usługi

https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=10770

Wspierane są wszystkie szkolenia, które wpływają na rozwój przedsiębiorstwa.

Obszary w których można się dokształcić można nam zaproponować lub znaleźć inspirację w naszych propozycjach szkoleniowych lub  wpisanych w Bazie Usług Rozwojowych.

 

 

Główne atuty Podmiotowego Systemu Finansowania:

Decyzja o wysokości kwoty dofinansowania podejmowana jest na podstawie:

– wielkości przedsiębiorstwa (mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na większe wsparcie)
– znaczenia danej branży dla rozwoju regionu
– zatrudnienia osób niepełnosprawnych
– wieku i kwalifikacji pracowników biorących udział w szkoleniach
– wyboru usługi mającej na celu zdobycie lub potwierdzenie kwalifikacji
– poziomu wzrostu przychodów przedsiębiorstwa (tzw. przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu)
– uzyskanego wcześniej wsparcia

Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę.  Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.

Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:

SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń
tel. (48) 32 738 51 91
e-mail: Włącz javascript

MAŁGORZATA KLIMAS
– manager ds. kluczowych klientów
tel. (48) 32 738 51 90
tel. kom. 508 147 055
e-mail: Włącz javascript

AGATA NALEPA
– młodszy specjalista ds. obsługi klienta
tel. (48) 32 738 51 90
e-mail: Włącz javascript

 

Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania