Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Kultura feedbacku w zespole – warsztat wprowadzający kulturę informacji zwrotnej wśród pracowników wszystkich szczebli

Potrzeba feedbacku – Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej. Pułapki oceny innych – Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom. Kultura feedbacku – Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną. Narzędzia komunikacji – Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej. Formaty feedbacku –Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku). Trudne sytuacji – Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Potrzeba feedbacku

  • Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej.

Pułapki oceny innych

  • Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom.

Kultura feedbacku

  • Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną.

Narzędzia komunikacji

  • Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej.

Formaty feedbacku

  • Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku).

Trudne sytuacje

  • Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.

Program szkolenia

I. Otwarcie szkolenia

  1. Cele, tematyka szkolenia oraz korzyści ze zmiany kultury informacji zwrotnej w zespole.

II. Dlaczego potrzebujemy kultury

  1. Wzajemna ocena – pułapki i zagrożenia
  • Trafność oceny
  • Jakie znaczenie ma obiektywizm feedbacku?
  • Czy nasza ocena sytuacji zawsze jest trafna?
  • Czy oceny nasze i innych ludzi się różnią? Dlaczego?
  • Postrzeganie samych siebie ale przede wszystkim postrzeganie innych)
  • Przykłady błędów oceny z doświadczenia Uczestników
  • Podsumowanie i omówienie błędów oceny
  1. Sprzężenie jakości informacji zwrotnej z efektami
  2. Dlaczego pracownicy nie lubią procesu wzajemnej oceny?
  3. Dlaczego potrzebujemy kultury feedbacku ?
  4. Wdrożenie kultury feedbacku– szanse i zagrożenia

III. Efektywna Komunikacja  – niewidzialny twórca kultury feedbacku

  1. Droga komunikatu
  2. Warunki dobrej komunikacji
  3. Aspekt informacyjny i relacyjny komunikacji
  4. Bariery komunikacyjne
  5. Unikanie nieporozumień poprzez zamykanie koła komunikacji
  6. Różnice indywidualne w procesie komunikacji – czym się różnimy, jak różnice w kodowaniu i dekodowaniu wpływają na jakość komunikacji
  7. Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji
  8. Pytania w fedbacku (rodzaje pytań i ich rola)
  9. Pytania w praktyce – ćwiczenie na zadawanie pytań otwartych
  10. Aktywne słuchanie, jako narzędzie budowania relacji i eliminowania barier komunikacyjnych
  11. Błędy w słuchaniu i ukryte założenia 
  12. Aktywne słuchanie w praktyce na bazie case study

IV. Jak formułować feedback

  1. Podstawowe zasady przekazywania feedbacku – podstawowe, praktyczne i użyteczne techniki feedbacku
  2. Feedback w praktyce – ćwiczenie w trójkach

V. Ja jako odbiorca informacji zwrotnej

  1. Dlaczego i jak prosić o feedback
  2. Jak przyjmować feedback
  3. Prośba o feedback – ćwiczenie w parach i na forum
  4. Przyjmowanie feedbacku

      –  Błędy:

  • Gromadzenie kontrargumentów
  • Usprawiedliwianie się
  • Odpowiadanie krytyką na krytykę
  • Reakcja prawidłowa:
  • Reakcja na krytykę „wprost”
  • Reakcja na krytykę uogólnioną
  • Reakcja na krytykę aluzyjną
  • Reakcja na „domyślną ocenę”
  • Reakcja na krytykę „Uwikłaną”

VI. Asertywność w służbie kultury feedbacku

  1. Wprowadzenie techniki odmawiania- asertywna odmowa
  • Trening asertywnego odmawiania
  • Techniki wspomagające asertywną odmowę
  • Cd treningu z pogłębioną trudnością emocjonalną
  • Włączmy element konsekwencji – zdarta płyta i zapowiedź sankcji
  • Cd treningu z włączonym elementem konsekwencji
  1. Asertywność w feedbacku: reagowanie na ocenę, emocje innych itp.
  • Techniki asertywnego reagowania na agresję
  • Stawianie granic
  • Technika panowania nad emocjami w konflikcie
  • Trening technik
  • Asertywność w egzekwowaniu ustaleń i podejmowaniu decyzji

VII. Jak zainicjować zmiany w zakresie feedbacku w zespole

  1. Jak zainicjować zmiany w zespole – dyskusja i prezentacja trenera
  2. Kontrakt z zespołem na bieżący feedback – ćwiczenie w grupach

VIII. Emocje – wróg na drodze kultury feedbacku

  1. Źródła i przebieg konfliktów
  2. Reakcje na sytuacje konfliktowe
  3. Sposoby rozwiązywania konfliktów
  4. Stanowiska i interesy stron

IX. Podsumowanie szkolenia

  1. Podsumowanie szkolenia i rundka wypowiedzi Uczestników
  2. Ewaluacja

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach.

W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Dodatkowo praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki:

  • ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość)
  • mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza)
  • ćwiczenie nowych technik przy zastosowaniu narzędzi projektowych (umiejętność)

Materiał teoretyczny ilustrowany jest wieloma przykładami z biznesu, filmami, studiami przypadków i bogatego doświadczenia biznesowego trenerów. Uczestnicy ćwiczą i odnoszą poznane treści do własnej organizacji.

W TRAKCIE SZKOLEŃ UCZESTNICY:

  • Dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne
  • Ćwiczą pożądane zachowania
  • Udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Wypracowują zasady współpracy i komunikacji
  • Otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionych sesji, poszerzające i pogłębiające omówione zagadnienia

Adresaci

Projekt skierowany jest dla kadry menedżerskiej wszystkich szczebli, specjalistów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi a także potencjalnych kandydatów na stanowiska menedżerskie.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie