- Oferta
- Rozwój menedżerski
MIĘDZYNARODOWE NEGOCJACJE Z DOSTAWCAMI,ODBIORCAMI I KOOPERANTAMI
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat czynników kulturowych, mających wpływ na: sposób budowania relacji między partnerami, reprezentującymi różne kody i zwyczaje kulturowe; zasady samego prowadzenia biznesu i wymiary kulturowe, wpływające na strukturę, dynamikę i sposób prowadzenia samych negocjacji. Szkolenie jest skoncentrowane na 2 istotnych aspektach negocjacji międzynarodowych: czynnikach kulturowych (wg różnych klasyfikacji), które w istotny sposób wpływają, tak na zasady prowadzenia biznesu, jak i zasady prowadzenia negocjacji, których brak znajomości może uniemożliwić efektywne ich prowadzenie i osiągnięcie oczekiwanego rezultatu strategiach i technikach negocjacyjnych, preferowanych przez przedstawicieli określonych kręgów kulturowych, narzędziach ich rozpoznawania i przeciwdziałania technikom nacisku lub manipulacji Najistotniejszą korzyścią dla uczestników szkolenie będzie możliwość zastosowania zdobytej wiedzy podczas ćwiczeń warsztatowych i wspólne przeanalizowanie ich przebiegu.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat czynników kulturowych, mających wpływ na: sposób budowania relacji między partnerami, reprezentującymi różne kody i zwyczaje kulturowe; zasady samego prowadzenia biznesu i wymiary kulturowe, wpływające na strukturę, dynamikę i sposób prowadzenia samych negocjacji.
Szkolenie jest skoncentrowane na 2 istotnych aspektach negocjacji międzynarodowych:
- czynnikach kulturowych (wg różnych klasyfikacji), które w istotny sposób wpływają, tak na zasady prowadzenia biznesu, jak i zasady prowadzenia negocjacji, których brak znajomości może uniemożliwić efektywne ich prowadzenie i osiągnięcie oczekiwanego rezultatu
- strategiach i technikach negocjacyjnych, preferowanych przez przedstawicieli określonych kręgów kulturowych, narzędziach ich rozpoznawania i przeciwdziałania technikom nacisku lub manipulacji
Najistotniejszą korzyścią dla uczestników szkolenie będzie możliwość zastosowania zdobytej wiedzy podczas ćwiczeń warsztatowych i wspólne przeanalizowanie ich przebiegu.
Ściśle ograniczona ilość miejsc.
Decyduje kolejność zgłoszeń!
Wielkość grupy uczestników – do 8osób.
Uwaga: liczba uczestników nie może przekraczać 8 osób, optymalna liczba uczestników grupy szkoleniowej to 4 osoby.
Program szkolenia
1. Kultura – definicja, wymiary, podobieństwa i różnice między Polską a innymi krajami.
2. Główne różnice kulturowe między ludźmi Zachodu a innych krajów, wpływające na prowadzenie biznesu – zwyczaje i etykieta biznesowa; znaczenie: zachowania twarzy, godności, honoru; społeczne interakcje, przestrzeń interpersonalna; mowa ciała i gesty.
3. Stereotypy i bariery międzykulturowe.
4. Czynniki kulturowe wpływające na przebieg negocjacji:
- podział wg Geestelanda,
- podział wg Trompenaarsa & Hampden-Turnera,
- podział wg Hofstaede
- obszarów kulturowych świata: Europa Północno-Zachodnia, USA i kraje anglojęzyczne, kraje śródziemnomorskich i łacińskie, kraje arabskie, Azja Środkowa, Daleki Wschód
- krajów – najważniejszych partnerach biznesowych Polski: Niemcy, Francji, Wielka Brytania, Włochy, USA, Rosja, Egipt, Indie, Chiny, Japonia.
Metody szkoleniowe
- Mini wykłady i prezentacje wybranych zagadnień, omawiane przez trenera
- Pytania uczestników do trenera odnośnie omawianych zagadnień
- Dyskusje grupowe moderowane przez trenera
- Testy
- Wymiana doświadczeń i przykładów „dobrych praktyk” między uczestnikami szkolenia
- Ćwiczenia przedstawionej przez trenera metodologii profesjonalnego przygotowania się do negocjacji
Praktyczne ćwiczenia warsztatowe, w których biorą udział wszyscy uczestnicy szkolenia, oparte o scenariusze, specjalnie przygotowane na szkolenie. Poprzez kontakt online między poszczególnymi zespołami uczestnicy (oddzielnie dla każdej grupy i zespołów negocjacyjnych) mają czas na zapoznanie się ze scenariuszem i wspólne opracowanie strategii negocjacji.
Warunek:Do udziału w szkoleniu potrzebny jest komputer/laptop z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
Krok I
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Uczestniczysz w szkoleniu.
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.
Adresaci
- Kadra kierownicza i managerowie firm działających lub planujących działania biznesowe
- Specjaliści ds. handlu zagranicznego, tak po stronie importowej, jak i eksportowej
- Przedstawiciele sektora samorządowego i administracji publicznej
- Działacze izb gospodarczych i pracownicy specjalnych stref ekonomicznych
- Przedstawiciele wyższych uczelni, instytutów naukowych i wszyscy zainteresowani poszerzeniem własnych umiejętności interpersonalnych w kontaktach biznesowych
Prowadzący
Wykształcenie
Doświadczenie zawodowe
Pracował w sieciach handlowych, firmach produkcyjno - handlowych i importowo - dystrybucyjnych jako: kupiec, manager produktu , Dyrektor Zakupów, Dyrektor Handlowy, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, Dyrektor Zarządzający. Posiada rozległą wiedzę na temat wielu grup towarowych oraz ponad 30-letnie doświadczenie w negocjacjach handlowych z partnerami z krajów: Unii Europejskiej, Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu (Turcji, Egiptu), Indii , Chin i Japonii.
Doświadczenie szkoleniowe
Szerzej szkoleniom poświęcił się w roku 2009, zaś od roku 2010 prowadzenie szkoleń, consultingu i coachingu jest jego podstawową działalnością zawodową.
Kompetencje trenerskie
Wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na:
• Podyplomowym Studium Logistyki i Zarządzania Łańcuchem Dostaw • Podyplomowych Studia Menedżerów ZakupówAutor artykułów o:
• wpływie różnic kulturowych na negocjacje międzynarodowe • zasadach negocjacji z wielkimi sieciami marketów • skutecznych negocjacjach biznesowychCena i zapisy
Szkolenie na zamówienie