Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

NEGOCJACJE Z PRZEDSTAWICIELAMI BIZNESU W CHINACH – różnice międzykulturowe w komunikacji. Państwo Środka – wyzwania, szanse, możliwości.

Proces globalizacji, powodujący rozszerzenie praktycznie na cały świat obszarów: kontaktów międzynarodowych i prowadzenia biznesu, wymaga od wielu polskich instytucji czy przedsiębiorstw włączenia się do niego, co może być warunkiem ich przetrwania lub rozwoju w długoterminowej perspektywie. Z każdym rokiem coraz większego znaczenia nabiera współpraca z krajami azjatyckimi, będącymi głównym centrum światowej produkcji i handlu międzynarodowego, szczególnie z Chinami. Wiedza o partnerach pochodzących z tych krajów zwiększa szansę na prowadzenie biznesu z sukcesem. Znajomość języka angielskiego i asortymentu towarowego nie jest już nie wystarczająca, żeby odnieść sukces na rynku międzynarodowym i musi być wsparta: znajomością systemów politycznych i religijnych, zwyczajów kulturowych, szczególnie istotnych przy nawiązywaniu kontaktów  bezpośrednich wiedzą o organizacji firm, zasadach ich funkcjonowania i procedurach podejmowania decyzji biznesowych wiedzą na temat strategii i technik negocjacyjnych stosowanych w różnych regionach świata

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Nabycie kompetencji skutecznego prowadzenia negocjacji na międzynarodowych rynkach
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w rokowaniach z partnerami o różnych kulturach, wartościach i sposobach komunikowania się
  • Kształtowanie postaw budowania relacji w oparciu o strategie, style i metody prowadzenia negocjacji międzynarodowych – Chiny
  • Poznanie zasad nawiązywania kontaktów, komunikowania się, prowadzenia skutecznych negocjacji z Chińczykami
  • Wzmocnienie negocjatorów, uczestników szkolenia w radzeniu sobie w negocjacjach na odmiennym i trudnym rynku chińskim

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie podstawowych kodów kulturowych i stylów zachowań oraz ich wypływu na charakter i sposób prowadzenia biznesu w krajach azjatyckich
  • Poznanie typowych zachowań negocjacyjnych kontrahentów z obszaru azjatyckiego
  • Poznanie różnorodności zachowań i efektywnych sposobów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych kręgach kulturowych
  • Poznanie zasad: stosowania elementów etykiety i protokołu w biznesie oraz zachowań w określonych sytuacjach w kontaktach z partnerami azjatyckimi
  • Poznanie własnego stylu komunikacji i negocjacji oraz metod ich skutecznego  zastosowanie w pertraktacjach z negocjatorami azjatyckimi
  • Poznanie różnych technik negocjacyjnych oraz sposobów ich dostosowania do przyjętej strategii negocjacyjnej partnerów azjatyckich oraz zasad przeciwdziałania próbom manipulacji z ich strony
  • Zdobycie w praktyce nowych umiejętności i doświadczeń negocjacyjnych

Proces globalizacji, powodujący rozszerzenie praktycznie na cały świat obszarów: kontaktów międzynarodowych i prowadzenia biznesu, wymaga od wielu polskich instytucji czy przedsiębiorstw włączenia się do niego, co może być warunkiem ich przetrwania lub rozwoju w długoterminowej perspektywie.

Znajomość języka angielskiego i asortymentu towarowego nie jest już nie wystarczająca, żeby odnieść sukces na rynku międzynarodowym i musi być wsparta:

  • znajomością systemów politycznych i religijnych, zwyczajów kulturowych, szczególnie istotnych przy nawiązywaniu kontaktów  bezpośrednich
  • wiedzą o organizacji firm, zasadach ich funkcjonowania i procedurach podejmowania decyzji biznesowych
  • wiedzą na temat strategii i technik negocjacyjnych stosowanych w różnych regionach świata

Z każdym rokiem coraz większego znaczenia nabiera współpraca z krajami azjatyckimi, będącymi  głównym centrum światowej produkcji i handlu międzynarodowego, szczególnie z Chinami.

Wiedza o partnerach pochodzących z tych krajów zwiększa szansę na prowadzenie biznesu z sukcesem.

Program szkolenia

DZIEŃ I

Wstęp

  • Powitanie, przedstawienie, umowa z Uczestnikami, cele, zagadnienia, struktura szkolenia,
  • Ćwiczenie negocjacyjne otwierające i pytania otwierające

1. Istota i rola negocjacji w biznesie międzynarodowym – rynek Chiński

  • Wpływ komunikacji międzykulturowej werbalnej i niewerbalnej na zainicjowanie i przebieg negocjacji z partnerem Chińskim
  • Komunikacja wysoko kontekstowa
  • Styl formalny prowadzenia rozmów
  • Etapy negocjacji, style, techniki i strategie działania
  • Instrumenty komunikacyjne – pytania, słuchanie, interpretacja słów i zachowań partnera negocjacyjnego
  • Radzenie sobie z impasem w rokowaniach
  • Obserwacja i interpretacja własnych zachowań, wpływ własnego zachowania i sposobu prowadzenia rozmów na partnera chińskiego
  • Przygotowanie do negocjacji międzynarodowych, arkusz negocjacyjny
  • BATNA – tworzenie alternatyw i atutów w negocjacjach międzynarodowych – Chiny

2. Cechy charakterystyczne kultury w Chinach

  • Nastawienie pro partnerskie i pro transakcyjne
  • Ceremonialność – rytuały i stosunek do hierarchii
  • Powściągliwość – charakterystyczne zachowania w kulturze chińskiej
  • Monochroniczność – stosunek do czasu w kulturze chińskiej
  • Zbiorowość – stosunek do pobratymców
  • Stosunek do religii: wpływ lub brak wpływu na prowadzenie negocjacji

3. Etykieta, zwyczaje i obyczaje negocjacyjne w Chinach

  • Negocjacyjny i kulturowy savoir vivre w rozmowach z Chińczykami
  • Nietykieta czyli popełniane gafy i błędy w negocjacjach w Chinach
  • Dobre obyczaje w rokowaniach
  • Pozyskiwanie sympatii i zaufania u chińskiego partnera
  • Powitania, wizytówki, przedstawianie się
  • Różnice międzykulturowe w zasadach etykiety
  • Silne strony polskich negocjatorów – źródła siły i jej wykorzystanie w rokowaniach
  • Stereotypy kulturowe – jak postrzegamy innych i jak oni nas postrzegają
  • Wpływ stereotypów i mentalności na skuteczność prowadzenia negocjacji

DZIEŃ II

Trening negocjacji prowadzonych w grupach i parami z partnerami negocjacyjnymi z Chin

1. Charakterystyka negocjatorów chińskich – ich stylu, postawie, ceremonialności, komunikacji, sposobom prowadzenia negocjacji – ćwiczenie grupowe

2. Przyporządkowanie stylów komunikowania z negocjatorami chińskimi  ćwiczenie w zespołach, dyskusja, wnioski,

3. Najczęściej popełniane błędy w negocjacjach z Chińczykami przez polskich negocjatorów – ich wpływ na wynik negocjacji, charakterystyka, przeciwdziałanie – ćwiczenie w zespołach, dyskusja wnioski

4. Przygotowanie do negocjacji – sporządzenie arkuszy negocjacyjnych, określenie celu/celów, kwestii negocjacyjnych, bilans sił na wejściu, ustalenie kryteriów obiektywnych, zdefiniowanie problemów i stanowiska negocjacyjnego, przyjęcie strategii negocjacyjnej, alternatywny scenariusz, ustępstwa, przyjęcie stylu negocjacyjnego – pokazanie systemu przygotowania się do negocjacji, uwzględniającego cele własne i przewidywane cele drugiej strony, ścieżki dojścia do realizacji wyznaczonego celu, wyznaczenia sobie różnych strategii i taktyk, które uwzględniają różnice międzykulturowe w relacjach Chiny- Polska – praca w zespołach

5.  Analiza przypadków – wybrane przez Uczestników charakterystyczne sytuacje negocjacyjne (orientalne kultury) z ich praktyki rokowań z Chińczykami – opisy, dyskusje, wnioski

6. Symulacje negocjacji w Chinach przez Uczestników szkolenia – informacje zwrotne, dyskusja, opinie, wnioski

7. Mistrz negocjacji międzynarodowych z Chińczykami – stworzenie profilu „idealnego” negocjatora rynków międzynarodowych (cechy, zachowania, osobowość, kompetencje, przygotowanie, odporność i reakcje na różne sytuacje negocjacyjne – ćwiczenie w małych grupach – rysunki, opisy, charakterystyka – ćwiczenie w zespołach, omówienie, wnioski

 8. Polski model kultury, a kultura w Chinach – stereotypy i uprzedzenia: „Jak postrzegamy inne nacje, narody i kultury?” – ćwiczenie grupowe

 9.  Test dla Uczestników – „Jakim jestem negocjatorem”

 

Zakończenie szkolenia – podsumowanie, odpowiedzi na pytania, konsultacje z Trenerem

 

 

Przeczytaj:

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • mini wykłady i prezentacje
  • dyskusje grupowe moderowane przez trenera
  • „burze mózgów”
  • analiza przypadków
  • testy
  • praktyczne ćwiczenia: indywidualne i grupowe wdrażające nowe umiejętności i zdobytą wiedzę
  • video trening, bazujących na scenariuszach przygotowanych specjalnie na szkolenie i nagrywanych na video, analizowanych pod względem: przebiegu negocjacji, zastosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych, komunikacji międzykulturowej

Adresaci

  • Kadra kierownicza i managerowie firm działających lub planujących działania biznesowe na rynkach azjatyckich
  • Specjaliści ds. handlu zagranicznego, tak po stronie importowej, jak i eksportowej
  • Przedstawiciele sektora samorządowego i administracji publicznej, współpracujący z partnerami azjatyckimi
  • Działacze izb gospodarczych i pracownicy specjalnych stref ekonomicznych
  • Przedstawiciele wyższych uczelni, instytutów naukowych i wszyscy zainteresowani poszerzeniem własnych umiejętności interpersonalnych  w kontaktach  interkulturowych z obszarem azjatyckim

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie